Izložba „Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948–1980“ u MoMA

newsIzložba „Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948–1980“ u

Izložba „Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948–1980“, biće otvorena u nedelju, 15. jula u Muzeju moderne umetnosti (MoMA) u Njujorku.

Izložba jugoslovenske arhitekture u Muzeju moderne umetnostu (The Museum of Modern Art - MoMA) u Njujorku biće otvorena punih šest meseci.  

 


Ova reprezentativna izložba jugoslovenske arhitekture iz perioda od 1948. do 1980. godine, obuhvata više od 400 crteža, modela, fotografija i filmskih snimaka iz brojnih gradskih i opštinskih arhiva, privatnih i muzejskih kolekcija iz cele bivše Jugoslavije. 

Izložba “Ka betonskoj utopiji: Arhitektura u Jugoslaviji, 1948-1980” ("Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia", 1948-1980) ispituje jedinstveni asortiman formi i načina produkcije u jugoslovenskoj arhitekturi i njenom izuzetnom, ali višeslojnom karakteru.

Uz prikaz arhitektonskih dela iz ovog perioda, izložba uključuje i tri video instalacije Mile Turajlić, kao i fotografije Valentina Jeck-a, i dela savremene umetnosti autora Jasmine Cibic i Davida Maljkovića.


Edvard Ravnikar, Trg revolucije, 1960-74, Ljubljana, Slovenija. Fotografija: Valentin Jeck, zbirka MoMA, 2016.


Ovo je prvo predstavljanje američkoj i međunarodnoj javnosti fantastičnih dela modernističke arhitekture vodećih arhitekata socijalističke Jugoslavije. Izložba će istaći važan, ali nedovoljno istražen opus modernističke arhitekture, čije napredno razmišljanje ima uticaj i danas.

Izložba je otvorena 11. jula za članove Muzeja moderne umetnosti u Njujorku, a 15. jula će biti otvorena za javnost. 


Uglješa Bogunović, Slobodan Janjić, i Milan Krstić. Avala TV toranj, 1960–65, Beograd, Srbija. Fotografija: Valentin Jeck, zbirka MoMA, 2016.


Na izložbi će biti predstavljeni radovi nekih od najvažnijih jugoslovenskih arhitekata, među kojima su Bogdan Bogdanović (1922-2010), Juraj Neidhardt (1901-1979), Svetlana Kana Radević (1937–2000), Edvard Ravnikar (1907-1993), Vjenceslav Richter (1917-2002) i Milica Šterić (1914-1998).


Jordan i Iskra Grabul. Spomenik Ilinden, poznat i pod imenom Makedonium, 1970–73. Kruševo, Makedonija. Fotografija: Valentin Jeck, zbirka MoMA, 2016.


Izlozba istražuje jedinstven i širok raspon tema – od procesa urbanizacije velikih razmera, preko upotrebe tehnologije u svakodnevnom životu, spomenika i memorijalizacije, do globalnog dometa jugoslovenske arhitekture.

Izložbu organizuje glavni kustos za arhitekturu i dizajn u muzeju MoMA Martino Stierli.


Dinko Kovačić i Mihajlo Zorić. Stambena ulica Braće Borozan - Split 3, 1970–79, Split, Hrvatska. Fotografija: Valentin Jeck, zbirka MoMA, 2016.

 

Gostujući kustos je Vladimir Kulić, a saradnica je Anna Kats, takođe iz Odeljenja za arhitekturu i dizajn MoMA.

Katalog “Toward a Concrete Utopia: Architecture in Yugoslavia, 1948–1980” koji su priredili kustosi Martino Stierli i Vladimir Kulić prati izložbu, a osim kataloga, objavljena je i publikacija “Bogdanović by Bogdanović: Yugoslav Memorials through the Eyes of Their Architect” koju su priredili Vladimir Kulić i Wolfgang Thaler.

Izložba će biti otvorena do 13,. januara 2019. godine. Izložba je postavljena u The Philip Johnson Galleries, na trećem spratu MoMA.

#ConcreteUtopia


Miodrag Živković. Spomenik Bitka na Sutjesci, 1965-71, Tjentište, BiH, Fotografija: Valentin Jeck, zbirka MoMA, 2017.



 

Naslovna fotografija: Berislav Serbetić i Vojin Bakić - Spomenik ustanku naroda Banije i Korduna 1979–81, Petrova gora, Hrvatska. Fotografija: Valentin Jeck, zbirka MoMA, 2016

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text