Tibba

Tibba Clothes

Predstavljamo mladi beogradski brend Tibba -specijalizovan za garderobu namenjenu trudnicama i ženama koje doje.

Brend su pre dve godine pokrenuli Milena i Nemanja Živanović, mladi bračni par koji je iz sopstvene potrebe (kada su dobili prvu bebu), shvatio da na tržištu postoji nedostatak udobne i prijatne garderobe za period trudnoće i dojenja.  

 

 

Od nedavno imaju i svoju radnju u Čumićevom sokačetu (lokal 39). Dizajn enterijera potpisuje Ana Ostojić a za vizuelni identitet brenda zadužen je Stefan Koković, grafički dizajner. U izradi elemenata za ulepšavanje ovog prostora učestvovala je Proto radionica. 

Kako je nastala Tibba i šta ona za vas predstavlja?

Milena: Tibba je nastala spontano, iz sopstvene potrebe kada sam postala mama i počela da dojim našeg sina Vuka. Ideja mi se vrzmala u glavi tokom cele trudnoće, jer nisam uspevala da, na našem tržištu, pronađem garderobu za trudnice po svom ukusu. Majice sa aplikacijama “baby on the way” nisu dolazile u obzir - tražila sam nešto kvalitetno, udobno, lepih boja ili nenametljivog dezena, ali nosivo. Trudnoća mi je protekla savršeno - u putovanjima, uživanju i isčekivanju naše prve bebe, pa smo Nemanja i ja realizacijom ideje počeli da se bavimo pet meseci pošto je Vuk došao na svet. Tada sam zaista bila sigurna da u Srbiji ne postoji veliki izbor kvalitetne garderobe za dojenje, a olakšavajuća okolnost je bila što sam tada već imala iskustva i u dojenju, pa sam nepogrešivo znala kakva mi je garderoba potrebna. Zanimljivo je da je Nemanja dao ime našem  brendu – Tibba. Dakle, Tibba je brend za sve mame kojem je jedan tata dao ime. Na Tibbu gledamo skoro kao na “treće dete”, posebno sada kada imamo i Tibba shop. Neverovatan je osećaj proći put od ideje do realizacije, napraviti brend koji vole i druge trudnice i mame. Podrška koju dajemo mamama i njihove povratne reakcije na našu gadrerobu, komentari, fotke koje nam šalju me mnogo raduju i uveseljavaju, da ta osećanja ne mogu ni da opišem. Isto tako, s obzirom da je moja profesija usko povezana sa medijima, drago mi je da konačno radim za našu firmu. Rad na porodičnom brendu za mene predstavlja zadovoljstvo i mnogo, mnogo više od posla, ali kada pogledam celokupnu sliku mogu da kažem da je Tibba i moj “posao iz snova”.

Deca se neprestano rađaju, trudnice su svuda oko nas. Čini se da ste targetirali veliku ciljnu grupu i da su vaši proizvodi predodređeni za uspeh. Da li je to dovoljno bilo za start, ili je rađanje vašeg, kao i svakog drugog brenda podrazumevalo dobro osmišljenu strategiju, vizuelnu komunikaciju, brending i na kraju sam kvalitet proizvoda?

Milena: Mislim da to što smo targetirali trudnice i mame nije bio dovoljan razlog da naš brend doživi ovoliki uspeh. Mnogo vremena smo proveli u istraživanju tržišta, osmišljavanju brendinga i svega ostalog što je potrebno da se uradi kako bi finalni proizvod bio ono čemu smo od samog starta težili. Ipak, mislim da je za naš uspeh bilo presudno što sam i sama bila trudnica i mama koja doji. Takođe, veoma smo iskreni i ljubazni u komunikaciji sa našim korisnicima, oni su za nas na prvom mestu. Takav pristup ljudi zaista vrednuju. 



Nemanja: Ne bih se složio da je velika ciljna grupa u pitanju. Pre ona mala, ali odabrana. Utisak “da su trudnice svuda oko nas” koji i sam često imam, nestane čim zađemo u statistiku. Naša zemlja treba više beba! Verujem da smo svi predodređeni za uspeh i da samo treba da prepoznamo svoju priliku i da vredno i predano radimo na svojim idejama. Treba verovati u sebe i u ono sto radiš. I sam uspeh je subjektivne prirode. Važno je da se čovek oseća zadovoljno kada nešto radi i da je u mogućnosti da vidi rezultate svog zalaganja. Uspeh je kada ne moramo da se budimo u 7 da bi stvarali za druge, kada možemo da napravimo svojoj deci doručak i svi zajedno sednemo za sto, kada imamo vremena za bajke, jurnjavu po kući, za sebe i drage ljude. Posao treba da prati život, a ne obrnuto. Naravno, da bi se posao razvijao u pravcu u kom želimo i ako želimo da bude “soliter” a ne jednospratnica moramo mu napraviti zdrave i dobre temelje. Ja verujem da mi još uvek zidamo temelj svom poslu iako su prošle dve godine. Pre nego što smo uopste krenuli da radimo Tibbu uložili smo mnogo vremena na istraživanje tržišta, traženje pravih partnera u poslu, stvaranje vizuelnog indentiteta, potom i finansijsku konstrukciju - sve to da bismo napravili najbolji mogući odnos između cene i kvaliteta. Verujem da je u svakom poslu presudno zadvoljstvo koje kupac ima od vašeg proizvoda ili usluge. Čovek se ne sme osećati prevareno, što je čest slučaj danas u konzumerističkom društvu, već nagrađeno i zadovoljno. Da smo to postigli kod svojih kupaca govori i činjenica da se 90% njih koji su kupili jednu našu stvar vrati kako bi kupilo još nešto! Za nas je to uspeh.

Otvaranjem radnje u Čumićevom sokačetu, ulazite u novu etapu poslovanja i komuniciranja sa “publikom”. Kako ste se odlučili na ovaj korak, i kakvi su vam utisci?

Milena: Posle nešto manje od dve godine online poslovanja odlučili smo se za otvaranje našeg prvog Tibba Shopa u Beogradu, rekla bih spontano. Imali smo mnogo upita, mame su poželele da postoji mesto gde će moći da probaju i vide Tibbu, i eto , mi smo im ispunili tu želju. Srećni smo što ništa u našem poslovanju nije bilo usiljeno, već se sve dešava nekim prirodim putem. Kada smo se upustili u otvaranje radnje, znali smo u kom smeru želimo da idemo i ponosni smo što su talentovani mladi ljudi poput dizajnereke enterijera Ane Ostojić i njenog tima učestvovali u stvaranju prvog Tibba prodajnog prostora. Cilj nam je bio da stvorimo toplo, ušuškano, svedeno mesto, mesto u kojem će se svako osećati prijatno toliko da poželi ponovo da se vrati. Drago mi je da smo u tome uspeli.

Recite nam nešto više o samim proizvodima, njihovom dizajnu, razvoju, proizvodnji?

Milena: Tibba je domaći brend, sav proces proizvodnje se odigrava u Srbiji. Za sada imamo dve uslužne proizvodnje, a cilj nam je jednog dana da napravimo i sopstvenu proizvodnju. Svi naši proizvodi skrojeni su od kvalitetnih materijala, biramo one materijale koje privatno volimo i nosimo. U pitanju su prirodni materijali sa elastinom poput recimo pamuka ili viskoze. Sada smo uvezli i savršen material modal-pamuk od kojeg ćemo praviti spavaćice i pidžame za dojenje, već znam koliko će se dopasti mamama, jer i sama “ne skidam” svoj primerak. U dizajnu naših modela učestvujem ja, ne kao dizajner već kao neko ko iz iskustva poznaje tematiku specijalizovane garderobe, a naravno tu su i iskusne modelarke koje moje želje sumiraju i sprovode u krojne slike. Neretko imamo i dizajnere konsultante, a verujem da ćemo uskoro imati mogućnost da jednog takvog i primimo kao stalog člana našeg tima. U našem asortimanu možete pronaći majice, tunike, haljine, dukseve, helanke, trenerke, pidžame, spavaćice, brushaltere, kombinezone…i stalno proširujemo asortiman. Sve je dizajnirano tako da je specijalizovano za dojenje i trudnoću, ali dizajn je takav da mame našu garderobu mogu nositi i kasnije, što mislim da je super!



Nemanja: Želeli bismo da jednog dana napravimo sopstvenu proizvodnju, za početak malu, pa da kako rastemo mi raste i proizvodnja. Na žalost, naša Srbija ima ogroman problem sa radnom snagom u tekstilnoj industriji. Nedostaju ljudi. Kada zađete po svim tim šivarama vidite da su glavne radnice 50+godina. Mladi ljudi koji se obrazuju u toj sferi sebe vide na nedelji modeu u Njujorku i Parizu, a ne za mašinom.

Dosta ste aktivni na društvenim mrežama i na sjajan način komunicirate svoju priču. To je danas postala neophodnost da ste prisutni online 24/7. Na koji način ste tako brzo i uspešno uspeli da animirate svoje klijente i one koji će to tek postati?

Milena: Tako je, na društvenim mrežama smo aktivni 24/7, brzo odgovaramo na poruke i učestvujemo u komunikaciji sa našim pratiocima/kupcima. Budući da je marketing i PR deo moje profesije, najiskrenije uživam u tom delu posla. Opredelili smo se za iskrenu, personalizovanu priču, svi koji nas prate znaju ko stoji iza brenda Tibba, neretko komuniciram i našu porodičnu svakodnevicu. Mislim da mamama znači kada mogu sa nekim da se poistovete. Što se tiče relativno brzog razvoja nešeg brenda – sigurna sam i da je moje decenijsko iskusvo u medijima tome dosta dobrinelo, kao i sjajan odnos sa kolegama novinarima koji su nas maksimalno podržali i hvala im na tome.

Kako će se Tibba razvijati u budućnosti?
   
Nemanja: Povezano sa gore pomenutom pričom - Tibba želi da bude soliter. Dakle, počeli smo od autsorsa kako bi u početku smanjili teret i sopstvene troškove, a uspeli da razvijemo svoj posao online. To je sve moguće sa uslužnim proizvodnjama, eksternim saradnicima kada radite online i imate male troškove poslovanja. Sa otvaranjem radnje, ozbiljnije firme, sa kirijama i zaposlenima, računima, naši troškovi rastu, ali rastemo i mi. Prvi sledeći cilj je izaći iz okvira Srbije, za početak u region. Tu smo već na dobrom putu jer imamo divne partnere u Sloveniji koji dele naš entuzijazam i prepoznaju našu ideju i, ako sve bude po planu, oni će da pokriju za početak dva nova tržišta - Sloveniju i Hrvatsku. U nekoj daljoj budućnosti želimo da proširimo izvoz i naravno da zaposlimo još ljudi. Zaposliti čoveka i izvesti sopstveni proizvod treba du bude oslonac svake zdrave ekonomije. Nisu “strane investicije” te koje ozdravljuju ekonomije već sopstveni finalni proizvodi koji pronalaze svoje mesto na svetskom tržištu.

Kontakt:
Telefon: +381 65 33 42 497
info@tibba.rs

Tibba na Facebooku

Tibba na Instagramu
 

Udobna trudnoća i prijatno dojenje u specijalizovanoj garderobi koja olakšava vašu svakodnevicu, a u isto vreme čini da se osećate ženstveno i lepo u najosetljivijem periodu vašeg života – Tibbin je prioritet.

Izdvajamo neke od Tibbinih najpopularnijih proizvoda.


Fotografije enterijera Tibba Shop-a: Višnja Jovanović
Fotografije proizvoda:
Nemanja Maraš (prva fotografija na kojoj su proizvodi)
Petar Đorđević (ostale fotografije proizvoda)

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text