5. Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik – Veza!

5. Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik –

Uskoro počinje
5. Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik – Veza!

 

Peto izdanje konferencije nosi naziv Veza i održaće se od 22. do 25. marta 2017. godine u Dvorani Kulturnog centra Beograda (Kolarčeva 6).

 


Sada već tradicionalna martovska međunarodna konferencija o grafičkom dizajnu i vizuelnoj kulturi održava se peti put, sa ukupno jedanaest predavanja, sedam studentskih radionica i tri izložbe, i preispituje pojam Veze.

Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik predstavlja četvorodnevnu seriju predavanja, diskusija, radionica i izložbi renomiranih autora, dizajnera i teoretičara. Projekat je prevashodno namenjen studentima umetničkih fakulteta i fakulteta za dizajn iz regiona, ali i mladim profesionalcima i široj publici.


4. Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik – Obuka, 2013


Hiperlinkovani, digitalno konektovani, ofejsbučeni i lajkovani, jesmo li zaista povezani?

Ili smo pre – kao autori i kao globalno dezorijentisani pojedinci – zatvoreni u svoje male, izolovane svetove. U zbunjujućem post-poretku koji veliča individualnost dok istovremeno apsorbuje sve kritičke akcije i rasplinjuje bunt, jesmo li u stanju da gledamo šire od svog studija, svoje učionice, ateljea – svoje male kutije? Saterani u singularne tačke, umemo li da gradimo nove mreže i bolje zajednice? Imamo li pameti i hrabrosti da se istinski povezujemo – oči u oči?


Vizuelni identitet 5. Međunarodne konferencije (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik – Veza, autor: Slavimir Stojanović
 

Uvod u Konferenciju je u utorak 21. marta u 19h, otvaranjem izložbe Jugoslovenski neoavangardni umetnički časopisi 1960–1990, u galeriji Pro3or (Koče Popovića 9). Izložba predstavlja istorijski i dizajnerski pregled umetničkih časopisa nastalih na teritoriji bivše Jugoslavije u razdoblju od 60-ih do početka 90-ih godina. Donosi analizu konteksta u kojem su nastajali, autora i grupa koji su stajali iza njih, kao i njihove međusobne veze na lokalnom i međunarodnom nivou. Kustoskinja izložbe je Ana Radovanović. Izložba će biti otvorena do 1. aprila 2017. godine. Više o izložbi na ovom linku.


Izložba Jugoslovenski neoavangardni umetnički časopisi 1960–1990 u galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva. Fotografija: Ana Marija Petričević za HDD.
 

Konferencija će biti otvorena u sredu, 22. marta u 19h u Marsh Open Space-u (Cetinjska 15), projekcijom dokumentarnog filma Design is One: The Vignellis autora Keti Bru (Kathy Brew) i Roberta Gvera (Roberto Guerra). Film nas uvodi u svet Vinjelijevih, prikazujući prirodu njihovog odnosa, intenzivan proces kreativne saradnje, koja je trajala punih pet decenija, i iza koje stoje, pored velikih ostvarenja iz oblasti dizajna (vizuelnih identiteta, grafičkog dizajna, dizajna publikacija, dizajna izložbi, informacija i nameštaja) njihova humanost, toplina i humor.

Nakon filma sledi ping-pong razgovor sa publikom koji će predvoditi grafički dizajner Borut Vild, grafički dizajner, publicista i prevodilac Dejan Kršić i likovni kritičar Marko Golub.


Plakat za film Design is One; Lella&Massimo Vignelli 


U okviru konferencije, 23. i 24. marta, u Dvorani kulturnog Centra Beograda (Kolarčeva 6), govoriće teoretičari, umetnici i dizajneri: Jovan Čekić, Marko Golub, Miloš Tomić, Teyosh, Dušan Petričić, Fluid dizajn forum, Plan D, Marija Juza i Bernarda Cesar, studio Metaklinika, Bratislav Milenković i Sandra Kasenar.


3. Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik Akcija, 2012 
 

Popodnevni program konferencije čine radionice koje se održavaju na Fakultetu za medije i komunikacije (Karađorđeva 65). Sedam različitih mentorskih radionica predstavljaju platformu za rad, istraživanje i eksperimentisanje. Kroz susret profesionalaca i studenata razmenjuju se znanja, kulturne vrednosti, ideje o dizajnu i vizuelnim komunikacijama kao i o promenama koje su nužne u odnosu na savremeni sistem obrazovanja iz oblasti grafičkog dizajna.

Mentori radionica: 1 — Slavimir Stojanović, 2 — Miloš Tomić, 3 — Mane Radmanović, 4 — Slobodan Jovanović Coba, 5 — Dario Dević, 6 — Damir Bralić i Lana Grahek i 7 — Uroš Krčadinac.


4. Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik – Obuka, 2013, Radionica Slavimira Stojanovića.

 

Večernji program čine tri izložbe koje iako različite po konceptu svaka na svoj način preispituje pojam Veze – bilo da su to istorijske veze između autora - izložba Jugoslovenski neoavangardni časopisi 1960 – 1990, ili pak nove veze koje se stvaraju na samoj konferenciji, putem interakcije među učesnicima - participativne izložbe Infografika uživo i Menjaža.

U četvrtak uveče, 23. marta u 21h, u Ostavinskoj galeriji (Kraljevića Marka 8) biće održana participativna izložba Infografika uživo. Izložba predstavlja poziv na učešće u nastajanju infografike u prostoru galerija koja ja se kritički odnosi prema fenomenu Big data.

Big data je big. Zna šta čitamo, slušamo, kuda idemo, koga grlimo. Zbog čega patimo, kad smo raskinuli, šta smo večerali i šta ćemo (najverovatnije) doručkovati. Big data je šta ti YouTube preporučuje da voliš. Big data su vesti na Googleu – za mene jedne, za tebe druge. Big data je kad se Facebook brine za tvoja sećanja od pre osam godina, pa te uplaši. Big data goji. Big data je kad imaš preko hiljadu prijatelja a nemaš s kim u šetnju. Big data nas stavlja u mrežu, ali nas ne umrežava. Vezuje, ali nas ne povezuje. Hajde da pravimo small data.

U petak uveče, 24. marta u 21h, u galeriji Pro3or (Koče Popovića 9), biće održano vođenje kroz izložbu Jugoslovenski neoavangardni umetnički časopisi 1960–1990.

Završno veče konferencije rezervisano je za tradicionalnu grupnu izložbu i javnu razmenu radova učesnika konferencije Menjaža, koja će biti otvorena u subotu 25. marta sa početkom u 21h u galeriji Kulturnog centra Grad (Braće Krsmanović 4).


Izložba Menjaža, 4. Međunarodna konferencija (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik – Obuka, 2013
 

Autor vizuelnog identiteta ovogodišnje konferencije je Slavimir Stojanović.

Autor projekta, organizator i producent međunarodne konferencije (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik je nevladina organizacija Blokovi, osnovana 2010. godine, koja se bavi edukativnim projektima u oblastima dizajna, umetnosti i arhitekture, obraćajući se mladima, kao budućim profesionalcima i nosiocima društvenog razvoja. Blokovi deluju s ciljem da doprinesu stvaranju sistema vrednovanja znanja i modela funkcionisanja, neophodnim za uspostavljanje novog pozitivnog sistema vrednosti kod mlađe populacije.

Ovogodišnja konferencija realizuje se u saradnji sa Kulturnim centrom Beograda (KCB), Fakultetom za medije i komunikacije (FMK), ERSTE bankom Srbija, Hrvatskim dizajnerskim društvom (HDD), galerijom Pro3or, Ostavinskom galerijom, Kulturnim centrom GRADMarsh Open space-om, Novom Iskrom, štamparijama Publikum i Printshop, i web portalom Designed.rs.

  • Ulaz na sve izložbe kao i otvaranje konferencije - projekciju filma je slobodan.
  • Predavanja ovogodišnje međunarodne konferencije (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik – Veza održavaće se 23. i 24. marta 2017. godine u Dvorani Kulturnog centra Beograda od 9.30 do 14h.
  • Sve informacije o konferenciji, program konferencije, biografije predavača i mentora studentskih radionica kao i informacije o samim radionicama i izložbama možete pronaći na sajtu konferencije www.vojnik.net
  • Prijave za učešće na petoj međunarodnoj konferenciji (Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik, traju do 20. marta!
  • Preuzmite prijavu na ovom linku!
  • Prijava se vrši slanjem formulara i skenirane uplatnice kotizacije na mail ngo.blokovi@gmail.com. 
  • Kotizacije: • Konferencija 1.200,00 RSD (SRB), 10€ region; • Konferencija + Radionice 2.000,00 RSD / 15€ za regionalne učesnike
  • Plaćanje se vrši uplatom na račun: 3401100436121 / svrha uplate: učešće na konferenciji - primalac: NVO Blokovi, Vlajkovićeva 31, 11000 Beograd - poziv na broj 01

     

OPISI STUDENTSKI RADIONICA! Prijavite se!


1— Complicate Simply — Mentor Slavimir Stojanović



Radionica će se baviti kreiranjem plakata na temu Veza, upotrebom kreativnog procesa Komplikuj Jednostavno.

Slavimir Stojanović, beogradski dizajner, kreativni direktor studija Futro Design, osnivač lajfstajl brenda Futro i kreator serije dečijih slikovnica Avanture Singi Lumbe. Dobitnik preko 300 međunarodnih nagrada i priznanja u domenu advertajzinga i grafičkog dizajna. O njegovom radu pisali su najznačajniji svetski časopisi kao što su Graphis, Print, Communication Arts, Computer Arts, Creative Review i Novum. Njegovi radovi se nalaze u Muzeju Pompidou u Parizu, Muzeju umetnosti i reklame u Hamburgu, Muzeju plakata u Varšavi, Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu i Muzeju savremene umetnosti u Novom Sadu. 2015. godine, povodom 30 godina njegovog bavljenja grafičkim dizajnom, održana je retrospektivna izložba u Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu pod nazivom Complicate Simply. Redovno
izlaže i predaje u zemlji i inostranstvu. Živi i radi u Beogradu.

2 — Tuđom rukom — Mentor Miloš Tomić

Učesnici radionice biće primorani na razne vrste saradnji i odnosa. Uplitaće se jedni drugima u intiman likovni prostor - šta li je sad pa to? Ne znam još....videćemo.-)

Miloš Tomić je rođen 1976. godine u Beogradu. Filmadžija, svaštar. Nedovoljno iživljeni muzikant. Vodio je preko 50 radionica širom Evrope. Pravi odličnu proju. Više na Vimeo profilu.

3 — [A] < — > (B) < — > C < — > {D} — Mentor Mane Radmanović

Istraživanje drugih kroz sebe često nas može odvesti više ka sebi nego ka drugima. I nekada te druge u tim situacijama samo udaljimo od sebe. Međutim, sada su tu oko tebe neki novi “drugi”. Neko je glasan, nekome je uvek dosadno, neko očekuje previše, a neko se stidi da kaže... Sedite za stolom, ne znate se, nekoga znaš samo iz viđenja i za sada jedina stvar koja vas povezuje jeste grafički dizajn i činjenica da ste svi tu zbog novog iskustva, eksperimenta. Ono čime ćemo se baviti na ovoj radionici jeste grafika tog novog iskustva. Linije odnosa, geometrijske površine misli, fluo kolori razgovora, emocije u gridu... Hajde da proverimo koliko dobro poznajemo sebe ako baš tako [pričamo] — (mislimo) — {radimo}o/sa drugima i da od toga napravimo informaciju kojoj ćemo dati oblik. Imamo tri dana, nas, odnosno sebe same i grafički dizajn. Sasvim dovoljno.

Mane Radmanović je grafički dizajner i vizuelni umetnik. Član je fotografskog kolektiva Belgrade Raw i radi kao stručni saradnik na Fakultetu za medije i komunikacije (Digitalne umetnosti). Živi i radi u Beogradu.

4 — Mentor Slobodan Jovanović Coba

Slobodan Jovanović Coba je rođen u Beogradu, a dizajnom se bavi od 1985. godine. Bio je art direktor u Trans East Design, kreativni direktor u ICPS Infinity i trenutno, kreativni direktor u Coba & Associates. Radio je za najveće i najmanje regionalne i multinacionalne brendove. U portfoliju ima preko 200 identiteta, veliki broj kampanja i brending programa kao i ambalaža koje su objavljivane u velikom broju knjiga svetskih izdavača. Od 2009. godine je i osnivač i kreativni direktor web-magazina Designed.rs. Povremeno pušta muziku po Bg klubovima.

5 — REINTERPRETACIJE / Mentor Dario Dević

Kolaž kao metod rada postoji otprilike od izuma papira, ali kao umetničku tehniku ga prepoznajemo tek od početka 20. veka. Stotinjak godina koje su otad prošle pokazale su se kao izuzetno plodno tle za kolažiranje: s razvojem važnosti pop-kulture, i umnožanjem značenjskih slojeva u ‘najnižim’ medijskim i kulturnim proizvodima, danas nam na raspolaganju stoji neverovatan raspon gotovih materijala koje možemo rezati i lepiti, stvarajući pritom derivativna dela, otvarajući i nova pitanja vlasništva, autorstva i umetničkog angažmana. Kao izvorišne tačke za svoje foto-, video- ili ručne kolažne kompozicije polaznici će na ovoj radionici koristiti radove svojih saučesnika — izrezati ih, stilizovati, menjati i kombinovati kako bi stvorili nova dela s novim porukama i novom vizuelnom vrednošću. Cilj je radionice ispitati moralne i etičke implikacije ‘remiks-kulture’ u najosetljivijem mogućem okruženju -onom u kojem neko drugi kao sirovi materijal koristi tvoj rad. Radovi s radionica održanih na Fluid Festivalu u Crnoj Gori i na zagrebačkom Organu vida 2013.

Dario Dević je rođen u Zagrebu 1987. godine, a od 2010. godine je magistar dizajna i profesionalni član Hrvatskog dizajnerskog društva. Tokom studija i nakon diplome slobodnjak, većinom na poslovima vezanim za nezavisnu kulturu, često u saradnji s Hrvojem Živčićem. Uz profesionalno bavljenje dizajnom, piše za kuturni dvonedeljnik Zarez te muzički blog Lake note. Voditelj niza stručnih dizajnerskih radionica u Hrvatskoj i regionu, i izlagač na nizu grupnih i nekoliko samostalnih izložbi. Dobitnik je nagrade Zgraf Welcome, nagrade Hrvatskog bijenala ilustracije, nekolicine Magdalena, kao i priznanja Hrvatskog dizajnerskog društva u kategorijama grafičkog dizajna i prostorne grafike. 2011. uz Živčića uvršten na popis 20 najboljih vizuelnih umetnika mlađih od 30 godina prema izboru njujorškog časopisa Print. Grafički urednik Kinokluba Zagreb. Član Hrvatske zajednice slobodnih umetnika.

6 — Medijska dezinformacija / Mentori Damir Bralić i Lana Grahek


 

Polaznici radionice naučiće kako se upotrebom tehnoloških sredstava na delotvoran, savremen i zabavan način, potpuno udaljiti od sopstvene istine. Posredstvom mašina dezintegrisaće se znanja i verovanja pojedinca i kreirati nova, koja će u svom preseku formirati istinu kolektiva. Ova spoznajna metoda, u ad hoc odabiru uređaja, prilagođena je standardnom tehnološkom okruženju savremenog dizajnera, ali njeni principi su univerzalni i mogu se bez značajnih prepravki primeniti na celokupno
čovečanstvo. “All media exist to invest our lives with artificial perceptions and arbitrary values.” — Marshall McLuhan

Doc. Damir Bralić deluje u području istraživanja kultura s ciljem oblikovanja funkcionalnih kulturnih okvira i identitetskih sistema. Od 2006. predavao je na Studiju dizajna u Zagrebu, Odseku za dizajn vizuelnih komunikacija Umetničke akademije u Splitu, Odelu za Medijski dizajn Sveučilišta Sjever u Koprivnici i na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu. Kroz te institucije u hrvatski obrazovni sistem pionirski uvodi kolegije i piše programe iz područja Informacijskog dizajna koji stavljaju strogi naglasak na celovito shvaćenu efikasnost produkta dizajna s obzirom na najšire potrebe korisnika.

Lana Grahek rođena je 1989. godine u Zagrebu, gde trenutno živi i radi kao freelance grafička dizajnerka. 2016. diplomirala je sa radom Eksperimentalno izdavaštvo: Transfer iz digitalnog u štampani medij — lične arhive kod mentora prof. Ivana Doroghyja i asistenta Tomislava Vlainića, na Studiju dizajna u Zagrebu. Stalna je saradnica Kulture promjene i Teatra &TD Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu, i uglavnom deluje u području nezavisne kulture i izdavaštva.

7 — Data skulpture / Mentor Uroš Krčadinac

Medij vizuelizacije podataka postao je jedan od markera epohe u kojoj živimo. Okruženi smo mapama, dijagramima, šemama, interaktivnim grafikonima, interfejsima za mašine i uopšte, grafikom koju crtaju algoritmi i koja se prikazuje na ekranima. Šta bi se dogodilo kada bismo uzeli iste te podatke a predstavili ih na način analogan, fizički, kao skulpturu od papira, drveta, konca, ili pak svetla i mirisa?

Uroš Krčadinac u svom radu pokušava da poveže iskustva iz oblasti računarskih nauka, vizuelnih umetnosti, književnosti, animacije i interaktivnog dizajna. Trenutno je doktorand na Beogradskom univerzitetu (FON, laboratorija za primenjenu veštačku inteligenciju), gde je diplomirao kao Student generacije. Takođe je predavač na Odseku za digitalne umetnosti Fakulteta za medije i komunikacije, kao i stručni saradnik na Dizajn seminaru u Istraživačkoj stanici Petnica. Koautor je “Bantustana”, infografičkog putopisa-romana o tromesečnom putovanju kroz Afriku. Njegov rad priznali su međunarodni umetnički festivali i naučne konferencije poput američke “International Digital Media and Arts Association”, kao i naučni časopisi poput “IEEE Transactions on Affective Computing” i “IEEE Transaction on Human-Machine Systems”.

  • Prijavu možete preuzeti na ovom linku
  • Popunjenu prijavu poslati do 20. marta 2017. na e-mail adresu ngo.blokovi@gmail.com
  • U prijavi navedite tri opcije za radionice, rednim brojem.
  • Studenti će biti izabrani na osnovu redosleda prijava i obavešteni do 21. marta 2017. godine.

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"If you are not curious, forget it.” 

Achille Castiglioniviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services