Soul Print Recordings

Soul Print Recordings Bratislav Milenkovic

Predstavljamo izdavačku kuću Soul Print Recordings, koju je pokrenuo beogradski DJ i producent Zoran Petkovski aka DJ Petko.

 

Pored DJ Petka, Soul Print Recordings čine Andrija i Oliver (duo Akioki) i Đorđe aka DJP.

 

 

Pažnju nam je pored dobre muzike, privukao vizuelni identitet ovog mladog beogradskog label-a kao i dizajn omota za ploče, koje je maestralno izveo grafički dizajner i ilustrator Bratislav Milenković.

Za ovu priliku, donosimo vam intervju sa momcima iz SLP, ali i sa sjajnim dizajnerom Bratislavom Milenkovićem.

Koliko dugo se bavite muzikom?

SLP: U zavisnosti od toga o kome je reč, može se reći da se muzikom bavimo od 15 do 25 godina. Svi imamo zavidan staž u elektronskoj muzici, to svakako.

Zašto Soul Print Recordings?

SLP: Želeli smo da ime bude u skladu sa našim shvatanjem muzike i celog procesa pravljenja vinila. Simbolizuje ono što nama predstavlja otisak na ploči.

Kako se razvijala i razvila ideja?

SLP: Sve je krenulo od Petkove vizije; nakon višegodišnjeg iskustva u ovom poslu, sledeći korak bio je kreiranje vinila. (Vizija onoga što volimo, uspešno manifestovana.) Počeli smo 2010. godine kao mala digitalna izdavačka kuća - Akioki (Andrija i Oliver),  DJP (Đorđe Popović) i Petko. Činjenica da živimo u Srbiji nekada je bila donekle ograničavajući faktor da se uradi nešto van granica u smislu izdavaštva, ali to više nije slučaj. Mi smo to uvideli i preko Soul Printa smo želeli da se povežemo sa širom muzičkom scenom i damo joj svoj doprinos najbolje što umemo. Sa prvih nekoliko digitalnih izdanja uspostavili smo pravac kojim se danas krećemo, a rezultat toga bilo je naše prvo vinil izdanje.

Gde pravite ploče?

SLP: U Holandiji, odakle se vrši i distribucija.

Kako funkcioniše ceo proces, od "nabavljanja" klijenta do gotove ploče - od početka do kraja?

SLP: Sve počinje kada dođemo do "trake" koja će biti glavna tema ploče. Svako izdanje ima svoju priču, od odabira muzike, preko producenata koje na izdanju povezujemo do dizajna. Dolaženje do kvalitetnih producenata sigurno je najteži deo procesa, a potom, kroz zajedničku saradnju, i dobijanje muzike kakvu želimo. Posle toga sledi rad na masteringu i dizajnu, a u poslednje vreme veliki izazov predstavlja i dobijanje termina u fabrici za izradu ploča, s obzirom da se vreme čekanja, pod pritiskom povećane proizvodnje, produžilo na nekoliko meseci.

Kome prodajete ploče, kakav je feedback?

SLP: Naša izdanja namenjena su “za profesionalnu upotrebu” i trenutno nemamo u planu izdavanje albuma koji bi bili namenjeni široj publici. Prodaju se stvarno svuda, i jako je lep osećaj kada vam neko pošalje sliku iz prodavnice ploča u Tokiju, na primer, gde je vidno istaknuto naše izdanje. Najveći deo prodaje odvija se u inostranstvu ali nam je posebno drago kada pri upoznavanju DJ-eva iz regiona neko od njih iz svoje torbe izvadi naše izdanje. Podršku smo dobijali sa najrazličitijih mesta i redovno smo u vrhu top lista na raznim online prodavnicama, što je izuzetan uspeh i potvrda da smo uradili dobar posao.

Kome ste sve izdali vinil i kakvi su vam klijenti?

SLP: Sve su to umetnici, uglavnom iz inostranstva, ljudi koji se bave muzikom dugo, neki od njih su i legende house muzike, kao na primer Brian Harden koji je popularnost stekao 90-ih izdavajući za čuveni Reliefe Records ili Nite Life Colective, Moods and Groves.
Spisak je stvarno dugačak i izuzetno respektabilan. U planu su neka još poznatija imena, ali neka to ostane iznenađenje.

Soul Print vinil teror = Ploče se vraćaju na velika vrata? Zašto ljudi vole ploče?

SLP: Nijedan muzički medij nije izdržao ni prilbližno toliko dugo kao gramofonska ploča. Žilavo se držala sve ovo vreme i ponovo je aktuelna jer se pokazalo da je teško ostvariti pravu konekciju sa muzikom u digitalnom formatu. Proces koji je mehanički i analogan od početka do kraja jednostavno ima svoju magiju i daje smisao celoj stvari. Mi svakodnevno preslušavamo nova i kopamo stara izdanja, to posvećivanje muzici jedini je način za dobru selekciju. Poprilično smo eklektična ekipa koja na svojim nastupima pokriva širok spektar muzičkih žanrova. U Pržionici smo pokrenuli nedeljni matine gde rade DJ-evi koji shvataju muziku na isti način kao mi, naslušalo se i napuštalo puno kvalitetnih ploča. Trudimo se da u svakom delovanju kroz muziku radimo maksimalno profesionalno i posvećeno, od kvaliteta zvuka do izbora muzike i DJ-eva sa kojima sarađujemo.

Angažovali ste vrhunskog ilustratora na dizajnu vinila, kako dizajn utiče na prodaju ploča, jer mi mislimo da utiče na sve!

SLP: Bratislav Milenković je pre svega naš veliki prijatelj i neizmerno nam je drago što je deo cele ove Soul priče. On je redizajnirao i naš logo i uveo SLP u okvire brenda.
Koliko god muzika bila u prvom planu, ploča je ipak i fizički objekat i sigurno je da dizajn u velikoj meri utiče na celokupan utisak. Sa Batom imamo odličnu sinergiju i mislimo da na pravi način prati i prenosi emociju muzike koju izdajemo, i svakako je puno doprineo uspehu.

 

 

Bato, čini se da je ovo prilično neobičan comission za jednog dizajnera kod nas.

Bratislav Milenković: Da, rekao bih da se prilično retko dešava saradnja između muzičara i grafičkih dizajnera i umetnika kod nas. To se verovatno može reći za celu kulturnu scenu. Ipak, Soul Print Rec je jedan od primera koji pokazuju da se stvari kreću u dobrom pravcu. Nadam se da će i drugi pratiti njihov primer. 

Kako je usledio poziv za ovu saradnju, i kakvi su tvoji utisci?

Bratislav Milenković: Kada je reč o Soul Printu, nemoguće je ne pomenuti Pržionicu D59B, mesto odakle je naša saradnja i potekla, ali i mesto gde se može čuti dobra i uvek nova muzika. Saradnja je nastala kao plod prijateljstva, mnogobrojnih razmena ideja i još više popijenih kafa. :) Dobar je osećaj biti okružen ljudima koji svoje ideje investiraju dobru energiju, strast i entuzijazam - tada rezultati ne izostaju.

Jel ti kao dizajneru ovo bio izazov ili posao kao svaki drugi?

Bratislav Milenković: Kao dizajner, svaki projekat najpre vidim kako izazov, pa tek onda kao posao. Kada se radi o SLP, to je apsolutni izazov jer je reč o dream job-u, dizajnu za muzičku industriju i vinile, ali takođe je i izazov da jednom malom record label-u damo pravu vizuelnu formu.

Radio si na njihovom vizuelnom identitetu, od logotipa...i do čega sve još? Koliko si vinila uradio do sada?

Bratislav Milenković: Zajedno smo došli do ideje za logotip, onda smo je samo pretočili u formu – i nakon toga smo se bacili na vinile. Do sada smo uradili zajedno tri, a naredni su već u planu. Pored same etikete za izdanja, za svaki vinil uradimo i jedan mali print u seriji od 300 komada koji dolazi uz, kao poklon i na neki način je povezan sa izdanjem. Kao neka vrsta vizuelne interpretacije samog izdanja. Time smo želeli da kroz Soul Print objedinimo muzičko i vizuelno stvaralaštvo.



Kako taj proces izgleda ukratko, i odakle ti dolaze ideje, jel iz muzike koju slušaš pre nego što počneš da razmišljaš o ilustraciji i dizajnu?

Bratislav Milenković: Proces je jednostavan i nekako organski – sve stavimo na sto: samu muziku sa izdanja, priču iza konkretnog izdanja, priču o samim autorima, nekada diskutujemo o atmosferi koju ploča pruža, pa to pokušavamo da prenesemo na papir... i onda jednostavno zajedno prodiskutujemo o idejama i potencijalnim pravcima kako bi bili sigurni da je svima "kliknulo".

 

Pripremili: Srda & Coba

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text