DC Design Week 2009

NADA UMIRE POSLEDNJA

Design in DC nije baš oksimoron u potpunosti, ali je prilično nezgodan i nestabilan brak. Drugim rečima, dizajna u nacionalnoj prestonici i nema baš previše. Preciznije rečeno, pozitivan tretman dizajna u Vašingtonu nije baš top prioritet.
To ne znači da nema (nekoliko) dizajn kolektiva, da nema pristojnih arhitektonskih firmi, da nema ljudi kojima je dizajn važan i koji žive od istog, ali…budimo iskreni, dizajn nikada nije (srećno) živeo na obali Potomka.
Kako su godine prolazile, situacija se popravljala i manje više dizajn, kao generalni pojam, koji obuhvata manje više sve od pristojnih primeraka brendirane odeće i obuće, preko A+D i brending agencija i firmi pa do minglovanja ljudi koji se dizajnom bave, koji znaju i prepozanju dizajn i znači im nešto u životu i onih koji su daleko do svega rečenog ali se ipak prijatnije osećaju kada se bar očešu o ili očima vide dizajnirani objekat, se uselio u deo grada koji nije dobio ime po prvom predsedniku već po engleskom kralju…dakle, Georgetown, tačnije njegov “design district”, Cady’s Alley.

Dizajn u svom najgeneralnijem smislu se nekako lepo smestio u levom kraju Georgtown-a delu, koji se ne može prepoznati u odnosu na ono kako je izgledao pre samo nekoliko godina. Pre tih nekoliko godina, a ne govorimo o vise od deset, Cady’s Alley je bio zapušteni nevidljivi prolaz paralelan sa M St. a danas je epicentar stvaranja nečega sto će u budućnosti možda opravdati naziv DC Design District. Za sada je to samo pozitivan nagoveštaj, sa potencijalima da se cilj jednog dana možda i ostvari.

U tom DC Design District stvaranju se smestio i prvi zvanični DC Design Week, manifestacija koja se u nekim drugačijim oblicima već održavala u Vašingtonu, ali generalno govoreći nikada centralizovano. Zato će možda V.2009 pokušaj biti preloman kada je u pitanju umrežavanje dizajn aktivnosti u gradu najpoznatijem po tome što u njemu živi aktuelni Nobelovac, čovek za koga svi verujemo da može da promeni Ameriku i svet. Objektivno govoreći DC Design Week 2009, onakav kakav je bio u svom ovogodišnjem oktobarskom izdanju je daleko od događaja koji bi zasluživao veću pažnju od čistog pominjanja, ali s obzirom da govorimo o ambijentu gde se dizajn grčevito bori za svoje mesto, onda kao pobornici istog moramo da ohrabrimo svaki iole inventivan pokušaj ka promenama. Stoga je DC Design Week 2009 takođe bio simpatičan i relativno uspešan događaj, koji je na ulice GT-a, tačnije Cady’s Alley izvukao ljude i na neki način ih možda inspirisao da razmišljaju aktivnije i angažovanije o ulozi dizajna u svakodnevnom životu, od toga u čemu sedimo i provodimo veći deo svoga dana, šta i kako se oblačimo, u kakvim ambijentima živimo&radimo, kakvi nas predmeti okružuju, kakve magazine prelistavamo, kakve proizvode sa polica u samoposlugama stavljamo u korpe, etc…

Osnovna zamerka celoj manifestaciji je da događaj sam po sebi nije imao osnovnu karakteristiku ovakvih manifestacija a to je edukacija/informacija o pravcima u kojima se dizajn kroz sve svoje delatnosti i industrije koje obuhvata kreće i razvija. Takođe, nije postojala apsolutno nikakva platforma za razmenu ideja i koncepata.

Celokupni događaj je bio orgaznivan od strane DC ogranka AIGA (The Professional Association for Design) kao deo programa National Design Week, nekolicine freelance inicijatora, Vašingtonskog ogranka Pecha Kucha organizacije, uz učešće i finansijsku podršku svih brend showroom-ova zastupljenih u Cady’s Alley. Prva tri dana su obuhvatala događaje u organizaciji AIGA (Milton Glaser je naravno bio neizbežan kao tema, p.a.), četvrti/centralni dan je bio rezervisan za Pecha Kucha Capitol Night, održan u fenomenalnom prostoru Boffi showroom-a uz kasniji open door walk i after party.

Lecture day je održan četvrtog dana i manje više se svodio na prezentacije, koje su održavane u showroom-ovima tokom celog dana. Generalno govoreći sve prezentacije su bile selfpromotion orijentisane, fokusirane na najnovije trendove iz sopstevinh kolekcija. Tu većih posebnih zamerki na adresu vlasnika showroom-ova nema, jel ko da pare, priča šta želi, tj radi na sopstvenoj promociji, a uz odsustvo generalnog centralnog koncepta to je sigurna teritorija, a i sasvim je legitmno. Razlog tome ne leži toliko u samovolji sponzora koliko u odsustvu znanja organizatora i ljudi oko samog događaja i njihove nedoraslosti da događaj podignu na znatno viši nivo, što je svakako bilo moguće. Generalno govoreći, za nekoga ko je radio na porađanju giganta kada je reč o familiji Design Week događaja i to u nemogućim uslovima, pet dana DC Design Week-a nisu nikako opravdala svoj pretenciozni (spram ponude) naziv ali ako se V.2009 bude smatrala pilot verzijom i ako se u budućnosti usvoji strategija i stvori jasna koncepcija, rezultati će vremenom sigurno doći. U svakom slučaju, bolje je da i ovakav dizajn događaj postoji u gradu pretrpanom zabavama i svakodnevnim događajima svih vrsta ali i sa malim brojem onih koji se nikako ne propuštaju…

Možda i ključna reč: zabava….stvoren je utisak da je zabava u perfektno dizajniranom prostoru čija je namena da proda dizajnirane proizvode dovoljna da se ima uspešan Design Week….Uf, koliko je to daleko od tačnog…..
Te dileme i probleme čak ni Belgrade Design Week nije imao na svojim počecima.
Zato, uz podršku i mali slatki, blago ironični osmeh na licu u isčekivanju DC Design Week 2010…Srećno i samo napred…

Za više informacija o samom događaju i programu:
http://designweek-dc.com/


Čitajte uskoro:
DC Solar Decathlon 2010
DC Photo Week 2010

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text