Visualizing Marathon 2011 London


Dizajn infografika za 24 sata i 10.000 dolara!


Visualizing.org , Google i GE organizovali su takmičenje svetskih razmera za studente koji uživaju u dizajnu infografika. Zadatak je jednostavan, ali ni malo lak - za 24 sata vizuelno predstaviti podatke koji se bave aktuelnim svetskim problemima. 


Za Njujorčane ovaj problem je bio vezan za nedostatak vode u budućnosti, za kolege iz Sao Paola – reciklaža i zaštita životne okoline, a za nas u Londonu-podeljena mišljenja javnosti na temu Olimpijskih igara 2012. Za razliku od prošlogodišnjeg maratona koji je bio održan samo u Njujorku, ove godine entuzijastični tim sajta Visualising.org započeo je potragu za istim takvim studentima u Sidneju 24. septembra i završili su je 4. decembra u Berlinu. Prijave su bile potpuno besplatne i jedini uslov je bio da ste trenutno student. Pobednici iz svakog grada biće nagrađeni sa po jednim iPad 2, a njihovi univrziteti dobiće 10.000 dolara za dalji razvoj i usavršavanje.

Studenti su bili dočekani na nivou kakav verovatno samo GE i Google mogu da postave. Sve, od doručka preko uvodnih predavanja pa do goody bags, govorilo nam je koliko im znači što smo tu. Na kraju krajeva, infografici koje smo dizajnirali imali su za cilj da pomognu budućim gradovima - domaćinima Olimpijskih igara u organizaciji ovakvog događaja. Zato nije ni čudo što su doveli nekoga ko je zaista majstor infografika da nam održi uvodno predavanje. David McCandless, autor knjige (i web sajta) Information Is Beautiful objasnio je (a da to nije zapravo izgovorio) koliko se mnogo očekuje i od nas. Verujem da posle njegovog predavanja niko nije ni pomislio da cilja na išta osrednje. 

Neki od nas koji su baš njegovu knjigu poneli na maraton kao izvor inspiracije , iskoristili su ovu priliku da je upotpune potpisom autora. Između ostalih pozdravili su nas i dizajner Stefanie Posavec i Kathleen Balson u ime Global Pulse-a.

Tačno u podne, četrnaest ekipa krenulo je sa obradom informacija i rezultata upitnika koji su nam bili dati. Moji saborci za ovaj događaj bili su Pedro Coitinho (Brazil), Isha Suhag (India) i Tatjana Dubovina (Švedska), i zajedno smo predstavljali naš University of the Arts London pod imenom Cheesecake Factory.

Osam sati i četiri kafe kasnije, naš tim je i dalje razvijao koncept. Filtriranje podataka, koncentrisanje na ono što je stvarno važno, potraga za onom čuvenom point of difference, sve to je učinilo da nam mozak prokuva taman na vreme za večeru. Timovi koji su se sastojali u glavnom od programera (a bilo ih je više nego što sam pretpostavljala) već su uveliko kodirali. Cheesecake Factory je ipak bio sastavljen od studenata grafičkog dizajna - nismo mogli da krenemo dalje, a da prethodno nismo doveli koncept na zadovoljavajući nivo.

Negde malo pre ponoći odluka je pala - izdvojićemo podatke koji se bave pozitivnim i negativnim stranama Olimpijade, podeliti ih u četiri grupe (ekonomija, narušavanje svakodnevnice, kriminal i lična dobrobit) i uporediti ih međusobno i u odnosu na starosne grupe. Toliko jednostavno da se čovek zapita šta smo radili skoro dvanaest sati. Pretpostavljam da su na ovo mislili mentori kad su govorili o tome da će veliki deo našeg rada često biti nevidljiv.

Taman kada nam je pauza bila najpotrebnija počeo je ponoćni ping-pong turnir. Naša Tatjana je stigla do samog finala, ali je pobedu odneo francuski tim. Ipak, druženje i smeh su svima bili najbolji predah pred celonoćni rad.

S obzirom da je najteži deo projekta bio iza nas, sam praktični rad na infografiku je prošao prilično opušteno. Paleta boja je usvojena spontano, a font Avenir nadjačao je OCR nakon tri runde. Sam naslov Herculean Effort/Olympic Devide zahtevao je malo više mozganja. Svako je radio po nešto, i svako je mogao da ispravi šta god je hteo, tako da ceo rad stvarno pripada svima nama podjednako, umesto da su svi bili zaduženi za određene delove. 

Zoru smo dočekali sa dva promila krvi u kofeinu i spremnim infografikom za upload na Visualizing.com. Bili smo prvi koji su završili i najverovatnije jedini tim koji je tako dobro sarađivao. Nikada do sada nisam imala priliku da budem deo tako dinamičnog i posvećenog tima. Ovogodišnji maraton se još nije zvanično ni završio, a mi smo se već dogovarali da sledeće godine idemo i u Berlin, pošto nam jedno ovakvo takmičenje godišnje nije dovoljno. 

Rezultate očekujemo ovih dana i, naravno, nadamo se najboljem. 

Za full view našeg infografika kliknite ovde

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services