Warning: Table './designed_designedup1/cache_page' is marked as crashed and should be repaired query: SELECT data, created, headers, expire, serialized FROM cache_page WHERE cid = 'http://designed.rs/news/fade_2_ext_modernist_home_%E2%80%93_night' in /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc on line 134

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/designed/public_html/includes/bootstrap.inc on line 736

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/designed/public_html/includes/bootstrap.inc on line 737

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/designed/public_html/includes/bootstrap.inc on line 738

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/designed/public_html/includes/database.mysqli.inc:134) in /home/designed/public_html/includes/bootstrap.inc on line 739
Fade In 2: Ext. Modernist Home – Night | News | Designed.rs - Dizajn web portal

Fade In 2: Ext. Modernist Home – Night

Fade In 2: Ext. Modernist Home – Night

Postavka Fade In 2: Ext. Modernistička kuća - Noć (Fade In 2: Ext. Modernist Home – Night) biće predstavljena u petak, 14. jula od 18 časova u Galeriji - legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića (Rodoljuba Čolakovića 2).

 

 

Švajcarski Institut za savremenu umetnost iz Njujorka, Žuli Bukobza i Mocab Beograd u saradnji sa "Balkan Projects" prvi put organizuju izložbu Fade IN 2 u Beogradu.

Umetnici: Danai Anesijadu, Darja Bajagić, Dora Budor, Ulises Karion, Heman Čong, Bris Delsperže, Aleksandra Domanović, Matis Gaser, Dajga Grantina, Siniša Ilić, Aleks Izrael, Bertran Lavije, Vilijam Levit, Kristijan Marklej, Rodrigo Mateus, Benjamin Ramirez Perez, Karis Rodrigez, Bojan Šarčević, Ejmi Sigl, Tobijas Špihtih, Raša Todosijević.

Smeštena u Galeriji-legatu Milice Zorić i Rodoljuba Čolakovića u Beogradu, jednom od izlagačkih prostora Muzeja savremene umetnosti, postavka Fade In 2: Ext. Modernistička kuća - Noć, istražuje ulogu koju umetnost ima u narativnom filmu i televiziji.

Izložba predstavlja nastavak izložbe Fade In: Int. Art Gallery - Day, koja je prikazana u Švajcarskom institutu za savremenu umetnost u Njujorku, marta 2016. Nova verzija omogućava umetnicima da se pozabave načinom na koji se umetnost reprezentuje na ekranu, bilo kao rekvizit, scenski nameštaj, narativni sklop, ili karakterno obeležje.

Priroda izložbe je takva da se skulpture, slike, performansi i instalacije transformišu od rekvizita preko slike do umetničkog predmeta, kako bi se razmotrilo pitanje da li te fiktivne predstave u masovnim medijima imaju više uticaja na definisanje kolektivnog razumevanja umetnosti nego sama umetnost. U istoriji kinematografije rano se primećuje zaokupljenost određenim osobinama umetničkih dela: dragocenost umetničkih predmeta postaje fokus u razvoju dramskog zapleta, a napetost raste zahvaljujući energiji umetničkih dela i njihove moći da deluju na gledaoce ili da dočaraju posebnu atmosferu. U različitim žanrovima, ličnost umetnika obično se prikazuje kao nestalna, prevrtljiva figura kojoj je dopušteno da podriva društvene norme, i koja se izvrgava smehu, izaziva strah i uliva poštovanje. Iz mnogih takvih narativa, Fade In 2 uzima umetničke predmete, dodeljujući im status koji su prethodno imali na ekranu, istovremeno ukazujući na trenutke borbe za prevlast različitih medijskih formi.

Fade In 2 iznova promišlja prvobitnu izložbu Fade In, ovaj put za Galeriju-legat Čolaković, zgradu u kojoj su nekada živeli Milica Zorić i Rodoljub Čolaković, a koja sada služi kao jedan od izlagačkih prostora Muzeja savremene umetnosti u Beogradu. Nagomilana istorija ovog prostora kao stambenog objekta, legla organizovanog kriminala i umetničke galerije, dodatno podupire ambiciju izložbe da preoblikuje galeriju i dodeli joj novu ulogu, ulogu pozornice za izvođenje dramskih scena. Radovi autora Darje Bajagić, Aleksandre Domanović i Siniše Ilića istražuju kanon srpskog i jugoslovenskog filma, omogućavajući stapanje filmskih, društvenih i političkih istorija.

Pored radova prikazanih na izložbi Fade In, u Švajcarskom institutu u Njujorku, autora Brisa Delsperžea, Dore Budor, Matisa Gasera, Bertrana Levijea, Kristijana Markleja, Karise Rodrigez i Ejmi Sigl, Fade In 2 predstavlja i nove radove Danai Anesijadu, Dajge Grantine, Rodriga Mateusa, Benjamina Ramireza Pereza i Tobijasa Špihtiha.

Izvori i arhivski materijal koji su umetnici imali na raspolaganju prilikom stvaranja novih radova bili su filmovi „Rondo“ (1966) i „Kolekcionarka“ (La Collectionneuse) (1967), zatim „Ksandu“ (Xanadu) (1980) i „Rizičan posao“ (Risky Business) (1983), te „Žena sa krajolikom“ (1976), „Princzini dnevnici“ (The Princess Diaries) (2001), i „Dosije Iks“ (The X-Files) (1993-2002).

U saradnji sa Jugoslovenskom kinotekom u Beogradu (Uzun Mirkova 1) organizovan je Fade In 2 program prikazivanja filmova:

15. jul 18:00 Sedam i po (2006) – Miroslav Momčilović
15. jul 20:30 Malteški soko (1941) – Džon Hjuston
16. jul 18:00 Vizantijsko plavo (1993) – Dragan Marinković
16. jul 20:30 9 ½ nedelja (1986) – Adrijan Lin
17. jul 18:00 Lijepe žene prolaze kroz grad (1986) – Želimir Žilnik
17. jul 20:30 Teorema (1968) – Pjer Paolo Pazolini
18. jul 18:00 W.R. Misterija organizma (1971) – Dušan Makavejev
18. jul 20:30 Afera Tomas Kraun (1999) – Džon MekTirnan
19. jul 18:00 Tajvanska kanasta (1985) – Goran Marković
19. jul 20:30 Vrtoglavica (1958) – Alfred Hičkok
20. jul 18:00 Mlad i zdrav kao ruža (1971) – Jovan Jovanović
20. jul 20:30 Velika očekivanja (1998) – Alfonso Kuaron


Bertrand Lavier, Walt Disney Productions 2001-2016 (The Princess Diaries), 2016, ljubaznošću umetnika

 

Dora Budor, A woman passing on the street said, 'a decongestant, an antihistamine, a cough suppressant, a pain reliever.' 2016.

Na Fade In 2, Dora Budor izlaže skulpturalnu instalaciju koja referiše na niz instrumenata koji se koriste za ginekološke eksperimente na ženama mutantima u filmu „Kobni blizanci“ (Dead Ringers) reditelja Dejvida Kronenberga iz 1988. godine. Predmeti se ne pojavljuju u filmu samo kao medicinski instrumenti, već i kao artefakti i umetnički objekti u muzeju. Budor (1984, Hrvatska) je zamislila i treći kontekst za objekat: foilski ostaci koji su postojali pre samog narativa, kao nekakve relikvije zamišljene prošlosti, koji bi mogli lako da se zamisle kao drevni artefakti u muzeju istorije prirode.

Christian Marclay, Made To Be Destroyed, 2016.

U svom radu Made To Be Destroyed, Kristijan Marklej spaja mnoštvo isečaka iz različitih filmova u kojima su umetnička dela uništena. Minimalno istraživanje i naknadno uređivanje inserata ukazuje na seriju narativa i kulturnih obrazaca u kojima je umetnost predstavljena kao žrtva nasilja. Bilo da su išarana sprejem (Betmen, 1989), spaljena (Ekvilibrijum, 2002) ili razbijena (Krv pesnika iz 1932. i Goli pištolj iz 1988), umetnička dela su uništena u trenutku besa prema sebi i drugima, bola zbog gubitka, pobune protiv države ili političke moći.

Amie Siegel, 9 ½ Weeks, 2016, i Another 9 ½ Weeks, 2016.

Rad je na izložbi u njujorškom Švajcarskom institutu predstavljen u sobi za arhivu, u podrumu zgrade, gde je Ejmi Sigl napravila posebno okruženje za gledanje scene iz filma 9 i po nedelja iz 1986. godine, reditelja Adrijana Lajna, erotske drame u kojoj Kim Bejsinger igra ulogu mlade žene zaposlene u SoHo umetničkoj galerijikoja započinje strasnu aferu sa dominantnim muškarcem, čiju ulogu tumači Miki Rork.
U sceni iz nastavka filma iz 1997. godine, rediteljke An Gursu (Anne Goursaud), Lik kojeg tumači Rork učestvuje na aukciji, pokušavajući da kui jedan rad iz kolekcije svoje bivše ljubavnice.


Carissa Rodriguez, La Collectioneuse, 2016, Ljubaznošću umetnice i Karma International.

 

Karisa Rodrigez je napravila nekoliko verzija skulpture koja se pojavljuje u filmu Erika Romera „Kolekcionarka“ iz 1967. godine. Skulptura koja se pojavljuje u filmu jeste obojena konzerva sa zakačenim žiletima, pojavljuje se u sceni razgovora umetnika i trgovca umetninama u kojem raspravljaju o nasilnoj prirodi umetnika i njegovoj ulozi u društvu.

O Švajcarskom institutu za savremenu umetnost, Njujork

Švajcarski institut je neprofitna umetnička galerija posvećena promovisanju naprednog mišljenja i ekperimentalne umetničke prakse. Tokom više od 30 godina, Švajcarski institut bio je poznat po eksperimentalnim i pažljivo promišljanim izložbama. Posvećen najvišim standardima kustoskih i edukativnih praksi, Švajcarski institut služi kao platforma za podsticanje mladih umetnika, katalizator novih konteksta već proslavljenih dela, i podstiče razumevanje potcenjenih pojava.

Proglašen od strane Njujork Tajmsa kao „mali dragulj“ sa „izvanrednim programom“, Švajcarski institut otvoren je za posetioce pet dana sedmično, uz besplatan ulaz. Deset godišnjih izložbi Švajcarskog instituta, kao i opsežan javni program, predstavljaju značajan forum za savremeni, međunarodni kulturni dijalog u oblastima vizuelnih i performativnih umetnosti, dizajna i arhitekture.

O kompaniji Balkan Projects

Balkan Projects je uzbudljiva inicijativa Marije Karan, koja za cilj ima da aktivno uključi balkansku umetničku scenu u širi međunarodni kontekst.

Balkan Projects ima plan da Balkan vrati na mapu savremene umetnosti izgrađujući novu svest o lokalnom talentu, kako onom iz prošlosti tako i onom iz sadašnjeg trenutka, otvarajući mogućnosti za dijalog sa većim umetničkim zajednicama širom sveta, starajući se o tome lokalni stvaraoci više ne budu „izgubljeni u prevodu“. Kroz raznovrsne aktivnosti – izložbe, dešavanja, uzajamne razmene lokalnih i međunarodnih umetnika, kustosa, kritičara, i kolekcionara – Balkan Projects želi da stvori novu infrastrukturu za plodnu umetničku scenu. Danas više nego ikada ranije, savremena umetnost je jedan od najdelotvornijih i najuzbudljivijih načina sakupljanja i razmene ideja, negovanja i bogaćenja ljudskih života, kao i podsticanja promene u mnogim aspektima društva.

Da bi se izborili sa istorijski fragmentisanom prirodom regiona, Balkan Projects samosvesno prihvata mobilnu strategiju u svojim inicijativama. Balkan Projects planira da organizuje seriju godišnjih izložbi i dešavanja koja se kreću od jedne balkanske zemlje do druge, prikupljajući podsticaje i kritičnu masu sve dok ujedinjujuća vizija ne bude upotpunjena.

Izložba će biti otvorena do 21. avgusta 2017. godine, svakog dana od 12 do 20 časova, osim utorkom.

Naslovna fotografija: Iz filma „Rondo“, reditelj Zvonimir Berković, ljubaznošću Jadran film, Zagreb. Film „Rondo“ iz 1966. poslužio je kao inspiracija Siniši Ilić za rad, instalaciju, u Legatu Čolaković. Rad podrazumeva poseban ambijent u kojem će publika moći da pogleda ovaj Berkovićev film u celosti. 
 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services