Debata u ECKD Grad

Kulturni Front, povodom otvaranja izložbe zagrebačke kreativne agencije Bruketa&ŽinićOM / Dizajn // Proces, organizuje prateći program u formi debate na temu “Kreativni potencijal regiona, međusobna saradnja i globalna pozicija kreativnih industrija iz regije“. Debata će biti održana u Evropskom centru za kulturu i debatu GRAD (Braće Krsmanović 4) u ponedeljak 18. maja u 19 časova.


Izložbu je svečano otvorio Ministar kulture Republike Srbije Nebojša Bradić 8. maja u zgradi Geozavoda u Karađorđevoj 48. Izuzetno velika poseta beogradske publike i tokom otvaranja ali i u narednim danima, ukazuje na nesumnjivo veliko interesovanje kada je stvaralaštvo umetnika iz okruženja u pitanju. Sada je naša ideja da odemo korak dalje i vidimo koje su to mogućnosti za jačanje komunikacije i saradnje na zajedničkim projektima kada su kultura i kreativna industrija u pitanju, i to naročito na relaciji Srbija – Hrvatska. Mišljenja smo da bez čvrstih veza Zagreba i Beograda nema ni napretka u regionu, kao i da bez razvoja kreativne industrije nema ni stvaranja novih modela ekonomskog razvoja.

“Regija”, prostor bivše Jugoslavije, danas je ekonomski i politički podijeljen prostor, ali sa još uvek jakim kulturnim i jezičkim vezama. Može li kreativna industrija da preskoči te barijere u nastojanju da se stvori globano zanimljiv proizvod? Kako nas drugi vide? Da li možemo da sarađujemo? Da li možemo da se međusobno dopunjujemo? Koja je uloga države i političkih struktura u promociji domaće kreativnosti? Ovo su samo neke od tema koje će biti pokrenute na debati u ponedeljak.

Pozvani gosti – učesnici su Davor Bruketa i Nikola Žinić, kreativni direktori, Bruketa&ŽinićOM, Svetlana Ćopić, New Moment – New Ideas company, Slobodan Jovanović, dizajner, Coba&associates, Igor Oršolić, dizajner, B92, Milan Kliska, dizajner, BrandMama, Milivoje Čalija, direktor marketinga B92, Maja Vidaković Lalić, arhitektica, Mixer, Ljudmila Stratimirović, umetnički direktor ECKD Grad.
Debatu će moderirati Mia David, arhitektica i glavna i odgovorna urednica magazina Kvart.

Za više informacija

Kulturni Front
Braće Krsmanović 4
11000 Beograd
Srbija
Tel: +381.11.316.9407
Fax: +381.11.316.4296
GSM: +381.63.279.363
www.culturalfront.net    www.thehatstheatre.net

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Komentari

Dejan Vulin's picture
Dejan Vulin
12:56 25/05/09

Festivalske kotizacije - jedan predlog

Postovani g. Jovanović,

Prisustvovao sam predmetnoj debati, te, iako je debata tematski hodila "kojekude", nisam želeo da sugestijom doprinosim daljoj "tematskoj diversifikaciji" iste, :) , a po njenom okončanju hitno hitah dalje, te Vam se tamo i tada ne obratih... :)

Zato koristim mogućnost da to učinim ovde i sada.

Naime, tokom debate ste se požalili na previsoke kotizacije za takmičarsko učešće na raznim međunarodnim advertising i design festivalima.

To je tačno kada su u pitanju, ako smem tako reći, "razna Klija, Epike, Kanovi, Kreste, Uan Šouovi"... i slični festivali koji se, manje ili više opravdano, smatraju "vrhunskijim" od drugih.

Želim da Vam, ako dopuštate, skrenem pažnju na festival, tačnije, festivale koji, čini mi se, nemaju, if I may say that way, "poušni kotizacioni prajsing":

http://summitawards.com/

Summit International Awards obuhvata tri različita takmičenja: SCA - Summit Creative Award, MEA - Marketing Effectiveness Award i EMA - Emerging Media Award.

"The Summit Creative Award was created to recognize and celebrate the creative accomplishments of small and medium sized advertising agencies and other creative companies throughout the world with annual billings of under $30 million." U tom smislu, kotizacije su od 65 USD za pojedinačno rešenje do 135 USD za "integrated/mixed media campaign". Učesnici su, do sada, iz 50 zemalja širom sveta i, iako je sve započelo kao takmičenje, pre svega, nezavisnih agencija iz SAD, eto danas među dobitnicima i, na primer, bugarskog Graffiti BBDO-a, ali i, evo, sad vidim, među nagrađivanima su i Bruketa&Žinić, i Brandoctor... ha, onda su Vam, sasvim moguće, njih dvojica već spomenuli ovaj festival? :) Kako god, lično, ne pratim podatke o prometu domaćih agencija, ali bih se mogao kladiti da se celokupna domaća "industrija promotivne komunikacije" apsolutno kvalifikuje za konkurisanje na ovom festivalu -  na osnovu prijavljenih prometa, :))))

Marketing Effectiveness Award je "open to all companies worldwide" i kotizacija je 125 USD za svaki pojedinačni entry.

Emerging Media Award je "open to both individuals and companies of all sizes". Single Entry - 95 USD, Website Entry - 125 USD, Campaign Entry - 140 USD.

Eto. U nadi da prethodno napisano može bar delom rešiti problem učešća na festivalima,

Srdačan pozdrav,

Dejan Vulin, Beograd

Slobodan Jovanović's picture
Slobodan Jovanović
15:12 25/05/09

Festivali

 Hvala na iscrpnom objasnjenju. Mi do sada, zbog raznih okolnosti, nismo ucestvovali nikada na festivalskim takmicenjima. Verovatno zbog mog tvrdoglavog stava da to nema neku vaznost za posao jer klijentima odavde mahom i nije preterano bitno da li si nagradjivan ili ne pogotovo ako im se ne dopada ili ne shvataju to sto im se nudi... A vrlo cesto su i podozrivi prema toj vrsti priznanja jer im to deluje sve onako veselo i neozbiljno... Na zalost. To je i delom bio deo, tema nase razbacane debate - u stvari dozivaljaj klijenata prema autorima dizjna i ostalog i obratno. Velika vecina mojih kolega ima prilicno negativan stav prema tim ljudima cesto ne shvatajuci da od njih zive. I debata je dotakla te probleme onako ih ocesavsi jer mislim da nikome nije one veceri bilo stalo da ulazi u tu vrstu problema a to je nesto sto prvo treba razluciti pa ce tek onda doci do saradnje i ostalih momenata razmene.... Uh kolika recenica, sorry. Nadam se da ce se uskoro nastaviti ova prica a vas pozivam da nas posetite na BDW na prvom spratu u zgradi RK Kluz preko puta beogradjanke.

Dejan Vulin's picture
Dejan Vulin
15:59 25/05/09

Klijenti, festivali, BDW...

Pa, dobro, ima ona legenda po kojoj je, pre neku godinu, jednostavnom proverom utvrdjeno da nijedan od brendova, ciji je advertising 10 godina pre te provere dobio Clio nagradu - vise ne postoji na trzistu...  Valjda se u tome "krije" razlog za nastanak nagrada kao sto su Marketing Effectiveness Award ili David Ogilvy Awards...

Klijenti i agencije - predivna "spirala uzajamnih predrasuda"... Znate anegdotu o o Ogilvy-jevom metodu susprezanja predrasude? Navodno je, pre svakog sastanka, ispisivao recenicu na papiricu koji je stavljao u dzep sakoa, da bi, tokom razgovora sa klijentom, drzao ruku u dzepu i papiric u ruci, ne bi li non-stop imao na umu recenicu koja je, navodno, glasila: "Mozda je u pravu." :))))

Hvala na pozivu. Vidimo se na BDW-u.

P.s. Ocigledno mi ne smetaju duze recenice. (Ovde slede predrasude o copywriter-ima, :))) )

Slobodan Jovanović's picture
Slobodan Jovanović
16:22 25/05/09

Ogilvy

Verovatno je parafraza ali je super ono sto je rekao - da nikada ne stavljate zgrade za logotipe jer ce se one verovatno porusiti ili ostariti, poruzneti, mozda i pre nego sto sam brend nestane... Sto dovodi do toga da ce delovati da se i brend urusio kao i zgrada koja se nalazi u logotipu... uf...

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services