Izložba "Ej! Znam da kao ne pričamo, al znaš da teško ćutim" Vesne Perunović i Dejana Kaluđerovića

news

Izložba "Ej! Znam da kao ne pričamo, al znaš da teško ćutim" Vesne Perunović i Dejana Kaluđerovića, biće otvorena u subotu, 4. avgusta u 13 časova u Navigator Art Gallery (Navigator Business Center, Bulevar Milutina Milankovića 1ž, Novi Beograd).

 

 

 

Ej! Znam da kao ne pričamo, al znaš da teško ćutim.
- Gde si?
- Doma. Ti?
- Isto. Nedostaješ mi.

Kustos izložbe je Mia David.

 

Vessna Perunovich

Broken Promises se bavi krizom u odnosu između dvoje ljudi, a istovremeno posmatra međuljudske odnose u širem kontekstu kao komentar na trenutnu svetsku, socijalnu, političku i moralnu krizu. Kroz metaforu “razbijenog tanjira” kao simbola rasturenog doma i poremećenih odnosa, rad govori o ljubavi i njenoj krhkosti, o izgubljenoj iluziji i gubitku poverenja. Fragmenti tanjira raspoređeni kao šablon tapeta na celokupnoj površini izlagačkog zida nostalgično aludiraju na kućni enterijer i domaće okruženje povezujući tako domen privatnog i javnog. Fragmenti tanjira postavljeni kao parovi u nizu formiraju liniju negativnog prostora koja istovremeno povezuje i razdvaja fragmente i kao linija života odžava razbijene delove u prividnom zajedništvu. Rad Broken Promises posmatra lična razočaranja u svetlu nove političke klime i nove realnosti u kojoj nepoverenje, mržnja i strah od “drugog” prevladava u međuljudskim odnosima.


Broken Promises, 2018 instalacija specifična za lokaciju, promenljiva dimenzija, papirni tanjiri, kineski tuš, grafitni prah, ekseri


Vesna Perunović se bavi pitanjima doma i izmeštanja, temama mobilnosti i granica. Rad Vesne Perunović neprekidno stavlja u prvi plan njen sopstveni položaj na granici identiteta u njegovim višestrukim formacijama (društvenim, političkim, ličnim, kulturnim i tako dalje). Rođena i obrazovana u bivšoj Jugoslaviji, Vesna Perunović se kasnih osamdesetih godina preselila u Toronto, Kanada gde i danas živi i radi. Njena umetnička praksa odražava višestruku prirodu njenog dijaspornog iskustva; ona je interdisciplinarna, performativna i često tranzitorna u formi i sadržaju. Telo umetnika i njena lična iskustva uvek su referentna tačka za estetiku koja funkcioniše intuitivno i praksu koja postavlja pitanje sposobnosti individue da prevaziđe granice koje nameću prostori, institucije, ideologije ili vlastita ograničenja tela. Vesna Perunović je izlagala na međunarodnim bijenalima na Kubi, u Albaniji, Engleskoj, Portugalu, Jugoslaviji i Grčkoj, a učestvovala je na međunarodnim rezidencijalnim programima u Berlinu (Nemačka), Bursa (Turska), Banff (Canada), Njujork (USA), Peking (Kina) i Zejtun (Malta). Njene interdisciplinarne retrospektivne izložbe Borderless (2010-2011) i Emblems of Enigma (2007-2009) prezentovane su u prestižnim galerijama i muzejima širom Kanade i Evrope. U Evropi Perunovićeva je izlagala u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine (Novi Sad, Srbija), Kulturnom centru Beograda (Srbija), u Slovačkoj nacionalnoj galeriji (Bratislava, Slovačka), Muzeju savremene umetnosti Republike Srpske. U Kanadi Vesna Perunović je pokazala svoj rad u Umetničkoj galeriji Misisauga, Kembridž galeriji, Umetničkoj galeriji Peterboroug, Umetničkoj galeriji u Hamiltonu i u Kanadskom tekstilnom muzeju među mnogim drugim. U toku svoje karijere, Vesna Perunović je bila dobitnik T.F.V.A. (Toronto Friends of Visual Arts) nagrade 2005. godine i Chalmers Development Granta u 2011. godini, kao i brojnih grantova Kanadskog saveta za umetnost, Saveta umetnosti Ontaria i Grantova saveta za umetnost u Torontu. Njen rad je deo mnogih kolekcija u Kanadi i Evropi, uključujući Ambasadu Sjedinjenih Američkih Država u Beogradu, Muzej savremene umetnosti Vojvodine, Kulturni centar Beograda, Umetničke galerije u Hamiltonu i Umetnička galerije u Gelfu u Kanadi i mnogim drugim. Vesna Perunović je umetnički direktor FAT-a (Fashion Art Toronto (2005-2018). Reprezentuje je Angell Gallery u Torontu, Kanada.

Dejan Kaluđerović

Dejan Kaludjerović je rođen u Beogradu. Magistrirao je u oblasti vizuelnih umetnosti na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 2004. godine. Za svoja umetnička dostignuća dobio je počasno državljanstvo Austrije. Od početka svoje karijere u Beogradu, Dejan Kaluđerović istražuje dodirne tačke konzumerizma i detinjstva, analizirajući načine formiranja identiteta i stabilnost predstavljačkih formi. U radu na svojim slikama, crtežima, objektima, video radovima i instalacijama uglavnom koristi procese reciklaže, kopiranja i rekonstrukcije, čime kreira obrasce koji simuliraju mehaničku reprodukciju i kritikuje process homogenizacije svojstvene popularnoj kulturi. Kaluđerovićev rad je deo mnogih privatnih i javnih kolekcija, između ostalog: MUSA, KONTAKT, STRABAG kolekcija Artothek des Bundes u Beču i Salcburg Museum der Moderne; Muzej savremene umetnosti Beograd, Oktobarski salon i Muzej grada Beograda; APT Berlin; YARAT - Centar savremene umetnosti, Baku; Narodni muzej Republike Severne Osetije - Alanica, Vladikavkaz itd. Izlagao je međunarodno na brojnim samostalnim i grupnim izložbama u Evropi, SAD-u, Australiji i Aziji: Muzej Artium, Španija; Salzburger Kunstverein, Salcburg; Kunstraum Niederosterreich i Kunstlerhaus Beč; Weltmuseum Wien, Beč (solo); Muzej savremene umetnosti Tajpej, Tajvan; Santa Maria delle Croci Ravenna (solo); Salon muzeja savremene umetnosti Beograd (solo); 1. i 4. Peking International Art Bienniale; CAC Vilnius; Muzej savremene umetnosti Vojvodine; Cittadellarte - Fondazione Pistoletto, Italija; Muzej Essl (solo); Tokio Wondersite - Institut za savremenu umetnost, Tokio; Kunstpavillion Innsbruck; 28. Međunarodni bijenale grafičke umetnosti, Ljubljana; Kunsthalle Krems; 43., 44., 45., 46. i 55. Međunarodni oktobarski salon Beograd; Muzej savremene umetnosti Saint-Etienne; 2. Bijenale mladih u Bukureštu; Landesgalerie Linz am OO Landesmuseum, Linc; Praško kvadrijenale; Manifesta 4 (arhivski projekat), Frankfurt, Nemačka i 6. Moskovski bijenale - Specijalni projekat Alanica. Eksperimentalni metod. Nominovan je za nagradu MUMOK - Kapsch za savremenu umetnost 2017. Pobednik takmičenja Art and Reconciliation, Stacion - Centar za savremenu umetnost Priština u saradnji sa Univerzitetom umetnosti London (UAL) i King's College London. Pobednik Residencije Fonda Villa Lena iz 2018. godine, Italija, kao i Rezidencija umetničkih laboratorija u Tirani, Tirana, Albanija. Pobednik 2017 BKA Studio i putujući stipendija Džordžakarta, Indonezija. Pobednik 2016. godine CCA Andtrax Artist-in-Residence, Mallorca, Španija i LowRes Jerusalem Residenci, Jerusalim, Izrael. Pobednik nagrade 55. oktobarskog salona, Beograd, 2014. Pobednik Rezidencije savremene umetnosti Sazmanab, Teheran, Iran za 2015. godinu i YARAT Residency, Baku, Azerbejdžan za 2014. godine. Pobednik ateljea Tokio za 2011. godinu (Studio i putovanje u trajanju od 6 meseci BMUKK). Pobednik stipendije CEC ARTSINK za 2008. godinu, koji je uključivao rezidenciju u Centru za umetnost 18th Street u Santa Monici u SAD-u, kao i Unidee rezidenciju u Cittadellarte - Fondazione Pistoletto, Italija 2005. godine, kao i tromesečni boravak Kultur Kontakt Austria u Beč 2002. godine.

Crteži iz serijala Conversations: Hula Hoops, Elastics, Marbles and Sand nastavak su projekta prostornih instalacija zasnovanih na dečijim igrama i intervjuima sa decom iz različitih sredina. Rad preispituje predrasude koje deca imaju i način na koji vide svet oko sebe. Do sada su realizovane verzije školice sa ruskom, klikeri sa srpskom, alfabet kocke sa azerbejdžanskom, mikado sa austrijskom i betonska skloništa sa izraelskom decom. Izuzetno estetizovani crteži su u suprotnosti sa odgovorima dece koji su na njima predstavljeni. Nemogućnost da se deca stave u format političke korektnosti pokazuje, zapravo, pravo stanje sveta u kome živimo. Upravo ta nezaustavljivost dečijeg jezika je precizan odgovor na naslov izložbe. Crteži koji će biti prikazani u Navigator galeriji zasnovani su na intervjuima sa decom iz Azerbeidžana.

Izložba će biti otvorena do 30. avgusta 2018. godine.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text