FOLKK

Predstavljamo FOLKK - novi dizajnerski brend zasnovan na nasleđu i tradiciji, a koji je protekle dve godine razvijan u okviru Dizajn inkubatora Nova Iskra u Beogradu.

Od pre nekoliko dana, FOLKK je prisutan na tržištu, i bilo koji proizvod za kuću iz ove "porodice" možete naručiti na njihovom sajtu.

Ova nova porodica homeware proizvoda, stiže na talasu svežih ideja dizajnera sa Balkana, a utkana je u lokalno nasleđe tradicionalnih zanata.

Crafting the everyday je slogan kojim nas novi dizajn brend podseća na mala zadovoljstva koja nam mogu pružiti inovativno dizajnirani i pažljivo izrađeni upotrebni predmeti sa kojima smo u svakodnevnom kontaktu.


Stolar Milan Blagojević za Folkk. Fotografija: Saša Arsić


Tokom protekle dve godine, ova ideja je kao projekat razvijana u okviru Dizajn inkubatora Nova Iskra u Beogradu, kroz proces koji je uključio dizajnere iz čitavog regiona Balkana i pažljivo mapiranje proizvođača i socijalnih preduzeća širom Srbije. Pod okriljem FOLKK-a okupili su se dizajneri, zanatlije, dizajn menadžeri i kreativni direktori sa ambicioznim aspiracijama da se od koncepta i početne ideje stigne do dobrih rezultata na globalnom tržištu, a samim tim i da se oprobaju novi modeli samoodrživosti i kvaliteta.


Folkk ćilim u proizvodnji. Fotografija: Saša Arsić


FOLKK danas više nije projekat, već potpuno razvijen dizajn-brend koji je od pre nekoliko dana prisutan na tržištu. Zasnovan je na jedinstvenom kulturološkom nasleđu i bogatstvu prirodnih materijala iz našeg neposrednog okruženja, ali se ne zaustavlja samo na tome. FOLKK nastoji da kreira novu vrednost kroz ostvarivanje održivosti specifičnog poslovnog modela u kome umrežavanje zanatlija i malih proizvođača sa jedne i dizajnera i kreativaca sa druge strane, može pružiti vizuelno impresivne, funkcionalne i inovativne proizvode koji će stići do kupaca širom sveta. Pored bliske saradnje sa iskusnim zanatlijama, ovaj pristup je dizajnerima omogućio da isprate kompletan proces rada na razvoju jednog proizvoda - od brifa do izlaska na tržište. Takođe, podržava egzistenciju nezanemarljivog broja ljudi širom Srbije koji su uključeni u proces proizvodnje, u kome često sarađuje i nekoliko udaljenih radionica.


Folkk Tapa u proizvodnji. Fotografija: Saša Arsić


FOLKK je posvećen bliskoj saradnji sa svim ljudima uključenim u proces kreiranja i plasiranja proizvoda. Prve dve linije proizvoda za kuću - koje se oslanjaju na snažnu stolarsku tradiciju i stare veštine ručnog pletenja - protkane su inovativnim idejama nekih od najistaknutijih dizajnera iz regije, koji su razvili uspešne dijaloge sa artizanima i zanatlijama iz Srbije.


Folkk Resa i Ment u prostoru. Fotografija: Lumina Images
 

Emir Šehanović, umetnik i dizajner iz Tuzle poznat i pod nadimkom Esh, je svoj impresivni vizuelni pečat koji je tokom poslednjih godina privukao pažnju međunarodne umetničke scene, iskoristio kao filter kroz koji je iščitao svoje lokalno kulturno sećanje i ponudio pet razigranih šara koje nasleđe balkanskih ćilima vešto transponuju u sadašnji trenutak. Aisha, Naima, Ziba i Dalal su imena fluidnih dezena razigranih kolorita, dok kolekciju zaokružuje jednako impresivna, jedina crno-bela šara Leila (na arapskom: noć).


Folkk Ment i Resa u prostoru. Fotografija: Lumina Images


Ovi dezeni aplicirani su na dva proizvoda koja se oslanjaju na tehniku ručnog tkanja, kroz saradnju sa Radionicom Ćilim lociranoj u srpskoj kolevci ćilimarstva u Pirotu, u kojoj se koristi isti tip razboja kao i pre nekoliko vekova. RESA je ručno tkana staza (tepih) dimenzija 140x70 cm, izrađena od 100% prirodne vune sa Stare Planine. Za izradu jedne RESE neophodno je 150 sati ručnog rada, u tehnici koja nije menjana od vremena kada su kreirane prve od oko 80 pirotskih šara koje danas imaju zvanični status kulturnog nasleđa. MENT, sa druge strane, je pufnasti jastuk dimenzija 50x50 cm koji je takođe u ponudi u istih pet varijacija šara, dok se za poleđinu koristi sirovi keper. Nakon izrade ručno tkanog lica u Pirotu, punjenje i šivenje jastuka odvija se u Ženskom centru u Užicu, socijalnom preduzeću koje pomaže nezaposlene i marginalizovane žene iz ovog grada i okoline.

Beogradski dizajneri proizvoda i arhitekti Tamara Švonja i Antipod Studio, koji su već uspešno sarađivali sa Novom Iskrom, imali su prilike da razviju saradnju sa Milanom Blagojevićem, iskusnim stolarom i velikim zaljubljenikom u drvo koji vodi porodičnu stolarsku radionicu u blizini Loznice. Rezultati ovih saradnji su jednostavni drveni objekti za serviranje hrane, dovoljno odmerenog i suptilnog dizajna koji dozvoljava materijalu da ispriča svoju priču.


Folkk Tapa, fotografija: Lumina Images


Na prvi pogled, TAPA (Tamara Švonja) je samo obična, lepa daska, ali odmerenom dizajnerskom intervencijom koju čine samo dva jednostavna reza i tri nežna udubljenja, ona postaje razigrani kuhinjski ili trpezarijski element, uzbudljiv trodelni set za serviranje. Pored opcije parenog oraha, TAPA privlači posebnu pažnju svojom egzotičnijom verzijom od drveta kruške.


Folkk Plato, fotografija: Saša Arsić


PLATO (Antipod Studio) je multifunkcionalni tanjir prečnika 33 cm koji je na raspolaganju u pet jedinstvenih modela (O, P, Q, X i Y), a svaki od njih u tri opcije drveta - izaberite između svetlijih tonova javora, toplih gradijenata oraha ili duboke igre godova njegove parene verzije. Različite podele površine tanjira lako će se uklopiti u bilo koji koncept serviranja hrane, predjela ili snekova.


Folkk Plato, fotografija: Lumina Images


Svi tanjiri su dvostrani i izuzetno multifunkcionalni, što ih istovremeno čini idealnim za serviranje svakodnevnih obroka ili specijalnih aranžmana. Drveni FOLKK proizvodi premazani su najkvalitetnijim priorodnim uljima koja su pouzdana u pogledu bezbednosti hrane. 

FOLKK posredstvom sajta i online prodavnice svoje proizvode nudi čitavom svetu, dok se paralelno radi na širenju mreže distributera i prodavnica sa prvenstvenim fokusom na zapadnu Evropu i Ameriku. Poseban izazov u poslovnom razvoju brenda je pariranje proizvodima koji potiču sa dalekog istoka koji, iako svojim cenama mogu biti prijemčiviji, ne mogu pružiti jednaki kvalitet profesionalne zanatske izrade, kao ni dodatnu vrednost. Tu dodatnu vrednost FOLKK vidi u celokupnom odnosu prema lokalnim materijalima, njihovim dobavljačima i saradnji sa ljudima koji su ponovo u prilici da svojim veštinama i iskustvom obezbede svoju egzistenciju. 


Folkk logo, dizajn Peter Gregson Studio


Možete ih upoznati kroz priče koje se nalaze u Designers & Makers sekciji FOLKK sajta čiji dizajn potpisuje novosadski Peter Gregson Studio, koji je takođe radio na celokupnom vizuelnom identitetu i dizajnu pakovanja.

Sajt FOLKK istovremeno ima ulogu online prodavnice sa ni manje ni više do 27 proizvoda u ponudi, ukoliko se uzmu u obzir sve varijacije dizajna i materijala. Ukoliko poručite više od dva ili tri proizvoda, FOLKK će se pobrinuti za njihov transport na bilo koju adresu na planeti.

 

Koncept, kreativna direkcija, razvoj proizvoda, brending, copywriting: Nova Iskra
Logo, vizuelni identitet, dizajn pakovanja i website-a: Peter Gregson Studio
Fotografija: Lumina Images, Saša Arsić
Dizajneri: Emir Šehanović, Antipod Studio, Tamara Švonja
Zanatlije: Radionica Ćilim, Milan Blagojević, Ženski centar Užice
 
FOLKK na Facebook-u

FOLKK na Instagramu

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services