GAP > Gap

 

Armin Vit nas je juce obavestio da se Gap-u desio redizajn logotipa. Takve stvari jedva cekas da vidis i nadas se dobrom ishodu koji ce biti style guide za slicne buduce dizajnerske poduhvate. Redizajn koji ce uci medju slucaje koji se navode kao dobri primeri. Na zalost, moram da vas razocaram. Da je ovo vest, mogla bih da vam ostavim neutralni prostor da vam se novi Gap logo svidi ili ne svidi, ali posto smo na blogu, here's what I think of it.

Za pocetak, Helvetika. Auh. Helvetika sa proslavom 50-ogodisnjice taman postala dovoljno stara da kao prava dostojna legenda ode u penziju, da bi negde u buducnosti dozivela spektakularni revival. Ovo je dakle mnogo los tajming za logo iz Helvetike.

Prelazak na mala i velika slova umesto dosadasnjih svih velikih cini marku pristupacnijom, a to radi i prelazak sa serifa na sans serif. Narocito sa onog dosadasnjeg lepog naglaseno izduzenog serifa.

A onda - kvadratic sa plavim ferlaufom. Hm. Pa relacija reci Gap i tog kvadrata. Hm. Kao da su zbog tog odnosa uveli taj gradient, da dosadasnja plava ne konkurise crnim slovima koja je gaze i tako narusava citljivost. To sad ja nalazim objasnjenje za ovako neobican sled dogadjaja.

Bottom line - novi Gap logo mi deluje kao kombinacija American Apparel i Vichy logoa. Na misice, kozmeticki neformalniji, kao da je otisao na traljav face lifting. Hoce da izgleda mladje, a upravo ga zrelost cini sarmantnim.
 


 

Brutalna cista helvetika i sirove Terry Richardson fotke sa direktnim blicem zajedno rade savrseno, ali ovo je GAP kakvog znamo. Iako su potpisi u njihovim dosadasnjim kampanjama bili slozeni Helvetikom, potpis je uvek bila poznata markica koja je davala zavrsni udarac fine lezerne klasike.
 

 

 

 



 

 

 

 


 

Kao odjek ovog oglasa za Gap Khakis sa Steve McQeenom.

 

 

 

 

 

 

Za kraj, vracamo se na UnderConsideration na kome glasanje do sada izgleda ovako. Misljenja o evoluciji su ujednacena, dok se, zanimljivo, glasovi oko upetrebe Helvetike dele i na trecu stavku koja kaze "Barem nije Gotam"! Sjajno. Eto nezvanicnog i ocigledno opste poznatog stava njujorske dizajnerske scene koja je pretrpana Gothamom u vreme Obamine predizborne kampanje verovatno temeljno umorna od ovog divnog fonta. I sebi cesto ponavljam Go easy on Gotham...
 



.....................................................................................

p.s. (9.10.2010) Drama na netu oko ovog redizajna je u medjuvremenu postala previse luda. Izgleda da je ljudima tamo stalo. Nije to pitanje misljenja jer nije svacije misljenje po svakom pitanju validno i relevantno, ali ono sto jeste vazno je da je ljudima actually stalo! To je nesto cega ovde manjka.

Evo [OVDE] sumiranja situacije ponovo na UnderConsideration Armina Vita. Kladim se da mu je Designed utrostrucio posete ;)

......................................................................................

p.p.s. (12.10.2010) Gap vraca stari logo. via debbiemillman

......................................................................................

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Komentari

nekomozdaja's picture
nekomozdaja
10:35 07/10/10

primetih

necu da budem cepidlaka, a ovo sto cu reci mi cak ni ne smeta jer ni ja sama ne koristim ta slova..al' sam primetila da ti koja se bavis tipografijom a u pisanju ne koristis Č Ć Š Đ Ž
nista lose, i zaista ponavljam- ne predstavlja mi problem kao citaocu ali mi je opet cudno zapalo za oko.

poz

Jana Oršolić's picture
Jana Oršolić
11:23 07/10/10

slazem se.

da, jasno mi je da ljudima to moze da smeta, ali meni ne cini nista i pisem kako mi volja. izvinjavam se svima kojima to nije po volji i nadam se da ce interesantnost sadrzaja prevladati moju nemarnost po pitanju dijakritika :)

nekomozdaja's picture
nekomozdaja
11:36 07/10/10

:)

ma ne...meni stvarno ne smeta, bas ti i napisah...
samo primetih, pa me zanimalo
no hard feelings :)

Dragana Trgovčević's picture
Dragana Trgovčević
22:34 08/10/10

nerd humor

Upravo nabasala na ovo, hahah http://www.fastcodesign.com/1662453/an-exclusive-interview-with-the-new-gap-logo

"The only way to deal with the pain is comfort eating. Pretty soon I'll be type set in Helvetica Neue Black"

Slobodan Jovanović's picture
Slobodan Jovanović
13:32 09/10/10

Helvetica

Nemojmo prestogo suditi... Helvetica je doduse od svog nastanka imala NEVEROVATNU podrsku dizajn komune po celom svetu. Krajem sedamdesetih jedan deo dizajn establishmenta je opasno zamrzeo i tokom osamdesetih si jedva moga da je vidjas osim u nekim korporativnim identitetima. Devesete su donele haos sa hiljadama i hiljadama digitalizovanih fontova i tu je opet Helvetica nasla svoje mesto kao jedan cist i neutralan font koji je opet imao izuzetno jak stav i davao je izrazito modernisticku crtu svim projektima u kojima je koriscena... Sad opet deluje kao da mastodontira i hipertrofira overuse-om ali to deluje kao trend... Uostalom zasto imamo Gotham? Devedesetih su govorili za Metu da je nova Helvetica. Sada je to Gotham... round and round we go...

Jana Oršolić's picture
Jana Oršolić
17:19 09/10/10

inappropriate

Kada Helvetiku upotrebis krajem 2010, moras da imas na umu sta sve ona nosi, koji podtekst, istoriju i karakter ili njegovo odstustvo. Ne mislim da je Helvetika bezlicna, ali iz dizajna citam da je ljudi koriste kada hoce nesto "neutralno", "cisto", a ona je postala toliko poznata, velika i legendarna da je sve samo ne neutralna i cista. Sa takvom reputacijom, ovde mi se cini kao nepromisljen i pogresan izbor. Inappropriate.

Nacin na koji je koristi (ili koristio, u slucaju da je bankrotirao dok ovo pisem) American Apparel je po mom misljenju pravi nacin za spoj Helvetike i ovog trenutka. Drsko, cisto do kraja, bez forica i ferlaufa.

Dakle, nije kod Gap-a problem u fontu, nego u stavu i ideji, odnosno njihovom odsustvu. Jadna Helvetika je tu ispala staka, a ne ponosni partner.

Slobodan Jovanović's picture
Slobodan Jovanović
17:28 09/10/10

Istina

Istina

FFINE's picture
FFINE
19:26 09/10/10

Nemam ja toliko problem sa

Nemam ja toliko problem sa Helveticom. Realno, pravo da je ponese jedan od americkih simbola tesko da mozemo podvesti pod misuse. Ono sto mene , ajde da kazem iritira je kvadratic na nestabilnom delu, kome ne da nije pozicija bila dovoljna nego je dobio i gradient. I koji kao takav ne znaci ama bas nista pa ni vezu sa prethodnim solid plavim. da je bilo gde drugde, da je bilo koji klise bolje bi bilo.

obrakalla's picture
obrakalla
13:24 12/10/10
Jana Oršolić's picture
Jana Oršolić
14:23 12/10/10

hehe

hehe, nisi video noviji post ;)

obrakalla's picture
obrakalla
11:25 13/10/10

:)

bitno je da smo (po)stigli na isti cilj :)

neecodeeye's picture
neecodeeye
12:47 17/10/10

Strasno, strasno... :)

Prvo moje misljenje je da postoje neki logotipi koji su toliko dobro usadjeni u nasu svakodnevnicu da pri samoj pomeni imena firme odmah mozemo da opisemo kako izgleda logo :) Jedan od tih je definitivno i "GAP"... Drugo po meni to je jedan jako dobar logotip sa identitetom, specificnom tipografijom, bojom i kvalitetom da kada god pogledam pomislim na modu, Italiju, dzins... :)
Mislim da je malo pocelo da se srlja sa "modernizovanjem" logotipa, jer svaka moda dodje i prodje, ipak je stvar mnogo bitnija i treba stvoriti nesto sto ce da traje... Ok da su uradili blagi redizajn tipografije, ali ovo... nemam reci :)
I uzgred, revoltirana dizajn zajednica "99designs.com" je napravila nagradni konkurs da dokaze da to moze mnogo bolje da se uradi... Mnogi nasi dizajneri su ucestvovali, pa pogledajte i procenite sami :)
http://99designs.com/logo-design/contests/design-better-gap-logo-communi...

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text