Belgrade Design Week: Future2 Day III

Završena je šesta Beogradska nedelja dizajna (Belgrade Design Week). Ukupni utisak - snažno, lepo, inspirativno. Nije preterano reći - neprocenjivo. Ako izuzmemo loš tajming konferencije (u isto vreme se u Beogradu dešavao Mikser festival), sve pohvale organizatorima na ovogodišnjem programu konferencije! Na kraju, možemo zaključiti da je mesec maj u Beogradu definitivno mesec dizajna i kreativnosti.

Iako je BDW već tradicionalno postala jedna spontana manifestacija, sa dosta kašnjenja, menjanja redosleda predavača, moramo priznati da se ta vrsta organizacionih propusta na neki čudan način pretvorila u prednost ove manifestacije. Kada gledate lica gostiju predavača, koji su neki od njih po prvi put u Beogradu, shvatate da im prija ta ležernost i rasterećenost, i da će se kući vratiti prepuni jakih i pomešanih utisaka. Možda je i u tome ključ uspeha BDW konferencija.

Fotografija: Vladimir Miladinović Piki
 

U subotu, 28.maja, treći i poslednji dan međunarodne konferencije BDW Future2 protekao je naravno u opasnom ritmu. Predavanja su trajala do kasno uveče, a jutarnja sesija je ako izuzmemo predavanje Emme Stenström bila na neki način posvećena promociji Centra za promociju nauke (CPN), na čijem je arhitektonskom konkursu jedan od gostiju konferencije arhitekta Wolfgang Tschapeller osvojio prvo mesto. Sledeća velika stvar koja treba da se uradi za CPN je brendiranje Centra. Aleksandra Drecun, direktorka Centra za promociju nauke upravo je promovisala ovaj konkurs za brendiranje Centra, predstavila članove brojnog renomiranog žirija koji će odlučivati o rešenjima pristiglim na konkurs, i apelovala na kreativce da se u što većem broju uključe kako bi Centar dobio što bolje rešenje. Rok za predaju radova je 15.jun a konkursna dokumentacija i uputstva za slanje predloga se nalaze na web adresi www.cpn.rs. Neki od uvaženih predavača sa BDW konferencije su i članovi žirija na ovom konkursu. Detaljnije o konkursu pogledajte ovde.

Stefan Diez


Popodnevna sesija je počela predavanjem jednog od najzanimljivijih industrijskih dizajnera “novije” generacije, Nemca Štefana Dica (Stefan Diez) koji je posvetio predavanje predstavljanju procesa rada na prototipu nove stolice. Ono što Stefana na neki način razlikuje od svojih kolega jeste što je radio isključivo za kompanije sa jako specifičnim i estetizovanim pristupom. Reći ćemo da su mu neki od klijenata Moroso, Establishment & Sons, Thonet, Rosenthal….A dokaz za to je i samo mali osvrt na njegov portfolio sajt.

Nick Leaf
 

Nick Leaf iz MTV-ja je bio predavač sa najvećim kašnjenjem, on je bi predviđen za prvi dan konfernecije. Ni njemu ni nama to nije zasmetalo a po predavanju ste mogli da zaključite da se specijalno pripremio za Beograd, i da je sa malo reči ali duhovitih i sa više dobrih slika i klipova, na najbolji način predstavio sebe. Jedan duhovit tip, očigledno jako uspešan u svom poslu odaje utisak tipičnog Engleza u onom afirmativnom smislu. Po njemu nikada ne biste rekli da je kreativni direktor koji upravlja sa 32 tv kanala, 30 sajtova, video portalom i 4 mobilna tv kanala. Počeo je sa 16 godina, bez nekog naročitog školovanja, uživao je u skejtbordingu, ispijanju piva, a inspiraciju nalazi svakodnevno u najrazličitijim slikama.
Britanci su zaposeli podijum JDP-a trećeg dana konferencije. Nakon Nick Leaf-a, nastupili su predstavnici moćnih advertajzing kompanija, nekih od najčuvenijih. Osim Ijana Tumbsa (Ian Toombs) iz Njujorške advertajzing agencije Anomaly (doduše i sa ofisom u Londonu), svi ostali predavači do kraja dana su bili iz Britanije. Tim povodom je kasnije i priređen party u Britanskoj ambasadi.

Andy Cameron - Wieden&Kennedy
 

Andy Cameron iz Wieden&Kennedy, jedne od najvećih reklamnih agencija na svetu, kao njen interactive creative director pokušao je da nam približi pojmove kao što su cretive technology, interactive media, etc. i objasni kako je uopšte došlo do te masovne promene u tehnologiji medija krajem osamdesetih, početkom devedesetih godina. Dao je osvrt na svoj rad u Benetton istraživačkoj "stanici" Fabrica kao i na nekoliko zanimljivih projekata koje je radio u okviru W&K (Exquisite Clock, Touch Colette Paris,Tuned Stairs...). Samuel Payne iz Mother Advertizing agencije koja je radila kampanje za najpoznatije svetske brendove (Coca Cola, Schweppes, Ikea, Dell...) održao je predavanje u stilu TED konferencije, i objasnio da je budućnost za Mother agenciju projekat Green Bottle na kome trenutno rade i kao investitori i kao kreativci.

Green Bottle, Mother Agency
 

Sledeći predavač je bio Ian Toombs iz Anomaly agencije sa osvrtom na najzanimljivije kampanje koje su radili kao što je "Be Stupid" kampanja za Diesel, i odlična kampanja za kompaniju Converse. Shane Walter, osnivač i kreativni direktor multimedijalnog festivala Onedotzero predstavio nam je ličnu kartu svog petnasetogodišnjeg projekta, sa iznuđenim obećanjem da će se Onedotzero festival jednog dana dogoditi i u Beogradu.

Shane Walter - Onedotzero i Ian Toombs - Anomaly


Spektakl nam je priredio Patrik Schumacher, partner u Zaha Hadid Architects i osnivač AA Design Research Lab-a.  Iako se moglo učiniti da ovo predavanje neće držati pažnju publike koja ne pripada arhitektonskoj struci, ono je bilo izuzetno važno jer je plod praktičnog i naučnog istraživanja, neka vrsta nove teze o pomeranjima u arhitekturi, manifesto novog arhitektonskog pravca - parametricizma, i načinima projektovanja rukovođenim principima parametricizma, po čemu su rešenja Zaha Hadid studija najpoznatija.


Patrik Schumacher - Zaha Hadid Architects.                Fotografija: Vladimir Miladinović Piki
 

Osnovna definicija ovih pomeranja i utemeljenja novog globalnog arhitektonskog stila jе: "All the elements of architecture have become parametrically malleable". On smatra da je nakon krize modernizma (postmodernizam i dekonstruktivizam) usledila pojava novih izražajnih formi koje se mogu svrstati u novi arhitektonski pravac - parametricizam. Njega odlikuju inteligentne i mekane forme, a pozitvni principi novog pravca su: differentiation (no repetition), correlation (no pure difference). Osnova je u prirodi, a glavna teza je "Form powers function"!

Patrik Schumacher - Zaha Hadid Architects. Fotografija: Vladimir Miladinović Piki


Sajmon Voterfal (Simon Waterfall)
jedan od osnivača digital studija Poke a od prošle godine osnivač Fray Agency London, i Daldžit Sing (Daljit Singh) iz jedne od najdugovečnijih digitalnih agencija na svetu Digit, koju je napustio prošle godine, održali su najzanimljivije predavanje ovogodišnje konferencije Future2.

Simon Waterfall & Daljit Singh
 

Kroz 10 važnih konstatacija i pitanja o budućnosti koje su postavili sebi i nama, i na koja su odgovarali naizmenično, zaključili su pitanjem "Can We Design a New Emotion for the Future"? i dali odgovor "Off is a new emotion"!. Moramo da pritisnemo dugme off i da usporimo malo!

Simon Waterfall & Daljit Singh
 

Postlerferguson agencija iz Londona bavi se dizajnom proizvoda, grafičkim i interaktivnim dizajnom, a čine je Martin Postler i Ian Ferguson koji su bili poslednji predavači na Beogradskoj nedelji dizajna. Predstavili su svoj produkt dizajn, i širok spektar usluga koje nude, jer osim rada na dizajnu proizvoda, oni sarađuju sa partnerskom kompanijom ADDA Products Ltd nudeći razvoj proizvoda, izradu prototipa i usluge distribucije u Kini.

Martin Postler i Ian Ferguson - Postlerferguson

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text