Ole Jensen

Jedan od predavača 7. Beogradske nedelje dizajna bio je Ole Jensen, keramičar i dizajner iz Danske koji se predstavio drugog dana konferencije Sloboda na kvadrat. Prisutnu publiku oduševio je sjajnom prezentacijom svojih kreacija u raznim stadijumima izrade, koje je vadio iz kofera iza bine. Njegov rad je u mnogome vezan za zanatsko umeće i rukotvorinu, i kako sam kaže, ponekad se finalni rezultati definišu kao industrijski dizajn. Međutim većina njegovih proizvoda su ručno rađeni i rade se u ograničenim serijama. Čovek slobodnog duha koji voli da ekperimentiše, za dizajn kaže da se sastoji od forme, funkcije, slobode, fantazije i osećanja i da svaki od tih segmenata na poseban način učestvuje u kompoziciji proizvoda. Jensen je svoj jedinstveni humor prikazao prezentujući za sam kraj predavanja svoj izlet u svet dizajna mode: pravu srednjovekovnu kišnu kabanicu!

Intervju: Igor Vidović
Fotografije: Vladimir Miladinović PIKI, Ole Akhøj, Jeppe Gudmundsen Holmgreen


Ole Jensen; Fotografija: Vladimir Miladinović PIKI


Sloboda je bila centralna tema konferencije u okviru Beogradske nedelje dizajna. Šta je za Vas sloboda? Šta je prvo na šta Vas ta reč asocira?

Sloboda je velika i teška reč. Razmišljao sam o tome i zaključio da ne verujem u apsolutnu i bezgraničnu slobodu. Ona uvek ima mnogo ograničenja, ali mislim da kroz maštu i neke trenutke i emocije možemo ustanoviti neku vrstu slobode. Kasnije, kako znate da je sloboda relativna, brzo se vraćate i svakodnevicu u kojoj nema apsolutne slobode, ali mislim da možete uhvatiti važne trenutke slobode kroz sopstvenu maštu i osećanja.


Washing up Bowl; Fotografija: Ole Akhøj


Imate li slobodu u radu, kao dizajner, s obzirom da se danas sve zasniva na tržištu, ponudi i potražnji?

Naravno da nemam  najveću moguću slobodu. Zadaci koje dobijam su puni ograničenja, koje nameću brendovi i firme, ali mislim da dizajner može da odluči da zapopočne rad bez ograničenja i kompromisa.


OJ Lamps, proces
 

Mislim da je zabavnije i bolje početi novi zadatak bez kompromisa i zato nastojim da radim na dva nivoa: prvi je kada radim u studiju, bez ikakvih uticaja i komentara sa strane,  a kasnije mogu da pokažem ono što sam uradio. Tada sve postaje mnogo dinamičnije, jer mislim da je lepo diskutovati sa potencijalnim korisnicima, proizvođačima, ali ne volim kompromise na samom početku procesa rada.


Ceramic Tableware; Fotografija:Jeppe Gudmundsen Holmgreen


Mi stavljamo akcenat na dizajnere i ponekad zaboravljamo da su proizvodi koje oni kreiraju namenjeni korisnicima. Da li rešavate probleme u dizajnu da biste ponudili veću slobodu korisnicima?

Da, kada radim sam u studiju, razmišljam o funkcionalnosti predmeta, o materijalima, i isprva pomislim da je u pitanju samo moja emocija, da je to nešto jako lično, privatno. Ali kako se proces nastavlja, ispostavlja se da su te lične emocije uobičajene i kod drugih ljudi i da ih je moguće podeliti. Ne morate da mislite kako ste posebni, na neki način, vi ste jako obični, ali to ne znači da nećete upotrebiti neke svoje osobine koje su jedinstvene za komunikaciju na jednom višem nivou.


Sofabed; Fotografija:Jeppe Gudmundsen Holmgreen


Sudeći po predmetima koje dizajnirate, čini se da Vam je veoma zabavno. Oni su često  jarkih boja i neobičnih oblika, liče na igračke…Koji je najuzbudljiviji deo procesa vašeg rada?

Mislim da je najvažniji deo procesa onaj kada radim sam u studiju, jer tada je na neki način sve dozvoljeno. Svakako je bolje biti zabavan nego dosadan. Drago mi je ako Vam se čini da moji proizvodi izgledaju zabavno, iako nije uvek zabavno raditi na njima. Mislim da ako ti komadi mogu da komuniciraju sa potencijalnim korisnicima na emotivnom nivou, putem čula, kroz neke poetske kvalitete, to znači da pokazuju neku ljudskost i živost. 


Rubber Tub; Fotografija: Jeppe Gudmundsen Holmgreen


Na čemu trenutno radite?

Upravo sam napravio novi servis od plastike i radim na nekim unikatnim predmetima od keramike. Kombinujem zanatstvo i dizajn. Sada sam se vratio na glinu, oblikujem je kao što rade deca, mešam boje, berem cveće iz bašte i na kraju to će možda postati novi proizvod od keramike, sa izrazom nečeg dobro poznatog, a istovremeno potpuno novog.


Washing up Bowl, proces


Kakve su Vam impresije o Beogradskoj nedelji dizajna?

Mislim da je ovo sjajna prilika da se sretnem sa kolegama iz celog sveta, od kojih su neki potpuno drugačiji od mene. Dizajn je odličan način da se podele ljudski kvaliteti i vrednosti.


Rain Cloak, hike; Fotografija: Jeppe Gudmundsen Holmgreen

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Facebook komentari


Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text