Mekenza

Mekenza

Predstavljamo MEKENZU, prostor kompanije I&F McCann Grupa koji se nalazi na poslednjem spratu zgrade na Terazijama.

Na čelu tima koji je osmislio koncept prostora i realizovao ga zajedno sa mladim beogradskim arhitektom Ivanom Grčićem, bila je Lidija Milovanović, Associate Creative Director u I&F McCann Beograd. 

 

Radni prostor već odavno nije samo skup običnih kancelarijskih stolova, stolica i računara. On predstavlja bitan faktor za stvaranje radne atmosfere, pogotovo kad je u pitanju kreativna industrija. Tendencija stvaranja inspirativnog i zanimljivog okruženja već godinama postoji u kompaniji I&F McCann Grupa, kako u osmišljavanju samih kancelarija, tako i kad se radi o zajedničkom višenamenskom prostoru.

Na poslednjem spratu zgrade na Terazijama, sa pogledom na grad, nalazi se prostor namenjen pauzama za ručak ili kafu, neformalnim sastancima, prezentacijama i druženju – Mekenza.

Kako bi prostor bio što zanimljiviji i prijatniji za zaposlene i njihove goste, dizajn i osmišljavanje prostora poveren je onima koji su u tome najbolji – kreativcima agencije McCann Beograd.

Na čelu tima bila je Lidija Milovanović, Associate Creative Director, koja je osmislila koncept prostora i realizovala ga zajedno sa mladim beogradskim arhitektom Ivanom Grčićem.

Lični pečat prostoru daju originalno dizajnirani printovi na stolovima, radovi agencijskih art direktora Tereze Cenić, Marka Prokića, Kristine Jovanović, Nataše Radosavljević, Branka Rosića, kao i gosta iz Španije, Marijana Garsije Kruza.



Mekenza je zamišljena i kao izložbeni prostor – prvi koji je predstavio svoje radove bio je Nikola Puzigaća, poznati mladi ilustrator, koji je odnedavno i član McCann kreativnog tima.



Da li mislite da organizacija i dizajn radnog okruženja utiču na atmosferu, motivaciju, pa i rezultate u radu zaposlenih?

Lidija Milovanović: Prošlo je vreme minimalnih neinspirativnih kancelarija u kojima je akcenat bio na jednostavnoj funkcionalnosti. Živimo u vremenu otvorenih i kreativnih prostora čiji je cilj da pozitivno utiču na rad zaposlenih. Veliki deo svog vremena oni provode upravo na radnom mestu. Od njih se očekuje da budu produktivni i inovativni, a za to je neophodno da su zadovoljni i inspirisani.

Zajedno sa saradnicima dizajnirali ste zanimljivo i inspirativno okruženje za sebe i svoje kolege. Da li verujete da se trend kreativnih i „people-friendly“ radnih prostora koji promivišu svetske kompanije, na primer Google, polako prenosi i kod nas?

Lidija Milovanović: Poznat je primer Google-a kod koga je nivo opuštenosti korporacijske kulture na izuzetno visokom nivou. Poslovni prostor pre svega ima za cilj da pozitivno utiče na svoje zaposlene, ali takođe i da predstavlja kompaniju na pravi način. Da odiše energijom koja će klijentu uliti poverenje i sigurnost. Ohrabrujuća činjenica je da sve veći broj domaćih kompanija postaje svestan prednosti koja se postiže ovakvim načinom razmišljanja.

Šta vas je u dizajnerskom smislu najviše inspirisalo za osmišljavanje višenamenskog zajedničkog prostora?

Lidija Milovanović: Krenula sam od potrebe da se prostor oplemeni, učini bliskijim i toplijim. Inspirišu me ograničenja i to smatram izazovom. Pokušala sam da postignem ravnotežu kojom bih pomirila različite namene za koje je ovaj prostor predviđen, od ručavanja do internih žurki, od „brainstorming-a“ do neformalnih i formalnih sastanaka.

Studirali ste arhitekturu. Da li to utiče na vaš rad u advertajzingu i kako?

Lidija Milovanović: Arhitektonska osnova na kojoj se gradio moj dizajnerski i advertajzing život meni je jako zanimljiva. Ona je sveprisutna i daje mi jačinu, racionalnost, tačnost. Volim način na koji se u meni prepliće sloboda dizajnera i fokusiranost arhitekte.

Mekenza najviše podseća na neki moderni kafić, kafeteriju. Da li ste namerno želeli da deo radnog prostora pretvorite u neformalan kutak gde će ljudi skoro pa zaboraviti da su na radnom mestu?

Lidija Milovanović: Volimo da smišljamo ideje uz kafu. Ne možemo baš uvek da odemo u svoj omiljeni kafić, pa smo zato kafić „doveli“ kod nas!

Poseban pečat dizajnu daju radovi vaših kolega dizajnera zaposlenih u agenciji McCann Beograd – šta je tajna zanimljivih „dezena“ koje možemo da vidimo u Mekenzi?

Lidija Milovanović: Priča koja se krije iza tih ilustracija u potpunosti se naslonila na koncept samog prostora. Sve su nastale u momentima slobodnog vremena, kada misli odlutaju, a ono nesvesno izlazi na papir.

Mekenza ima jedinstven pogled na Terazije i gotovo ceo Beograd. Vidite li u tome neku simboliku?

Lidija Milovanović: Lokacija Mekenze je stvarno posebna. Izuzetan je osećaj izdvojenosti koji imate. Možete da se osamite, opustite, ili pak da provedete predivno konstruktivno vreme sa kolegama. Nalik je instant izletu iznad oblaka, iznad Terazija!

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text