Okolo

OKOLO je češka kreativna grupa koju su 2009 godine osnovali Adam Štěch, Jakub Štěch, Matěj Činčera i Jan Kloss. Bave se raznim oblastima dizajna, arhitekture, umetnosti, mode i  života, kroz internet novinarstvo, postavke izložbi u Pragu, Bratislavi, Lodzu, Londonu, Stokholmu i Milanu. Sarađivali su sa mnogobrojnim kompanijama i objavljivani u mnogim publikacijama poput: Depot Basel, SightUnseen, Architonic, Domus, Wallpaper, Modern, Phillips de Pury...Ovi mladi umetnici organizuju projekte u kojima sarađuju sa umetnicima iz različitih oblasti. Povezujući ih, oni nalaze nove kontekste i načine da prikažu njihov rad. Adam Štěch i Jan Kloss predstavili su se na BDW konferenciji „Inovacija na kvadrat“, u okviru Beogradske nedelje dizajna, održane u Muzeju savremene umetnosti od 6. do 8. juna. Tada su govorili o svom radu i o glavnoj temi BDW-a, inovaciji.


Fotografija: Vladimir Miladinović Piki


Šta je za vas inovacija?

Adam Štěch: Zanimaju nas mnoge stvari u dizajnu, a posebno njegova prezentacija, tako da za nas inovacija nije vezana za nove materijale ili eksperimente sa tehnologijom, već više za pristup, inovativan način razmišljanja i posmatranja dizajna kao kreativne platforme. Mislim da smo inovativni u oblasti prezentacije u grafičkom dizajnu u izdavaštvu, kreiranju novih koncepata časopisa, izložbi i u saradnji sa dizajnerima i umetnicima. Mislim da je to naš glavni doprinos inovaciji u dizajnu.

Jan Kloss: Da, za nas je inovacija u traganju za novim načinom prezentacije stvari koje volimo, njihovim povezivanjem i izlaganjem na neuobičajen način. 

Nekada se čini da je već sve otkriveno...Kako danas biti inovativan?

Adam Štěch: Razmišljanjem na drugačiji način, ali i osvrtanjem na prošlost, na istoriju iz koje može da se uči. Na primer, naši koncepti i projekti su često vezani za traganje za zaboravljenim ili skrivenim imenima ili projektima iz istorije dizajna i arhitekture. Ima mnogo zanimljivih stvari koje su ljudi zaboravili i mislim da na taj način mnogo možemo da naučimo. Za nas je takođe važan i faktor iznenađenja posetilaca ili korisnika našeg rada. Volimo da ih iznenadimo nekim otkrićima sa putovanja, da to predstavimo u časopisima ili na izložbama. Mislim da je i iznenađenje za nas vrsta inovacije.


Jan Kloss: Mislim da to mora da dođe prirodno – nije moguće jednostavno doneti odluku da se bude inovativan, već treba tražiti način da se poboljša neka konkretna situacija.



Inspiracija?

Jan Kloss: Inspiracija je svuda oko nas. Ja kao grafički dizajner inspiraciju najviše nalazim u muzici, izložbama, prirodi, skejtbordu, modernoj umetnosti…



Kakve utiske nosite sa BDW-a?

Jan Kloss: Atmosfera na manifestaciji je bila veoma srdačna, prijatna, mnogo se ljudi okupilo, razmenjivali su iskustva...Takođe, koncept konferencije je veoma originalan. Ima mnogo nedelja dizajna u svetu, ali se one ne specijalizuju za konferencije, već su to uglavnom izložbe. Bilo je lepo čuti ovako zanimljiva predavanja na jednom mestu.



Planovi za budućnost?

Adam Štěch: Trenutno razmišljamo da napravimo Okolo pivo, jer smo veliki ljubitelji, a u planu nam je i izložba otvarača za flaše, gde bismo voleli da predstavimo pivo iz jednog drugačijeg ugla.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Facebook komentari


Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text