Kadet

U teškim vremenima za modnu industriju gde je primetan izostanak inovativnosti, Kadet je brend koji se izdvaja kao nešto sveže i drugačije.

Danas, kada se odevni predmeti prave da zadovolje određeni trend umesto da traju, potrebna je posebna vrsta inteligencije da biste, tražeći inspiraciju, kopali po ruševinama i otkopavali i reoblikovili nešto što postoji jako dugo.

A to je upravo ono što karakteriše ovaj novonastali domaći brend – želja da se simboli carske Rusije utkaju u streetwear komade i stvori kolekcija koja će biti savremena i nosiva, ali izazvati emocije, kao nekada kada je nošenje odevnog  komada značilo uživati određeni status u društvu.


U razgovoru sa Tijanom Milutinović i Senkom Kljakić, dizajnerkama koje stoje iza Kadet-a, pokušale smo da definišemo na koji način se domaća scena može menjati, a originalnost oživeti i održati.


Kako je nastao brend, čija je to ideja?
Senka:  Sve se odvijalo spontano. U oktobru prošle godine sam slučajno srela Aleksandra Protića Protu koga sam i u tom trenutku poznavala dosta dugo. Rekao je da bi želeo da sarađujemo na nekom projektu, i ovlaš objasnio o čemu se radi. Ja nisam to shvatila previše ozbiljno, međutim, kada smo se sledeći put našli i kada je čovek ispričao sve do detalja, oduševila sam se. Super mi je ideja da se motivi carske Rusije prevedu u motive na streetwear odeći, koja ima specifičnu publiku ali opet koketira sa mainstrimom. Kako sam u startu shvatila da je obim posla prevelik, ja sam predložila da Tijana sarađuje sa mnom. Nas dve se znamo dugo ali nismo nikada sarađivale, pa  mi je to bilo posebno interesantno. Tijana je pristala odmah kada je čula o čemu se radi.

Po čemu se Kadet razlikuje od ostalih brendova?
Senka:  Svaki komad koji smo radile ima referencu u originalnom predmetu karakterističnom za carsku Rusiju, bilo da se radi o odeći, nameštaju ili aksesoaru iz tog perioda. Iza svakog postoji priča. Zato je uostalom sam proces stvaranja čitave kolekcije toliko trajao, trebalo nam je vreme da sve te detalje na pravi način pretočimo u printove, vezove i siluete koje su pečat brenda.

Da li su postojali neki konkretni zahtevi o tome kako kolekcija treba da izgleda ili ste imale odrešene ruke?
Tijana:  Protina ideja je u samom startu bila vrlo jasna, unapred nam je objasnio kome je Kadet kao brend namenjen. On je čovek koji je zaljubljen u Rusiju i ta estetika mu je bliska, pa nam je dao vrlo konkretne smernice. Naravno, konsultovali smo se oko svakog komada, ali i nama je bilo lakše što smo dobro znale pravac kretanja.


Ko bi onda bio Kadet čovek ili žena? I da li su kupci oni ljudi koje ste imali na umu kada ste stvarali brend?
Senka: Da, ali i više od toga! Prvi susret sa odećom imali su judi koji su učestvovali u slikanju lookbooka. To su sve različiti tipovi miškaraca i meni je bilo zanimljivo da vidim njihove reakcije. Svima se jako dopalo, super im je bilo da čuju priču iza svakog detalja, tako nešto povezuje čoveka sa komadom odeće. Dakle, Prota je bio u pravu – iako u startu može da deluje preterano zbog svih tih simbola i vezova koji nisu karakteristični za sportsku odeću, ipak je rađeno sa namerom da bude komercijalno - i jeste komercijalno.

Da li je Kadet brend namenjen prvenstveno muškoj publici?
Tijana:  Da, ideja je da 2/3 kolekcije budu komadi za muškarce. To je takođe Protina zamisao. Kadet bi trebalo da bude domaći ekvivalent brendovima poput Fred Perry ili Stone Island, a to su brendovi koji akcentuju svoje muške kolekcije.

Opišite proces stvaranja kolekcije?
Senka:  Bilo je vrlo uzbudljivo. Ovo nam je prvi put da radimo ovako nešto pa su se stvari uglavnom rešavale u hodu. Svaki put se desi nešto novo na šta nismo računali, pa smo morali da se prilagođavamo. I tako u krug. Na taj način smo kupovali materijale, bavili se dizajnom tekstila, štampom...

Koje materijale ste koristile?
Tijana:  Za majice smo koristile pamuk, za donje delove je bilo dosta likre... Čak i kada o izboru pričamo, to su mahom materijali koje mi nismo često koristile jer ipak sportska odeća zahteva upotrebu vodootpornih materijala, plastike i elastina, pa smo birale i prilagođavale usput.


Za realizaciju ideje ključan je dobar tim. Kako ste se vas dve sklopile s obzirom na to da vam je ovo prva saradnja?
Senka:  Ne samo da nismo sarađivale, nego nismo radile ništa slično, iako se dugo bavimo dizajnom. Da ne pričam o Proti koji se nikada nije bavio ničim vezano za modnu industriju. Prvo sam se malo plašila kako će to sve da izgleda, da li ćemo funkcionisati. Postojao je neki osećaj odgovornosti, jer ipak stojiš iza jednog brenda, i to ne sam, nego sa još dvoje ljudi. Međutim, ispalo je savršeno. Tako smo se sjajno dopunjavali. Bukvalno se dešavalo da neko od nas nešto započne, a onda se nadovezujemo i spontano završavamo.
Tijana:  Baš smo pričali o tome na kraju, kada smo završili i kada je prodaja krenula.  Znali smo da ćemo mi to izgurati, ali nismo ni pomišljali da ćemo se baš tako dobro skapirati. Kao kad slažeš slagalicu pa ti dobro ide, sve se uklapa.

Da li je još neko u timu?
Tijana:  Kada pričamo o kolekciji, samo smo nas troje tu. Naravno, bilo je ljudi sa strane koji su po potrebi uskakali. E sad, pošto se prodaja za sada vrši online imali smo pomoć u izradi sajta. Identitet brenda je radio Lazar Bodroža iz studija Metaklinika.

Imate li neku konkurenciju?
Tijana:  Postoji par brendova kod nas koji bi mogli da komuniciraju sa istom publikom, mada ipak mislim da mi posmatramo odeću na poseban način i da se Kadet dosta razlikuje od svega što postoji na domaćem tržištu. Međutim, plan je da prodajemo i napolju, a tamo je već druga priča.

Šta je budućnost Kadet-a?
Senka:  Kako je išlo i do sad, tako ćemo funkcionisati i u budućnosti - spontano. Imamo jasne planove, i  s obzirom na to da smo postavili jake temelje, trebalo bi da bude mnogo lakše. Planira se otvaranje studija i showrooma, pokrenuta je serijska proizvodnja, napravićemo veći tim i nadamo se ubrzati ceo proces.
 

KADET Street Nobility - OPENING from KADET Street Nobility on Vimeo.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services