Ručak sa Bric-a-Brac



Koji je najbolji način da se upozna jedan brend?  Kroz opširne prezentacije, odlazak na svaku reviju, obilazak showroom-ova, beskonačno listanje publikacija? Da, verovatno.

Ali meni se dopao i pristup dve švedske dizajnerke Christine Wingås i Malin Engblom, koje su nas, zajedno sa svojim kolegom - grafičkim dizajnerom Mikael Engblom-om i mladom dizajnerkom tekstila Johannom Brag odvele na organic ručak u beogradski restoran Gnezdo. Ručak je organizovala Švedska Ambasada u Beogradu u saradnji sa KC GRAD.

Na jedan neformalan i zabavan način upoznali su nas sa njihovim brendom koji se zove Bric-a-Brac, načinom na koji funkcionišu i žive svoju ideju.

Kroz razgovor sa prijatnim ljudima saznajemo da brend slavi 20 godina svog postojanja, i ističu da iako postoje tako dugo, put do pozicije na kojoj su sad nije bio nimalo lak, ali i da je ključ svakog problema upornost i optimizam.

Samo ime Brenda - Bric-a-Brac, je ideja Malininog muža i glavnog grafičkog dizajnera – Mikaela. To je reč francuskog porekla koja je izraz za kolekcionarske stvari ne tako velike materijalne, ali velike vrednosti za onog ko ih poseduje. To se može povezati sa činjenicom da su počele celu priču tako što su radile male kolekcije u podrumu u Stokholmu koji su zakupile i koristile kao studio, više iz hobija nego sa idejom da od istih zarađuju i žive. Jako su se iznenadile kada je prodaja krenula, a podrum postao place to be.

Posle tog momenta devojke počinju da razvijaju brend, razmišljaju o showroomu, a Mikael radi na grafičkim rešenjima i brend identitetu. Kaže da je u početku dizajnirao samo flajere jer je to bilo dovoljno, ali da je od tada, kako je i sam brend napredovao, radio kataloge i knjige. Navodi da iako je stil varirao od samog starta, taj poseban Bric-a-Brac duh je očuvan. Njegov rad je oblikovao sliku o brendu, pošto je nastao ranih devedesetih. i jedino se kroz njegove postere i kataloge moglo komunicirati sa kupcima. Iako se danas više pažnje poklanja web dizajnu, Mikael i dalje posvećuje puno pažnje printu, a ističe da jedina stvar koja od samog starta nije trpela promene jeste logo. Isti je već 20 godina – razmaknuta slova, stil 1920ih godina, klasičan, čist, bezvremen i moderan.



Kada sam ih pitala – ko bi bio tipičan Bric-a-Brak čovek ili žena, one kažu da nikada nisu imale na umu neku određenu osobu ili grupu ljudi koje bi želele da obuku, već prave odeću koja se, pre svega, njima dopada. Ulažu najviše vremena u odabir materijala, i naglašavaju da je uvek prirodan. Kažu da je u Bric-a-Brac svetu materijal polazna tačka - da od kvaliteta, strukture i boje zavisi ono u šta će se pretvoriti, za razliku od klasične priče koja podrazumeva skicu kao prvi korak, a zatim odabir materijala za izradu.



Listam njihov katalog i moram reći da zaista ime odgovara onome što rade – poželite da napravite kolekciju ličnih favorita. Uglavnom se radi o klasičnim komadima with a twist, i volim što stvaraju komade garderobe koji će preživeti malo duže od jedne sezone. Čak i deceniju duže, jer sam se zalepila za par košulja rađenih 1993. godine.

Upoznajte i vi ceo Bric-a-Brac tim. Naime, od 7. do 9. oktobra u KC Gradu biće postavljena izložba ove modne kuće, a Johanna, dizajnerka tekstila će držati radionicu na kojoj će 20 mladih kreativaca iz Srbije biti u prilici da redizajniraju klasične Bric-a-Brac tunike. Johanna kaže da je jako zanima kako će krajnji proizvod ove saradnje izgledati s obzirom na razlike između srpske i skandinavske estetike.

Finalne prozvode ćemo videti 9. oktobra u KC Gradu, a najbolja rešenja će otputovati u Stokholm, i prodavati se u okviru njihovog showrooma, koji odavno više nije onaj podrum s početka.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text