Chris Kabel

Kris Kabel (Chris Kabel) je rođen u Harlemu 1975. ali je odrastao u Blomendalu, Holandija. Započeo je svoju karijeru industrijskog dizajnera nakon završetka studija na Design Academy Eindhoven, 2001. godine, a već 2002. godine, svoj dizajn studio seli u Roterdam. Razvijajući nove načine i tehnike obrade materijala i njihovim uključivanjem u dizajn svakodnevnih stvari na iznenađujući način, Kabel povezuje pragmatično sa konceptualnim. Osim Droog-a, radio je sa kompanijama i institucijama kao što su: Moooi, Koizumi, Royal VKB, The City of Seoul, The City of Bruges, Levi's, Charles & Marie, Alessi... Njegovi radovi su izloženi u brojnim muzejima. Kris Kabel ujedno predaje i održava radionice u nekoliko poznatih dizajnerskih obrazovnih ustanova, među kojima je i njegova škola Design Academy Eindhoven, ali i ECAL u Lozani. Nedavno je za dizajn Seam stolice i klupe dobio novčanu nagradu za inovativni pristup u održivom dizajnu.

Chris Kabel Droog Design

 

Ti si od onih diplomaca sa Design Acadamy Eindhoven koji je brzo napredovao, dosta radio i uspeo da za veoma kratko vreme privučeš dosta pažnje. Kako se osećaš s tim u vezi?

Osećam se jako dobro!

Poznat si po saradnji sa Droog Design-om. Kako je to iskustvo uticalo na tebe? Šta voliš kod Droog-a?

Droog mi je ponudio nekoliko prilika za međunarodni publicitet i proizvodnju. Veoma sam im zahvalan na ovome. Jako cenim njihov beskompromisni, radoznao i otvoren stav prema dizajnu.

Shadylace Parasol, photo: Droog

 

Radio si sa mnogim poznatim kompanijama i institucijama, dok ujedno i predaješ u prestižnoj školi koju si i sam pohađao. Kakvo je to iskustvo?

Predavanje mi veoma prija jer se osećam ispunjenim, a ujedno mi i omogućava da pratim trendove, čitam knjige i gledam filmove vezane za struku. Ujedno osećam i dozu odgovornosti ali smatram da i to treba da bude uravnoteženo, te je jedno predavanje nedeljno sasvim dovoljno!

Tvoj opus je veoma šarolik, i proizvodi koje si ti dizajnirao ne liče jedni na druge. Da li to ima veze sa tvojom prirodom ili je to samo stvar trenutka, inspiracije, razloga zbog kojeg nešto dizajniraš?

Sve više i više istražujem nove sfere interesovanja, oblasti kojima se vraćam sve češće. Pretpostavljam da ni grupica osmogodišnjih drveća još uvek nije prava šuma...

Da li ti kao dizajner imaš bojazan da se izgubiš u nekom trenutku od tolike količine istih stvari oko nas, trendova, mode. Da li ima panike dok stvaraš?

Da, uvek ima panike, jer očajnički želim da moj dizajn ne bude samo trendi i moderan, već potpuno svoj i vanvremenski.

Sticky Lamp je jedan od tvojih veoma poznatih proizvoda koji se prodaje. Kako izgleda proces od ideje do realizacije.

Ta lampa je proizvod kome je trebalo punih pet godina da dođe do prodavnica, i sada je napokon na tržištu, može da se kupi, pretpostavljam i nadam se da prodaja ide dobro. Ovo jeste poprilično dug vremenski period za proizvodnju vakumski modeliranog proizvoda, ali to je samo zbog toga što je Droog imao nekih malih poteškoća oko nalaženja najboljeg proizvođača.

Sticky Lamp, photo: Droog

 

Dobio si novčanu nagradu za Seam Chair i Seam Bench? Koliko te nagrade na kraju procesa donesu zadovoljstva, ili su pomalo i teret?

Uopšte nisu teret, nagrade pružaju nove mogućnosti i otvaraju nova vrata. Veoma sam srećan zbog ove nagrade, jer mi je ona donela i tu neku dodatnu potvrdu da sam uradio dobru stvar, i potvrdila moju veru u ovaj projekat, koju sam imao od samog početka. I mislim da upravo zbog toga, ovaj projekat može da se razvije u nešto veliko u narednih par godina.

 

Chris Kabel Dutch Design Week

Seam Chair i Seam Bench

 

Ko su bili tvoji uzori, i šta si najviše želeo da dizajniraš kao student?

Kao student sam čvrsto verovao u prednosti i lepotu masovne proizvodnje. Bio sam potpuno opsednut predmetima masovne proizvodnje. U to vreme sam verovao da će me dizajn masovno proizvedenih predmeta afirmisati kao dizajnera. Međutim, kasnije sam shvatio da masovna proizvodnja može nekada biti zamenjena masovnim "posredovanjem" (časopisi, web sajtovi, novine, itd.). U ovom trenutku sam daleko više zainteresovan za neke nove izazove u dizajnu koji imaju zanimljiv kontekst.

Designed tim voli tvoj Lighting Design. Svi tvoji komadi imaju neku svoju priču. Bubblicious Lamp nam je omiljena. Sada ti izaberi jedan od tvojih ličnih favorita, i ispričaj nam njegovu priču.

Onda ja biram svećnjak Flames (Flames Candelabra), on je jedan od mojih omiljenih komada. Ideja za ovaj komad se rodila posle izlaska u bar sa mojim dragim prijateljem i dizajnerom Bertjanom Potom (Bertjan Pot). On mi je tada rekao da ide na Salone del Mobile sa Puffin Club-om, koji je jedna vrsta cigaret kluba za gospodu. Ovo me je podsetilo na dečačku opsednutost uličnim fontanama i neopisivom željom da jednog dana stvorim fontanu od vatre koja bi služila kao upaljač za cigarete. Predložio sam mu da napravim vatrenu fontanu za njegov cigaret klub. On se oduševio, i pristao. Naziv ovog komada je No More Dead Sailors, jer u Holandiji postoji verovanje da kada se cigareta upali uz pomoć voštane sveće, jedan mornar umre. Ali sada, zahvaljujući mojoj «sveći“ na plin, to više neće biti slučaj.

Chris Kabel Droog Design Flames

Flames Candelabra

 

Intervju: Vasilije Perović i Ivana Srdanović

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Facebook komentari


Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text