Izložba Đorđa Ozbolta "Hrabri novi svet" u galeriji Hauser & Wirth u Engleskoj

djordje ozbolt, đorđe, brave new world, hrabri novi svet, hauser & wirth

Izložba Đorđa Ozbolta "Brave New World/ Hrabri novi svet", otvorena je u galeriji Hauser & Wirth u Somersetu u Engleskoj.

Izložba je otvorena 19. januara i trajaće do 7. maja 2017. godine.

 

 

 

 

Samostalna zložba Đorđa Ozbolta „Hrabri novi svet“ u galeriji Hauser & Wirth Somerset u Engleskoj usledila je nakon umetnikovog boravka u rezidenciji The Malting studio u Brutonu 2016. godine. Naziv izložbe vodi poreklo od naziva Oldos Hakslijevog sajns fikšn klasika iz 1932. godine. Takođe, on nas podseća i na Mirandinu repliku iz Šekspirove Bure „O hrabri novi svete, koji imaš baš takve ljude!". Obe reference imaju za cilj da asociraju na osećanja nostalgije i čuđenje. 

djordje-ozbolt-hwso

Ozboltov „Hrabri novi svet“ posetioca vodi na putovanje kroz raznovrsne pejzaže naseljene mnogobrojnim likovima i ritualima koji ga sprovode od jednog predela do drugog putem božanske inspiracije. Ozbolt je i sam strastveni putnik, stoga u svoj rad uključuje elemente različitih kultura, tradicija i kurioziteta, pozivajući posmatrača da iznova sagledaju svaku pojedinačnu referencu. Ova izložba se osvrće na umetnikovo trenutno interesovanje za kombinovanje kanonskih istorijsko umetničkih motiva sa motivima crtanih filmova i kiča, koristeći različite tehnike poput slike na platnu, livenje u smoli, sakupljanje redi-mejda sa interneta i vajanje od ostataka iz studija.

djordje-ozbolt-hwso

Đorđe Ozbolt poznat je po svojoj subverzivnoj igri istorije, memorije, i savremene kulture, koja počinje onog trenutka kada se stigne u Hauser & Virth Somerset. Posetioci su pozdravljeni figurom patuljka koji skače i propinje se sa krova na ulazu, uz vragolasti osmeh na licu. Patuljak stoji u stavu superheroja sa podignutom pesnicom čime se ubrizgava humor od samog početka posete izložbi. Uprkos odlučnosti gnoma da se vine, ovo priviđenje nastalo je iz Iv Klajnove poznate fotografije, "Skok u prazninu", u kojoj je umetnik zarobljen u trenutku kada zaranja u sopstvenu smrt. Baš kao padobranac na fotografiji, Patuljak bira da pozdravi svoju neizbežnu sudbinu.

Dvorište ove galerije, nalik seoskoj idili, obogaćuju dvorišni patuljci koji u jednoj liniji paradiraju iz pravca žitnice kad staklenim vratima ambara. Patuljci su proizvedeni u Srbiji, njegovoj rodnoj zemlji, te ovo delo dotiče temu masovnih migracija i preseljenja.

djordje-ozbolt-hwso

Na ulazu u "Ambar" galeriju, znak nalik saobraćajnom pozicioniran je u centru prostorije. Umetnik je na znaku napisao poziv ka njegovoj mašti, usmeravajući posmatrača na misli, ideje i njemu značajna i lična mesta. Na ta mesta, kao i na određeno psihološko stanje svesti umetnika, upućuju nas strelice koje pokazuju na pojedinačna dela okačena na galerijskom zidu. Takođe, označena je i njihova tačna geografska pozicija (npr. Diznilend Florida 4259 milja). Upečatljiv kontrast pomenutim znakovima čini red patuljaka koji i dalje maršira, sada kroz galerijski prostor i po podu, ne obraćajući pažnju na putokaze.

djordje-ozbolt-hwso

djordje-ozbolt-hwso

Za razliku od prvog spoljašnjeg prostora, koji je pokazao pravce i mogućnosti, ova soba ima destinacije, pejzaže i ambijente, od kojih se neki mogu opisati kao hibridi crtanja i slikanja. Među ovim radovima, centralno platno dominira posmatračevim pogledom, dok ostala aludiraju na detalje u njemu, što služi kao uvod za impresivni ambijent koje tek sledi.

Skulptura „Drvo života“ (2016), proizvedena je i oblikovana od sakupljenih artikala i predstavlja primer Ozboltove žalbe koju izražava korišćenjem netradicionalnih materijala. Radeći intuitivno, Ozbolt je sakupljao lako dostupne predmete kao što su drveni otpadci i pena tokom svog boravka u rezidenciji. Tako, skulptura i ideje iza nje razvijeni su u okviru procesa izrade, otkrivajući ulogu koju tok svesti i slobodne asocijacije igra u njegovom radu . "Drvo života" ima pandan u slici "Lucin kraj" (2016), gde čini deo psihodeličnog pejzaža.

djordje-ozbolt-hwso
Đorđe Ozbolt, Tree of Life, 2016, Mixed media


Prolazeći kroz galeriju "Svinjac", Ozbolt nas transportuje u u dramatični pejzaž džungle prepun tamnog, zbijenog lišća. Zidovi i plafoni su potpuno transformisani ambicioznim i impresivnim zidnim slikarstvom nastalim na licu mesta. U centru prostorije postavljen je sto na kom je okupljeno preko 70 figurica od smole, različitih boja, ali monohomatski rešeni. Originalne figurice po čijim uzorima su ove nastale, neke od drveta, neke plastične, potiču iz širokog spektra konteksta, kao što su nemački folklor, afrička plemenska umetnost i okeanski artefakti. Multi-kulturna zajednica figurica, pozicionirana je ka spoljašnjosti kako bi se suočila sa "Hrabrim novim svetom" predstavljenom na zidovima. One predstavljaju mikrokosmos u svetu različitosti, ujedinjeni u njihovu potragu za smislom.

djordje-ozbolt-hwso

djordje-ozbolt-hwso

Posle čulne eksplozije galerije "Svinjac", poslednja prostorija izložbe obuhvata dve skulpture napravljene istim procesom montaže kao "Drvo života". Nazivane "OMG I"(2016) i "OMG II" (2016) ova šarena ukazanja su ukrašena ornamentima i nakitom, njihovi nazivi i ukrasi ukazuju na statue nalik guruima. Oni stoje i posmatraju šta je bilo pre, i deluju kao da su u stanju da pruže neke odgovore na pitanja nametnuta u prethodnoj prostoriji. Ovaj rad je prikladan završetak izložbe umetnika čiji je potpis spoj visokih i niskih umetničkih konvencija.

djordje-ozbolt-hwso

Đorđe Ozbolt rođen je u Beogradu 1967. Studirao je arhitekturu na Beogradskom univerzitetu a preselio se u London 1991. godine gde je nastavio svoje studije na Kraljevskoj Akademiji umetnosti. Živi i stvara u Londonu. Njegove skorašnje samostalne izložbe su: “Veliki zaobilazak”, Holburn muzej, Bat, Engleska; “Mens sana in corpore sano”, Sv.Herald, London, Engleska; “Ko kaže da Jave nema dred (Who Say Jah No Dread)”, Hauser & Wirth Cirih 2013. godine; ”Recite im da sam nešto rekao…” Hauser & Wirth Cirih (2010). Takođe je učestvovao u brojnim grupnim izložbama poput izložbe “Narodnog muzeja umetnosti” u Osaki u Japanu, praškog Bienala 2007. godine, Trienala “Tate” galerije u Londonu i dr. 2014. godine švajcarska izdavačka kuća JRP Ringier objavila je katalog posvećen njegovom stvaralaštvu.

Naslovna slika: Đorđe Ozbolt, Lucy's Hood, 2016, akril na platnu
Fotografije instalacija: ‘Djordje Ozbolt. Brave New World’, Hauser & Wirth Somerset, 2017 © Djordje Ozbolt, Courtesy the artist and Hauser & Wirth. Fotografija: Ken Adlard

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"If you are not curious, forget it.” 

Achille Castiglioniviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services