Velike, srednje i male ideje

Uvek mi je bilo zanimljivo kad pročitam u brifu termin - BIG IDEA.

Šta je zapravo to? Trudili smo se da je nadjemo i da ona odovara klijentu i ceo svoj radni vek smo posvetili traženju Velike Ideje. Ona je izvor neverovatnih poslovnih uspeha i poduhvata. Bili i videli. Postala je neka vrsta mantre koju su u neograničenim količinama ponavljali i koristili kako bi iznova ponovili prethodni uspeh. Ali vremena su se promenila. U stvari, svet se promenio. Nismo više u poziciji da opušteno sedimo i razmišljamo o Velikoj Ideji. Jer, Velika Ideja je mrtva.

Ljudi iz marketiga su je godinama ubacivali u glave konzumenata. Uglavnom invazivno i protiv njihove volje. Doduše, nije da su imali neki izbor...

Mi kao dizajneri smo se godinama prilagodjavali ljudima iz marketinga. I potrošač je to morao da guta.

Ono što se promenilo su neki novi potrošači koji dolaze i koje ne zanima da gutaju ono što im se servira kao Big Idea. Rezultat tog diskursa je i promena u odnosu brend - potrošač. Brendovi gube kontrolu nad ponašanjem potrošača. Taj proces je plašim se, nepovratan. Jedan od aspekata te promene je naravno tehnološki ali drugi koji je bitniji je ponašanje. Identitet potrošača je potpuno promenjen i ono što je fascinantno je konstantna promena kojom se identitet potrošača modifikuje u toku čak jednog dana.

Podele na demografske grupe gde jedni vole jedno a drugi drugo više ne postoje. Danas svi vole sve a sutra ili već popodne ne vole ništa. Gde tu mesto za Veliku Ideju? Pa ne ona više i ne drži vodu. Preuzimanjem kontrole nad brendom potrošači su ubili Veliku Ideju.

I šta sad? Došlo je vreme u kojem postoji samo mesto za Gomilu Sistemski Poredjanih Malih i Srednjih Ideja. To je jedini način da brend koliko-toliko preuzme kontrolu nad sopstvenom sudbinom. U ovom novom ekonomskom poretku nema ni mesta za Veliku Ideju jer ona zahteva Veliki Novac. Za Male i Srednje Ideje ne treba ista količina ekonomskih sredstava jer način prilagodjavanja brendova tržištu iziskuje jedan model koji se bitno razlikuje od postojećeg. S obzirom na prezagušenost svakojakim porukama moraćemo da modifikujemo sadržaj komunikacije i da je prilagodimo uvek promenljivom raspoloženju potrošača. A sa novim medijima koji će tek da se pojave Male i Srednje Ideje Sistemski Poredjane će imati mogućnost da se prilagode kako prepodnevnoj tako i popdnevnoj promeni identiteta svog potrošača.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text