Priroda zove

 U poslednje vreme su me zaintrigirale kampanje za hranu. S obzirom da je to ono čime se najviše bavimo kao agencija, hrana, bilo mi je interesantno da zbog jednog projekta prođem kroz ono što se nudi domaćim potrošačima kroz oglase. Majko mila! Da li smo stvarno toliko nezaiteresovani za reklamom predložene proizvode, da li imamo svoje ustaljene navike ili smo isprani nekim drugim, važnijim stvarima ali koga ZAISTA zanima izgled flaše ili ambalaže nekog proizvoda i njegove funkcionalne karakteristike 6 meseci po izlasku na tržište? Da li moramo da non-stop gledamo jednu te istu, do zla boga dosadnu kampanju za isti proizvod sa dodatim karakteristikama? Imam utisak da nam se sugeriše da smo do sada bili budale i jeli nešto što i nije baš bilo dobro za naše zdravlje, telo a odskora nailazimo da ni za psihu nisu bili dobri neki proizvodi jer eto novi nam pomažu da i duh obogatimo! Trt mrt. Da li je to ono što potrošaču treba? Jedno okretanje prazne slame koje zovu advertising?

Pa ima i boljih načina da se skrene paznja. Zar ZLATNI LAV u Kanu nije dokaz da i ovde može da se pravi ne dobra, nego najbolja (u komšiluku doduše) kampanja za nešto... OK nije bila kampanja za hranu ali svejedno Lav je Lav, a kad smo kod Lava, gde je onaj duh iz prve reklame za pivo (ubedljivo najbolje) - A od kuma - Televizor! (moram priznati da me i danas nasmeje)? Odmah je bilo jasno da tu nema zezanja iako smo se dobro zabavili! I prodaja je sigurno to i pokazala. Ali to nije poenta ovde.

A sada nam kažu da ćemo uz neki jogurt bolje da varimo... Kao da je to novost? A finalni rezultat je gde? Ima da se i$&r&mo k'o nikad u životu!! Jel zato da kupujem nešto? Jel vi zaista hoćete da mislim kako mi nije dobro i kako sam toliko faličan da nisam u stanju ni da se dobro ispraznim!!! UŽAS! Ta vrsta preporučivanja je neverovatna. Hvatanje za slamčicu na pučini uzburkanog mora. More? xe xe... Da ne pričam o vodama... Što reče moj drug Darko, idealni slogan bi glasio: Voda - Ista kao i sve ostale. Ali gde je, u ovoj ili onoj, slim efekat ili idalan sastav minerala koji pokreće nama potpuno nepoznate pocese u organizmu i dovodi to toga da opet završite u klonji kao trijumfalni pobednik nad prirodom!! I ja sam, ruku na srce, pisao i pišem slične stvari, ali izgleda da je vreme "funkcionalnog advertajzinga" došlo do apsurda i da će se funkcionalne karakteristike koristiti ne da privuku (ili odbiju) potrošača u oglasima već tamo gde im je mesto - na pakovanju! Dovedite potrošača do rafa a neka on bude zainteresovan da sazna da li je to zaista dobro za njega ili ne! Ima i tu gluparija - naravno!

Čitam na pakovanju nekog muslija - GET A BIKINI BODY IN 14 DAYS! - a ispod, ako jedete 50 grama sa malo mleka tri puta dnevno u roku od četrnaest dana ćete dobiti idealni bikini body!!! Doduše nisu naglasili da ako jedemo bilo čega toliko malo ima da dobijemo Bikini Body za 14 dana! Ili koliko se sećam, ako pijete 6 litara Koka Kole dnevno mesec dana ima da vam se upropasti jetra. Pa 6 litara vode da popijemo dnevno verovatno bi nam bilo zlo, a kamoli Koka Kole! Te urbane legende i žvake su i dovele do kreiranja ovakvih kampanja koje imaju izgleda jedini motiv da nam usade u glavu kako IZGLEDA ono što treba kupiti u radnji a da bi nešto i pisalo i diferenciralo te proizvode od sličnih trebalo je izmisliti i plasirati nekakv tekst koliko god apsurdan bio. Bez obzira na to što je istinit. And now - everbody get a bikini body - it's summertime!


(izvinjavam se svima kojima ne prija korišćenje određenih termina, sugestija i izraza)

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Komentari

Nikola Arežina's picture
Nikola Arežina
16:18 06/07/09

Samo BS, BS faktor

mora nekako da se uvalja roba. sinoc sam kupovao pastu za zube i stojim kraj rafa i kao koju da kupim, i vidim chetkicu za zube sa nekim "aktivnim jonima" (350din), aktivni joni pazi molim te. mislim da njihova ciljna grupa ni ne razmishlja o tome shta kupuje nego sam izpercipiraju da se razlikuju od obichnih koje su 45 din, chetkica ko chetkica, musli ko musli (dobro ima razlike u kvalitetu - nekad).

Jedna pitalica. Svaki novi prashak za vesh je "sve bolji i bolji". Koliko je ovaj bolji, bolji od prethodna 3-4? Tako su postavljene stvari kad se nije promenilo na zapadu vec ~70 godina. Koliko su se oni naslushali  "prethodni bolji od prethodnog". To prolazi i pali i vrti se u krug.

Mislim da je sledece "musli sa aktivnim jonima", smrshajte za 3 dana, proberite samo jone.

Bludni's picture
Bludni
16:23 10/07/09

A sta je sa deterdžentima

A sta je sa deterdžentima koji imaju vitamine? Sa kremama za ruke koje imaju jogurt i mleko? Koji jogurt sine, koje bre mleko, to ne postoji. Aloa vera u svemu i svačemu. U ulošcima i papirnim maramicama. 

Bile su one reklame za Dove sapune i mleka za telo, u kojima cvece poraste.

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text