Jovan Mikonjić BISKOTEKA

Jovan Mikonjić – Biskoteka, vizuelni umetnik iz Beograda, diplomu grafičkog dizajnera, stekao je na Višoj školi za likovnu i primenjenu umetnost u Beogradu 2005. godine. Na beogradskoj sceni pojavljuje se kao ilustrator, da bi zatim proširio svoje polje delovanja na umetničku direkciju i animaciju. Učesnik je brojnih izložbi i projekata domaće alternativne vizuelne scene, među kojima su „Laserski samit jeftine grafike“, „Exquisite Cropse“, „Side Effects Print“ i drugi. Svoju prvu samostalnu izložbu plakata, priredio je krajem prošle godine, u prostorijama UK Parobrod. Osnivač je i autor Biskoteka motion studija, kao i odevne etikete „Volim Sijetl“. Trenutno radi za Fantasy studios - neformalno udruženje nekoliko studija. U slobodno vreme, bavi se i DJingom. Njegove ilustracije čine specifične, pojednostavljene forme jakog kolorita. One su naizgled infantilnog karaktera. No, i kada se obraćaju deci, sadrže u sebi izvestan strog krakter, često ironičan i podrugljiv. U komercijalnom svetu grafičkog dizajna i vizuelnih identiteta, autor i dalje zadržava čist i jak izraz. U svojoj trećoj realnosti, kao autor grafičkih plakata, Mikonjić daje sebi oduška u apstraknim formama. Razgovarali smo sa Jovanom, povodom novih produkta iz radionice Biskoteka. U pitanju su promotivne video animacije za Dečije selo iz Kraljeva (dizajn, animacija, direkcija), CinemaCity (dizajn, animacija), kao i skupni, revijalni video radova iz protekle godine - Showreel 2014.

Razgovarala: Ana Radovanović
Fotografija Jovana Mikonjića: Vladimir Miladinović
 

Kako vidimo u Showreel videu, bio si vrlo aktivan ove godine. Koji bi projekat mogao da izdvojiš kao najzanimljiviji, najuzbudljiviji ili najzahtevniji?

Neko mi je rekao da je po astrološkim zapažanjima ovo poslovna godina za ovnove. Cinema City animacija i kampanja su mi bile najzabavnije, jer sam od neformalnog art-direktora projekta Bojane Zeke Nikolić dobio najluđu art-direkciju u svom dosadašnjem iskustvu. Ceo moodboard je bio potpuno nadrealistički. To mi se jako dopalo i ceo tim sa kojim sam radio je bio divan.

Izdvojila bih rad Dečije selo koji si radio za HNS Creative, zbog njegovog socijalnog karaktera. Reci nam nešto više o ovom iskustvu.

Prijatelj koji radi fundraising za Dečije selo nam se obratio da pomognemo projekat. HNS Creative su moji parteneri u Fantasy Studios i oni su mu ponudili kampanju, a kampanja sa televizijskim spotom bez budžeta je naravno – animacija, pa je to došlo meni. Dobijamo sad reakcije, ljudima se dopala baš kampanja, javile su im se neke korporacije da ih podrže i naravno, svi smo mnogo srećni da smo uspeli da pomognemo deci.

Tvoj angažman na komercijalnoj sceni jednako je velik kao i na nezavisnoj. Kako miriš ove dve strane? Da li ih je potrebno miriti, ili se one nadopunjuju? Koja te više inspiriše? Šta ti zapravo pružaju?

Meni uvek prija zadatak, jer mi daje mi kontekst u kom brzo krećem da stvaram. Sve što radim nezavisno je mnogo sporiji proces i do sada je bio vise ličan nego namenjen komunikaciji. Trudim se da spojim ta dva, tako što ću da napravim komercijalni projekat u kome ću biti nezavistan, to je Volim Sijetl, na kome sad ponovo radimo.

Na mestu kreativnog direktora, radio si za Fried Pictures, kao i za Centar za promociju nauke. Uz Radoša Vujakliju i Mariju Nikolić stvorio si i dalje važeći vizuelni identitet ove institucije. Modularni logo, odnosno njegovih deset hiljada verzija i dalje privlače pažnju kao projekat. Ako bi danas dobio isti zadatak, da li bi ga istovetno uradio?

To bi bilo nemoguće čak i kada bih želeo. Za taj trenutak je bilo napredno da se radi modularni logo, a cela priča oko CPN-a je delovala prefuturistički. Pogledao sam rendere zgrade koju su planirali da podignu na Novom Beogradu i rekao Mariji: Slušaj, uradićemo logo koji generiše program, to je sad hit, dobijamo konkurs sto posto! Srećom, umeli smo da napravimo i dobru priču oko identiteta, jer smo frikovi za popularnu nauku.

Pričajmo malo o tipografiji. Da li imaš preference? Šta za tebe predstavlja tipografija i koliko se vodiš trendovima?

Moguće da se vodim trendovima! Nikada nisam bio zaljubljenik u tipografiju. Ona je samo alat u komunikaciji, pa je i doživljavam utilitarno.

Tvoje ilustracije su često kombinacija svedenih formi i ironično-kitnjastog karaktera. Da li imaš uzore? Gde pronalaziš ideje?

Igram se u mediju dok ne nađem neki ugao koji nisam očekivao. To može da završi kao stilski eksperiment ili neki “autistični” humor. Ja čak napravim neke vizuale koji su apstraktni pa se smejem jer su mi forme smešne npr. Ne znam koliko su ljudi skloni to da pročitaju. Kada ilustrujem, verovatno je to očiglednije.

Plakati koje si izložio prošle godine predstavljaju pak nešto drugačiji pristup. Apstraktni, dinamični oblici plutaju po površini. Očigledno je da se radi o digitalnim manipulacijama, ali reci nam nešto više o samom procesu nastajanja.

Igrao sam se u fotošopu, pa sam dobio neko ludilo od boja. Pošto najviše vremena radim dizajn za net i televiziju, hteo sam da se odvojim od ekrana i da probam da u printu materijalizujem te boje. Sada imaju te dvanaesto-bojne plotere i glossy papire koji dosta podsećaju na doživljaj ekrana. Napravio sam prvo dva ogromna komada i stavio ih u kancelariju. Izgledali su toliko sick, da sam odmah krenuo da pravim još i još.

Budući da si aktivni učesnik događaja alternativne vizuelne scene u Beogradu, jasan je tvoj stav o potrebi njenog promovisanja. Imaš li neke nove planove, i kako bi želeo da je vidiš u budućnosti?

Mislim da je scena dosta dobro promovisana, zapravo! Ima puno događanja, festivala, galerijskog prostora itd. Ono što ovde fali je ekonomija koja bi to ispratila. Zbog toga nikad ni ne razmišljam u okvirima Beograda, zapravo nikad ni ne razmišljam o sceni, mozda zato što sam u njoj pa je nisam osvestio na taj način.

Ostale radove Jovana Mikonjića možete pogledati na linkovima ispod.

portfolio:
www.b-vcpw.com
blog:
www.biskoteka.com
lart:
biskolart.tumblr.com
illustration:
biskensfw.tumblr.com
showreel:
www.cargocollective.com/biskoteka/showreel

 

 

 

 

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Facebook komentari


Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services