Izložba "Budnost, borba, ponos: kroz njezine oči" gostuje u Bratislavi

Izložba "Budnost, borba, ponos: kroz njezine oči" gostuje u Bratislavi

Izložba "Budnost, borba, ponos: kroz njezine oči" (Vigilance, Struggle, Pride: Through Her Eyes) otvorena je 8. januara u Umelka Galeriji u Bratislavi.

 

Izložbu kustoski potpisuje Marina Paulenka, a dizajn izložbe Nina Bačun & Roberta Bratović (OAZA).

 

 

Izložba predstavlja 13 umetnica čiji pažljivo selektovani radovi, različiti u pristupu odražavaju reprezentaciju različitog kulturnog izraza preispitujući i problematizujući pitanja poput konstrukcije identiteta, porodice i doma, seksualnosti i rodno-polnih uloga, reprezentacije žena, politike ženskog pogleda i pogleda na sebe, radničkih i društvenih prava žena kao i viktimizacije žena i dece, prihvaćajući nemogućnost potpunog razumevanja i angažovanja date situacije, ali podstičući na promenu i stvaranje alternativnih prostora u susret jednakim mogućnostima, pripovestima i ishodima.

Umetnice donose priče iz svojih okolina, podstaknute željom da otvore nove mogućnosti razumevanja i spoznaja. Njihova iskustva i istraživanja postavljaju pitanja koja otvaraju drugačije načine promišljanja i osećanja o postojećim izazovima i problemima današnjeg savremenog društva u kojem svedočimo turbulentnoj društveno-političkoj situaciji gdje se odavno izborena prava žena ponovo moraju zadobijati, a žensko je pitanje aktuelnije no ikada. Od konstrukcija ženske perspektive u zapadnom svetu, stvarnih priča iz života žena i majki iz Palestine, Irana i Saudijske Arabije do trans i queer zajednice Južnoafričke republike, radovi raskrinkavaju događaje i govore o težnji za jednakošću za koju se i dalje moramo boriti.

Fotografije Hannah Starkey fokusirane na žensku perspektivu istražuju fizičke i psihičke povezanosti individue i njene svakodnevne urbane okoline s voajerskim nametanjem. April Gertler kroz kolekciju pronađenih fotografija, kolaža i crteža istražuje jukstapozicije i apstrakcije raznih feminističkih perspektiva čijim mešanjem dolazi do novih imaginacija. Uključivanjem nemogućnosti potpunog razumevanja kulturnog izražaja toliko različitog od svog, Lua Ribeira naizgled razrešava ideje ženstvenosti i seksualnosti rekreirajući scene izvedbi, rituala i samoekspresije jamajkanskih plesačica. Istraživački rad Laie Abrilkroz mitove i zablude pokazuje kako je mesečnica jedan od najignorisanijih problema ljudskih prava na svetu koji zahvata edukaciju, ekonomiju, okolinu i javno zdravstvo.

Amak Mahmoodian se pita koji je stvarni identitet i slika iranske žene i skuplja portrete i otiske prstiju koje stoje na dokumentima kako bi pokazala i onaj najmanji deo koji ih čini posebnima i koji nosi priču o njima samima. Pričama o identitetu i jednakosti bavi se i Tomoko Sawada koja se kroz 300 portreta transformirala u ono što bi ona mogla ili ne bi mogla biti: brojne azijatske nacionalnosti. Umetnica Tasnem Alsultan govori o diskonekciji religije i lokalnih običaja. Sledeći priče udovica, sretnih brakova i sopstvenog iskustva otkriva nam sudbine žena iz Saudijske Arabije koje upisuje u svoj dnevnik. Pitanje koje oduvek okupira umetnicu Ahlam Shibli je pitanje doma. Kroz svoj rad Smrt pokazuje limitirane načine značenja reprezentacije onih kojih nema, a to su martyrs, palestinski borci i civili koji izvršavaju napade, žene, muškarci i deca koji su izgubili svoje živote kao rezultat izraelske okupacije Palestine.

Nina Mangalanayagam u svojoj video instalaciji We call Her Pulle portretira intiman odnos svoje tetke i sebe, dveju žena različitih generacija koje ne dele jezik, kulturu i iskustvo, i želi da pokaže kako je teško nekome drugome shvatiti nečiju traumu nakon proživljenog rata. Svesna nedostatka dokumentovanja njene zajednice Zanele Muholi počela je da radi seriju portreta želeći na neki način ponovo da napiše crnu queer i trans vizuelnu istoriju Južne Afrike. Brave Beauties predstavlja transžene i rodno nebinarne osobe sa slavljeničkim pogledom na telo i politiku izražavanja. Sandra Vitaljić govori o viktimizaciji žena i ženskog tela i pokazuje povrede na telu koje su dovele do smrti. Tužnu i neverovatnu priču otkrivamo u novoobjavljenoj knjizi Biografija gospođe Wish, u kojoj Nina Berman otkriva 25 godina staru priču žene kroz njen turbulentan mučenički život. U nedostatku prostora za izražavanjem potreba i iskustava, Nydia Blas sagledava načine na koje društvo zanemaruje, ograničava i vrednuje pojedince izvan postojećih definisanih granica. Umetnica pribjegava kreiranju fizičkog i alegorijskog prostora izlažući konstrukte seksualnosti, pola i roda koji su istorijski utemeljeni na iskrivljenim standardima.

Nakon prvog predstavljanja u Mariboru u januaru 2018., izložba je prikazana i u Grazu, Berlinu kao i u Zagrebu u Muzeju suvremene umetnosti u septembru 2018. godine tokom 10. Međunarodnog festivala fotografije Organ Vida koji je tematski bio posvećen ženama.

Izložba je deo projekta organizacije Društvo za evropsko zavest (SI) čiji su partneri ORGAN VIDA — International Photography Organization (HR), Fotoklub Maribor (SI), Österreichische Gesellschaft für Kinderphilosophie (AT), KuBiPro – Kultur – und Bildungsprojekte (DE), E@I (SK). Projekat je izveden uz podršku EU fonda Europe for Citizens.


Fotografija: © Nydia Blas


 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text