Tačka komunikacije: „Mapa kao medij“

tacka komunikacije, mapa kao medij, kome treba grad

Tokom tri vikenda u februaru, Tačka komunikacije organizuje novi ciklus zajedničkog istraživanja i mapiranja grada.

Program „Mapa kao medij“ ovoga puta povezuje vizuelne umetnike i praktičare sa idejom da se kroz zajednički proces, kroz tri različita fokusa ispitaju odnosi koje svakodnevno stvaramo sa svojom okolinom.

 

Mapa kao sredstvo se može posmatrati iz različitih perspektiva: ona je iskazuje određeni sadržaj, služi orjentaciji, može biti istorijski dokument, deo određene političke ideologije, ali i aktivistički alat. Danas, više nego ikada, mapa postaje kolektivno dostupno i demokratsko sredstvo izražavanja i deljenja informacija. Cilj ovog seminara je preispitivanje razvoja grada, njegovo mapiranje i potencijal koji se otvara svakim drugačijim mapiranjem.

Program „Mapa kao medij“ ovoga puta povezuje vizuelne umetnike i praktičare sa idejom da se kroz zajednički proces, kroz tri različita fokusa ispitaju odnosi koje svakodnevno stvaramo sa svojom okolinom. Ovo je prilika da učesnici zajedno s mentorima analiziraju različite fenomene i okolnosti pod kojima se jedan grad razvija, pronalazeći uzroke takvih pojava i nudeći nove formate interdisciplinarnog istraživanja. Poziv je namenjen svima – studentima i profesionalcima različitih usmerenja, koji svoj rad posvećuju nekoj od tema ovogodišnjih radionica:

  • Mapa netransparentnog urbanizma
  • Nemtrvi Beograd
  • Naš grad, naša scena

Mapa netransparentog Beograda preispituje na koji način se razvija investitorski urbanizam i u kojoj meri su ti projekti otvoreni za učešće građana i stručne zajednice. Naš grad, naša pozornica - učesnici zajedno s mentorima otkrivaju zaboravljene lokalne prostore i predložu im nove namene. U mešavini fikcije i stvarnosti radionica Nemrtvi Beograd, posmatra grad kroz prizmu potencijalne zombi invazije.

Detaljnije o svim radionicama možete pronaći na Facebook stranici.

Ovogodišnji ciklus uključuje tri vikend radionice (11,12. 18,19. i 25,26. februar) i samostalni rad učesnika na pripremama materijala u periodima između rada s mentorima. Primaran fokus je ovoga puta na vizualizaciji podataka koji se prikupljaju istraživačkim i terenskim radom sa mentorima koji dolaze iz nekoliko oblasti: arhitekture (Ljubica Slavković), održivog razvoja (Ivana Malinović i Sabina Kerić), i pop kulture (Vladimir Radinović). Njima će se tokom procesa pridružiti i vizuelni umetnici - grafičari, ilustratori, dizajneri čiji je zadatak da uz pomoć predloga učesnika predstave rezultate u formatu ilustrovane mape. Na ovaj način, svaka radionica će imati drugačiji vizuelni rezultat, u skladu sa različitim setom podataka određene radionice.

Radionice počinju subotom u 12,00 u radnim prostorima Kolarčeve zadužbine i traju do 18,00 sa pauzama za osveženje i pratećim programom. Vreme radionice je moguće i menjati u dogovoru s facilitatorima.

Zbog ograničenog broja mesta, potrebno je prethodno poslati prijavu za učešće (ime, prezime, broj telefona, zanimanje/fakultet/institucija i naziv radionice za koju se prijavljujete) na info@tackakomunikacije.org najkasnije do 10. februara. Kotizacija za sva tri vikenda iznosi 600 dinara.

Ciklus se realizuje u okviru programa Društveni atlas grada podržanog od strane Ministarstva kulture i informisanja.

Tip of the day

"If you are not curious, forget it.” 

Achille Castiglioniviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services