Matthew Simonelli

NEOČEKIVANI GOSTI

Matthew Simonelli tračari o najnezgodnijim susedima Njujorka
Skoro sam saznao da je jedan od mojih omiljenih umetnika iz Detroita, nedaleko od mesta gde sam i ja sam odrastao. Da, Detroit. U stvari, mnogi od njegovih najboljih radova su u stiroporu i pamučnom flanelu.
Mislim na Matthewa Simonellija, momka koji je kreirao dinosaurse za legendarni video spot Trevora Moorea, Dinosaur Rap.

Spot je proizveden u okviru druge sezone The Whitest Kids U’know, komične serije koja se dešava u Njujorku, a koja se redovno prikazuje na Independent Film Channel. Simonelli je kostimograf te serije.


Tekstovi su delo genija ludaka, a kostimi zaslužuju da se nađu u MoMA.


Ponekada se stvari zaista samo tako spoje.

 


Opšte pravilo


Michigan je okrutno mesto. Svako ko je ikada video bilo koji film Michael Moorea to zna. To je država koja konstantno prednjači u svim nacionalnim statistikama po broju nasilnih zločina, nezaposlenosti, zaplenama kuća i broju ubistava po broju stanovnika. Više dece iz Detroita završiće po zatvorima nego na fakultetu.


Ali, kada dođe do potrebe da se napravi šou, Michigan, iz nekog razloga, uspeva da isporuči najbolje – pogotovo jugoistočni deo poluostrva koje je poznatije kao “palac” (s obzirom da je sam Michigan poluostrvo u obliku raširene šake). Kreativci koji potiču iz države Michigan su, između ostalih, i Aretha Franklin, Stevie Wonder, Iggy Pop, Diana Ross, Madonna, Eminem, Anthony Kiedis, Ted Nugent, Kid Rock, filmski stvaraoci poput Jerry Bruckheimera, Francis Ford Coppolae i John Hughesa. I umetnici kao što je Matthew Simonelli.


Dakle, kako je došlo do toga da momak iz St. Claire Shores završi u Njujorku gde dizajnira kostime u okviru serije tako bezobzirnog humora? Simonelli je bio ljubazan da nas uvede u bekgraund svog rada i da ponudi neke savete mladim kostimografima.


Završio je državni univerzitet Wayne, a dizajn kostima privukao ga je zato što je pružao šansu da stvara nove likove i sve detalje sveta u kojima ti likovi žive. Kada je jedno leto u Njujorku proveo potpuno švorc, nastala je promena, presudna u njegovom profesionalnom životu, koja će mu i omogućiti da ostvari svoje kreativne ideje.

Puno rada i pomalo Njujorške sreće


TC: Kako si postao dizajner kostima na televiziji?


MS: U Njujork sam se preselio zato da bih zalivao cveće prijateljici koja je otputovala na duže vreme. To je trebalo da bude samo za vreme leta, prosto čuvanje kuće. Imao sam vrlo malo novca. Nakon tri nedelje već sam bio potrošio sam svu svoju ušteđevinu.

Pronašao sam posao u kući kostima koja je imala zadivljujuću kolekciju starih kostima, od Metropoliten opere do starih Holivudskih filmova. Svaki dan sam otkrivao neko novo blago. I ne samo da sam video i dodirivao konstrukcije tih očaravajućih komada, već sam istovremeno razvio mnogo dublje razumevanje istorije kostimografije. Počeo sam da razumem načine na koji su drugi dizajneri videli različite periode istorije. To je bilo uzbudljivo.

Odlučio sam da počnem da pomažem drugim dizajnerima kada dođu da izaberu kostime za svoje klijente. Želeo sam da pomažem svim srcem, tako da sam bio svima na raspolaganju… posle posla, za vreme praznika, vikenda, kada god! Nisam prestajao da radim! Jedna stvar je vodila sledećoj, kao što to u Njujorku obično biva, i pre nego što sam toga i postao svestan, morao sam da napustim tu kuću kostima, prosto sam imao previše sopstvenih projekata!


TC: Kakav je osećaj kreiranja seta za televizijsku seriju? Oni menjaju sve iz sekunda u sekund.


MS: Dizajn za TWKUK postavio je pred mene nekoliko izazova. Imali smo jako mali budžet i samo tri zaposlena. A raspored snimanja je nemilosrdan.

Sećam se da sam pokušao da napravim skicu svih kostima koji će nam biti potrebni na samom početku produkcije serije. Moja vilica je bukvalno lupila o pod! Bilo je potrebno na stotine kostima, sve od kostima vezanih za period u kojima bi glumila jedna poveća Marija Antoaneta do poveće Džeki Kenedi u potpuno roze kostimu, do sletanja na mesec i veoma detaljno dizajniranim astrounat kostimima. Vreme upotrebe je bilo jako brzo i često, i sve smo morali da pravimo sami. Sve moguće dugove u obliku pomoći sam tada „unovčio“ tako da bismo uspeli da potrebne materijale dobijemo za džabe ili uz minimalnu nadoknadu.

Hvala bogu da sam sve vreme imao podršku dva neverovatna asistenta. Jeriana San Juan je bila moj asistent za dizajn, i ona mi je pomogla pri kreiranju izgleda serije. Karen McGovern je bila zadužena za oblačenje svih glumaca i za pripremu seta.

Zato što smo radili u tako frenetičnom ritmu, morao sam da pronađem izgled za svaki skeč jako brzo, da ga napravim, i da odmah pređem na sledeći. Trudili smo se da paletu boja i atmosferu držimo ujednačenom, ali je to bilo jako teško!

Animacije od gline OUT, kapuljače i pamuk IN


MS: Onda, u sred snimanja, imali smo novi sastanak tima za produkciju. Morali smo dodamo još skečeva. Među tim novim scenama, nalazila se i scena repa dinosaurusa koju je smislio Trevor. Ovo je bilo zamišljeno kao legendarni rep spot, a podrazumevalo je i vrlo specifične vrste dinosaurusa, koje bi bilo vrlo distinktivne u izgledu i izvedbi. Taj čovek ili je odradio neverovatno istraživanje ili je bio navučen na dinosauruse kada je bio klinac. Sećam se da sam sedeo u toj kancelariji pitajući se kako ćemo ovo uspeti da izvedemo, i moleći ih da naprave animaciju! Napravite animaciju od gline! Bilo šta osim ovoga…


I sam sam počeo da istražujem kao lud, po knjigama, pretražujući fotogrrafije, naručujući maske sa interneta, sve do čega sam mogao da dođem.


Nije prošlo mnogo vremena pre nego što sam shvatio da ću ipak morati sam sve da dizajniram, iz ničega. Pomoć u izradi potražio sam od svog prijatelja Sam Hilla u Izquierdo Studios. Sam je neverovatno talentovan za skulpturalnu umetnost kostima. Radio je na svemu, od izrade krila za modni šou Victoria's Secret do izvedbe Ivice i Marice u Metropolitenu, kreirajući zaista fascinantnu prostetiku i čudne glave za lutke.


Sama sam obavestio o našim budžetskim restrikcijama, pokazao mu moje istraživanje i razgovarali smo o „ukusu“ serije. Potpuno je razumeo čemu sam ja stremio, i posle malo preklinjanja, pristao je da to napravi. Sve je bilo napravljeno od stiropora u akriličnim farbama, sa očima od nekih malih metalik dragulja.

U vezi sa samim izgledom kostima, Sam i ja smo složili da bi morali biti negde između crtanog filma i realnosti. Koristili smo smele boje i oštre linije.

Oni znaju kako da otvore vrata

TC: Većina likova je obučena u uličnu odeću, osim raptora (ogromnih ptica grabljivica), koji su u jednodelnom kostimu. Da li je ovo namerno?

MS: Trevor i ja smo razgovarali i smislili da dinosaurusi pomalo liče na frajere sa koledža koji puše travu. Meni je to bilo simpatično smešno i ne previše bukvalno, samo par dinosaurusa koji se zezaju kod kuće, kao da je to najuobičajenija stvar ikada. Ali sam želeo da raptore napravim da izgledaju malo strože. Sam i ja smo u brejnstormingu došli do ideje da ih obučemo u jednodelne kostime koje ćemo ručno iscrtati, kako bi bili u jasnom kontrastu u odnosu na druge.


TC: Kakva je bila reakcija kada ste kostime doneli na set?


MS: Boja se još uvek nije bila osušila kada sam im pokazao kostime.

I glumci i producenti bili su oduševljeni, nisu mogli očima da veruju. Naš producent Abby bila je ushićena. Osećao sam se odlično! Ipak, moram da ti kažem, bilo je to u sred avgusta, a set nije imao klimatizaciju. Ti glumci su stvarno odradili posao!


TC: Da li imaš savete za mlade dizajnere?


MS: Najvažnija stvar je da upoznajete što više profesionalaca koji već rade, bilo da je to na poslu, ili predavanjima ili na master studijama. Ako ove ljude ne upoznajte, ljude čiji rad poštujete, bićete zaglavljeni. Ovo važi za celokupan kreativni rad. Morate sebe da pokažete, da pustite na tržište. I morate da budete na mestu gde su ostali iz vaše profesije, da ih upoznate i da od njih učite novo!

Poštovanje


Iako nemam nameru da zvučim naučno, ali kostimi uz jednostavnu jednodelnu masku su jedni od najstarijih artefakta izraza kulture, čija istorija zapadnog pozorišta traje već duže od dva milenijuma. Ne postoji ništa što je više funkcionalno i manje pretenciozno. Što se mene tiče, Moore i Samonelli briliantno groteskni prevod staro-grčkog metoda je potpuno savršen momenat savremene vizuelne umetnosti.


I aplaudirao bih, samo da me ne ometaju ove majušne ručice.

# # #

 

The Whitest Kids U'Know je u svojoj četvrtoj sezoni na IFC.

Više rada Matthew Samonellija možete videti i u hit seriji Gossip Girl, koja se prikazuje na CW Television Network.

 

Intervju: Timothy Collins

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Facebook komentari


Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services