Breda Plavec

Breda Plavec je rođena u Beogradu 1981. godine. Diplomirala je na Fakultetu Primenjenih Umetnosti, a usavršavala se na čuvenom pariskom ENSAD-u (školi dekorativnih umetnosti). Od 2007. živi u Dubaiju, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i radi kao grafički dizajner u agenciji TBWA/RAAD. Na ovogodišnjem festivalu advertajzinga u Kanu osvojila je srebrnog lava za reklamnu kampanju Dubai Healthcare City-ja protiv raka dojke koju je radila sa agencijom Impact Plus BBDO.

breda pavlec

Beograd - Dubai via Pariz. Zašto si se baš odlučila za ovaj korak? Šta si stekla ovim dizajnerskim putešestvijem?

Pri zavšetku Fakuleta Primenjenjih Umetnosti dobila sam stipendiju za nastavak studija u Parizu na ENSAD-u, školi Primenjenih Umetnosti. Pariz mi je otvorio vrata za upoznavanje različitih vrsta umetnosti, kultura i podigao mi je nivo očekivanja. Nakon Pariza otišla sam u Dubai, koji je poznat kao tržiste koje nudi mogućnost mladim ljudima da započnu karijeru i daje im prostora za doprinos na velikim projektima. To je grad velikih promena u regionu i susreta različitih kultura.

Na koji način je ovo uticalo na tvoj rad i njegov razvoj?

Putovanje iz Srbije preko zapadne Evrope do Bliskog Istoka me je razvilo u kreativca koji se lako adaprira na društvene i kulturne promene.

Trenutno radiš u Dubaiju u jednoj kulturi koja se dosta razlikuje od naše. Na koje prepreke nailaziš u poslu tamo i na koje načine ih prevazilaziš?

Mnogi ljudi gledaju na Dubai kao integrisanu kulturu, što ona nije. Dubai je grad sa 20 odsto lokalnog stanovništva i mrežom različitih nacija - Engleza, Novozelanđana, Amerikanaca, Južnoafrikanaca i drugih. Stvoriti rad koji razume i prihvata sa poštovanjem veliki broj kultura je najveća prepreka, a to me navodi na jednostavna rešenja.

Koliko je bitna društvena odgovornost u advertajzingu i dizajnu? Po čemu se Bliski Istok najviše razlikuje od Zapada po tom pitanju?

Advertajzing ima društvenu odgovornost da prodaje iskreno i efektivno. Istina ne mora da bude bukvalna već da budu razumljiva potrošaču.  Zbog karaktera regiona i kulturnih razlika, u Dubaiju nije razvijen društveni dijalog i javno mnenje što omogućava velikim kompanijama da zaborave na društvenu odgovornost.

Koliko su bitni faktori fleksibilnosti i kompromisa u tvom radu? Da li to ponekad zna da predstavlja problem? Koja su rešenja?

Ja radim u internacionalnoj agenciji koja radi ne samo za Dubai već i za mnogo zatvorenija tržišta kao što je Saudijska Arabija. Raditi na takvim projektima je veliki kompromis. Ne treba očekivati da tako velika kultura razume tvoj ličan stil i obrazovanje.

Koji je tvoj najveći izvor inspiracije? Odakle je crpiš?

Moj najveći izvor inspiracije je svakodnevnica.

Nedavno ste u Kanu osvojili srebrnog lava za kampanju protiv raka dojke za Dubai Health Care City koja je veoma uspešno i nenametljivo skrenula pažnju na jednu veoma osetljivu temu u tom delu sveta. Koja vam je bila strategija?

Zadobiti pažnju publike da uvide koliko je lako detektovati rani oblik raka dojke i napraviti sredstvo koje će ih stalno podsećati da često vrše samo-proveravanje. Napraviti reklamu na tu temu u regionu gde je to tabu tema i gde je zabranjeno pokazivati intimne delove tela je bio najveći izazov.

Kampanja "Lump"

S obzirom da si Beograđanka, šta je po tebi srce Beograda? Šta voliš, a šta bi promenila?

Za mene srce Beograda je reka Sava, a promenila bih pijace i trotoare.

Šta bi poručila mladim dizajnerima i kreativcima u Srbiji?

Radite u različitim stilovima koje želi klijent ali isto tako pokušajte da svaki put uradite nešto jedinstveno, sveže i inovativno.

Intervju: Vasilije Perović

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Facebook komentari


Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text