Warning: Table './designed_designedup1/cache_page' is marked as crashed and should be repaired query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM cache_page WHERE cid = 'http://designed.rs/blenda' in /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc on line 134

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/designed/public_html/includes/bootstrap.inc on line 736

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/designed/public_html/includes/bootstrap.inc on line 737

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/designed/public_html/includes/bootstrap.inc on line 738

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/designed/public_html/includes/bootstrap.inc on line 739
Blenda | Designed.rs - Dizajn web portal

Blenda

About

Sekcija koja se bavi fotografskim esejima, dajući još jedan prostor autorima čiji rad iako možda postoji negde na internetu, nije dovoljno naglašen i uobličen u temi. Blenda se fokusira upravo na ovo uobličavanje i kazivanje priča, različitog pristupa i karaktera, preko intimnijih do malo širih. Zajednički element svih ovih priča je subjektivno viđenje sveta oko nas, iskazivanje stava prema stvarima i pojavama, bile one kompleksne ili banalne.

Fotografija je nešto sa čime povezujemo čitave naše živote - čuvamo ih u foto albumima, kompjuterima ili pak u našim glavama i na taj način borimo se da sačuvamo deliće prošlosti; fotografija je nešto što svakodnevno doživljavamo u sadašnjosti, okidač za razna osećanja i raspoloženja; fotografija takođe budi maštu o dalekoj budućnosti, a sa druge strane otvara pitanja u vezi sa onim skrivenim, neprikazanim.

Kroz fotografiju percipiramo svet koji gradimo oko nas; ona je ta koja nas inspiriše ali neretko zna i da šokira, izbaci iz koloseka i navede na razmišljanje.

Selekcija autora koje ćemo izbacivati u okviru Blende na svake dve nedelje nije nimalo slučajna. Blenda trenutno funkcioniše po principu poziva, ali nakon nekog vremena ćemo omogućiti svima da šalju radove, koji će kasnije biti žirirani.

Uživajte sa nama, razmišljajte i učestvujte. Dobrodošli!

Submit

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industrys standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Uživajte sa nama, razmišljajte i učestvujte. Dobrodošli!posalji

Authors

Spot

Pogledaj galerijuSpot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot Spot

Jana Ljubičić

Spot /spɒt/
noun
a small round or roundish mark, differing in colour or texture from the surface around it
a particular place
a short length of time in a show that is given to a particular performer
verb
to see or notice someone or something, usually because you are looking hard

Zagreb / Septembar 2017

Grobničke Alpe

Pogledaj galerijuGrobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe Grobničke Alpe

Tamara Mikler

Grobničke Alpe nalaze se u zaleđu grada Rijeke. To je skupina 16 vrhova koji se nižu jedan za drugim, a svaki je potpuno drugačijeg sastava i izgleda, što tom području daje posebnu ljepotu.
Jesenska serija, sa sobom je donijela neočekivane pljuskove koji su oplemenili bogatstvo toplih tonova krošnji; dok ih je hladna zima ogrnula plavičastom maglicom koja se suptilno nadvijala iznad smrznutih površina.
Posebna je radost imati priliku biti u pravom trenutku na pravom mjestu te zabilježiti trenutke koji nam se prikažu u djelićima sekunde i ubrzo zatim nestanu.

S3

Pogledaj galerijuS3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3 S3

Vedran Kolac

S3 je serija fotografija kompleksa Split 3 koji čine naselja koja su izvedena na istočnoj periferiji grada Splita od sedamdesetih do osamdesetih godina kao rezultat urbanističkog plana iz 1969. godine.

Razlog snimanja je bila želja za otkrivanjem dramatičnih i apstraktnih betonskih kompozicija koje posetioca dočekuju na istočnom ulazu u grad, a čija se definicija lomi između pojmova skulpture i kuće.

Poetične kompozicije naselja rezultat su serije fotografija shvaćene kao alat/medij otkrivanja, sećanja, zamišljanja i razmišljanja o mestima, kako onim poznatim, tako i nepoznatim.

Nadvremenski

Pogledaj galerijuNadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski Nadvremenski

Nikola Janković

Rishikesh se nalazi na svetoj reci Gang u podnožju Himalaja u Indiji.

Fotografije su inspirisane odnosom Indusa prema životu, vremenu, duhovnom i svakodnevnom.

The Lagos Story

Pogledaj galerijuThe Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story The Lagos Story

Vladimir Miladinović Piki

Niko sa sigurnošću ne može da tvrdi koliko stanovnika ima Lagos, glavni grad Nigerije - 20, 30 miliona? Brojevi neće dočarati nesagledivu površinu ovog poli-kulturnog mravinjaka, kao ni provaliju koja zjapi između siromaštva nekih od najvećih slamova na svetu i tehnološko-energetskog potencijala Nigerije. Jednom nogom u kolonijalnoj prošlosti, drugom koračajući u budućnost, uz pulsirajući ritam ulica, haotične zvuke pijaca i trgova, Lagos je više organizam nego grad, frenetična metropola u kojoj su trgovina i razmena gravitacioni centar svakodnevice. Na kraju dana, cilj tezgarenja, cenjkanja i pravljenja dilova nije samo prosta ekonomija, već razmena iskustva. U ovoj igri razmene, Lagos kao mesto za inspiraciju je nenadmašiv - haotičan, neobuzdan, u isto vreme prisan i negostoljubiv, otrcan i raspao, veličanstven i opčinjavajući.

Inner Landscapes

Pogledaj galerijuInner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes Inner Landscapes

Marina Danić

​''I thought someone could tell me how to paint a landscape, but I never found that person. I had to just settle down and try.​ ​They could tell you how they painted their landscape, but they could not​ tell me how to paint mine.​" Georgia O'Keeffe

Grad iz budućnosti

Pogledaj galerijuGrad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti Grad iz budućnosti

lazara marinković

Ova nezavršena serija fotografija istražuje način na koji “Beograd na vodi” menja izgled srpske prestonice i prati transformaciju Beograda u “grad iz budućnosti”, kako je najavljen prilikom otkrivanja makete 27.6.2014. Priču o njemu kroz izjave u medijima stvaraju njegovi utemeljivači:

"Grad iz budućnosti i njegov toranj treba da budu novi simboli i Beograda i Srbije, po svojoj modernosti, visini, snazi, energiji, dinamizmu koji pružaju. Promenada kraj reke Save oko Grada iz budućnosti biće lepša od promenade u Tel Avivu, od one u Oslu i svi ćemo da se ponosimo. Ljudi vide promene i to je važno jer Grad iz budućnosti je u stvari projekat promene".

FOTOFI

Pogledaj galerijuFOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI FOTOFI

saša čudanov

„Fotofi“ ne predstavlja ništa, ne bavi se ničim. Nema nikakvu priču iza sebe, ne pripoveda ništa, ne zastupa ništa, ne propagira ništa. Ako i jeste metafora nečega, to je do osobe koja gleda.

Inferno

Pogledaj galerijuInferno Inferno Inferno Inferno Inferno Inferno Inferno Inferno Inferno

sandra požun

Inferno predstavlja moj pogled na svijet i događaje koji su se odvili u zadnjih nekoliko godina – sve veće siromaštvo i sve više nesretnika, migrantska kriza, val mržnje među ljudima i ponovno buđenje nacizma.

Uporaba Danteovih 9 krugova pakla alegorija je za to vrijeme i te događaje, kojima se svi mi, kao društvo, sve više i sve brže spuštamo prema dnu lijevka, prema najužem krugu Inferna. Prema dnu.

Stanje pobune

Pogledaj galerijuStanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune Stanje pobune

Kamerades

U periodu posle predsedničkih izbora, u nekoliko gradova pokrenuti su protesti, prvobitno nazvani studentskim, a zatim protestima Protiv diktature. Okupili su različite grupe - veliki broj učesnika jesu bili mladi, ali priključili su im se i stariji građani, penzioneri, radnici, naučnici, liberali, levičari, desničari, aktivisti za odbranu grada od štetnih urbanističkih projekata, anti-NATO aktivisti, pristalice EU. Iako bez lidera i zvaničnog organizatora, grupa je usaglasila listu zahteva tražeći ukidanje diktature, smenu političke elite i promenu prioriteta ekonomske i socijalne politike.

BAGGAGE

Pogledaj galerijuBAGGAGE BAGGAGE BAGGAGE BAGGAGE BAGGAGE BAGGAGE BAGGAGE BAGGAGE BAGGAGE BAGGAGE BAGGAGE

luka klikovac

Prtljag se sastoji iz dve grupe radova. Prva grupa predstavlja seriju režiranih fotografskih scena, dok drugu grupu čine rendgenski snimci.

Pored izgradnje narativa, ova kombinacija fotografskih i rendgenskih snimaka ima dodatnu ulogu učvršćivanja pozicije fotografije kao medija.

“Svaka fotografija ima višestruka značenja; zbilja, videti nešto u obliku fotografije znači susresti se s potencijalnim predmetom fascinacije.

Krajnja mudrost fotografske slike je da kaže: „Eto vam površina. Sada pomislite – ili radije stvorite osećaj, intuiciju – o tome šta je iza nje, kakva mora da je stvarnost ako to tako izgleda.“

Trideset i pet

Pogledaj galerijuTrideset i pet Trideset i pet Trideset i pet Trideset i pet Trideset i pet Trideset i pet Trideset i pet Trideset i pet Trideset i pet Trideset i pet

mihailo vasiljevic

Naslov Trideset i pet odnosi se na format filma od 35 mm. Ovaj materijal bio je najpopularniji nosač fotografske slike tokom dvadesetog veka. Načelno pristupačniji i lakši za upotrebu u odnosu na druge, starije i veće fotografske formate, ovaj film kao da je u fotografiju iz sveta kinematografije uneo i nešto od pokretnih slika.

Fotografije predstavljaju vremenski i prostorno nepovezane motive i mogu se razumeti kao skup dnevničkih beleški, putopis, ali i kao rezultat neposrednog posmatranja svakodnevice. Rad ostaje otvoren niz relativno malobrojnih i odabranih fotografija. Veze koje je moguće uspostaviti između pojedinačnih fotografija funkcionišu kao generator mogućeg značenja, koje je ograničeno i neuhvatljivo.

New Delhi New York

Pogledaj galerijuNew Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York New Delhi New York

tanja verlak

When Rabindranath Tagore was once asked why he traveled so much, he answered: ‘in order to see properly.’ Similarly, my work is based on observation and photographing what shows itself to me. Looking at the world as if itself is a photograph, I focus on the relationship between the world and its appearance to suggest that we are not independent from what we are looking at. Instead, anything seems to become everything only in relation to something else. In other words, the documentary nature of my photography is not used to reproduce what I see, but rather to see what I document.

The Book of Body

Pogledaj galerijuThe Book of Body The Book of Body The Book of Body The Book of Body The Book of Body The Book of Body The Book of Body The Book of Body The Book of Body The Book of Body The Book of Body

nada vojinovic

The Book of Body predstavlja senzualno i delikatno žensko tijelo. Koliko god jedna mlada žena  željela sebe da otkrije, toliko strahuje da neće biti shvaćena. I prihvaćena. Njen erotičan pogled zavodi svjesno, dok diskretnim pokretima ruke, prekrivanjem lica, zaranjanjem u vodu, ukazuje na njenu nesigurnost u tome. Pokazuje jaku želju da se otkrije, dovoljno da bi zaintrigirala i zagolicala maštu, i potom se vratila u školjku.

Fotografije su nastale “out of the blue“ 2015 g. Nastale u jednom neprofesionalnom okruženju, postale su savršena priča. Emotivna, lična, empatična, senzualna, isto tako i stidljiva.

Izloženi

Pogledaj galerijuIzloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi Izloženi

/ Ino Zeljak

Neretko se događa da ljudi, u pojedinim javnim i privatnim prostorima, smatraju da su skriveni od pogleda drugih. Njihovo ponašanje bi verovatno bilo drugačije da su svesni da ih pažljivi posmatrači ipak vide.

U seriji fotografija Izloženi usmerio sam pogled prema ljudima koji se nalaze u sopstvenim vozilima, koje smatraju intimnim prostorom, ne razmišljajući da ih od javnog prostora deli samo automobilsko staklo. Fotografisao sam skriven, kako moje prisustvo ne bi uticalo na ponašanje posmatranih osoba.

Scapes

Pogledaj galerijuScapes Scapes Scapes Scapes Scapes Scapes Scapes Scapes Scapes Scapes Scapes

Maša Bajc

Scape (engl.) je prizor, mesto i kontekst unutar kojeg istražujem subjektivni doživljaj prostora, nastojeći da se odmaknem od tradicije pejzaža kao pukog beleženja impresija. Osećaj kretanja u stanju mirovanja naslućuje se u prizorima intimne beskrajnosti. Fotografije nisu samo objekti, već postaju mesta drugačije, nepoznate realnosti u nepoznatom, apstraktnom prostoru. One beleže “viziju pogleda koji je svoj fokus fiksirao u beskonačnom.”

Zarobljeni

Pogledaj galerijuZarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni Zarobljeni

Igor Čoko

Već duže od pola godine u srcu Beograda, u tri napuštena i urušena hangara u nekadašnjoj Savamali, događa se izbeglička agonija na granici humanitarne katastrofe. Do skora gotovo nevidljivu, pravu dimenziju pakla za više stotina ljudi iz Afganistana i Pakistana zarobljenih u Beogradu na putu da se domognu druge strane bodljikave žice, razotkrila je zima. Prvi sneg i debeli minus otkrili su “Alepo u malom”.

Pogledi slobode / Sguardi liberi

Pogledaj galerijuPogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi Pogledi slobode / Sguardi liberi

Paolo Camerin

Na obalama Dunava, oaza suživota divljih konja i krava.
Čudnovata impresija Srbije, jednog malo nostalgičnog italijana.

Après

Pogledaj galerijuAprès Après Après Après Après Après Après Après Après Après

Nemanja Maraš

Balet je čest subjekt fotografske kamere. Hiljade igrača fotografisano je u različitim pozama, na različitim lokacijama.

Après je spontani nastavak istraživanja portreta nesvesnog i moj pokušaj da prikažem emociju i energiju koju igrač nosi kada izađe sa scene. Još uvek ne raspršenu euforiju poslednjeg čina.

Zato je bilo ključno da fotografski set bude postavljen direktno iza kulise, koristeći se crnim zidom pozorišta kao pozadinom, kako bi igrač odmah po završetku predstave mogao da sedne pred kameru, čuvajući tako veći deo te energije.

ZAUVEK

Pogledaj galerijuZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK ZAUVEK

Nataša Stamatović

Dah ne magli staklo onima koji u skoku smrti zauvek ostaju isti.

Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services