Zima, zima, e pa šta je.

Uspeo sam, nekako, da tokom svih onih hladnih i snežnih dana ostanem zdrav… avaj, iznenadnom pojavom lepog vremena uhvati me neka prehlada, grip, šta-li-je i, evo, drugi dan već bolujem kod kuće. Nije da mi je baš strašno, boli me grlo, imam nekakvu temperaturu… možda, bolećiv i komforan prema sebi, sam si dodelio kratki odmor, ne?

Kako god, započinjući bolovanje, odem juče do  lokalne apoteke kako bih se snabdeo svakakvim neophodnim lekovitim sredstvima. Čekam u redu, gledam po policama, prevrćem štampane materijale nabacane na pultu… Oh, na šta samo liče ta pakovanja – mnoštvo boja, svakakvi fontovi, neprimerene ilustracije/fotografije, loša štampa, nikakav papir… svuda unaokolo promotivna sredstva – kakav lep izraz za krajnje nemaštovite, nejasne i preobimne flajere. Ukupno katastrofalna komunikacija sa mogućim potrošačima.

Zapažanja se dominantno odnose isključivo na parafarmecutske preparate i na domaće proizvođače i pakere, mada ni „domaći stranci” nisu u velikoj prednosti.

So, zimus u Italiji i Austriji, pohodili smo apoteke u potrazi za nekim lekovima koje volimo da imamo u kući a kojih kod nas nema ili su nepotrebno skupi… doneo sam nekoliko pomoćnih lekovitih sredstava – istina, birao sam ih uglavnom po dizajnu ambalaže ne toliko po sadržaju… ali ne radi li to i većina kupaca?

Onda, evo kako to rade „oni tamo”, ili bar neki od njih (žao mi je kutijice su se u putu pomalo ugruvale i nagnječile) pa su izgubile svoju „savršenu” formu.

Ono što se, nažalost, ne vidi sa ove i drugih fotografija jeste materijal od koga je pakovanje izrađeno. Radi se o običnom kartonu (triplexu?) koji je, čak, siv sa unutrašnje strane ali je zato spoljna strana tretirana metalizirajućim slojem tako da kompletna kutijica reflektuje svetlo. Dizajneri su, dodatno, mudro iskoristili materijal – pojedini delovi grafike štampani su transparentnim bojama pa onda ta mesta koloritno svetlucaju dok su tekstovi urađeni „štrih” potpuno prekrivajući podlogu.

Bitan elemenat kod ovog preparata je i komunikacija sa kupcem… Sva ova sredstva se, naime, kupuju u slobodnoj prodaji na otvorenim policama velikih apoteka, u drogerijama, ili, čak i u samoposlugama. Tako je zadnja strana kutijice iskorišćena da pošalje jenostavnu poruku o samom proizvodu. Pre par godina, radeći redizajn dijetetskog proizvoda za domaćeg proizvođača upotrebio sam jednu takvu zadnju stranu za sličnu stvar… kasnije, mnogo kasnije, klijenti su mi rekli da im je prodaja bila skočila nekoliko puta – daleko da je to samo moja zasluga, naprotiv, ali…

Ono što je sasvim normalno, ili je normalno „tamo kod njih”, jeste da proizvođači određeni skup vizuelnih konstanti (boje, font, materijal, ton, …) primenjuju na celu liniju svojih proizvoda – mislim da ovde, na ovom blogu, nije neophodno objašnjavati zbog čega je sve to važno… elem, to je slučaj i sa ovim Wicksovim, možda i najčuvenijim, preparatom.

Ovaj preparat, kao i ostali, odmah, na glavnom fejsingu lako i jasno komunicira svoju namenu. Međutim, ono što se ne vidi na fotografiji jeste kako su flašica i čaša-poklopac ergonomski dizajnirani sa jasnom idejom o upotrebi – u poređenju sa domaćim staklenkama i plastičnim kašičicama… Konačno, mali detalj – u uputstvu za korišćenje piše da ovaj lek ne treba uzimati duže od tri večeri za redom – te su u flašicu i spakovane samo tri doze :)

Na kraju, jednog, nekog dana promeniće se nešto na bolje i kod nas… želim da verujem… mada me svakodnevna iskustva teraju u sasvim suprotno mišljenje.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text