Izložba "Ljubavno pismo" Lamija Halilagić + Biodizajn Maje Halilović

Izložba "Ljubavno pismo" Lamija Halilagić + Biodizajn Maje Halilović

Kulturni centar Baraka, kroz program Art Šverc predstavlja izložbu "Ljubavno pismo" Lamije Halilagić i predavanje Biodizajn Maje Halilović iz Sarajeva.

Predavanje Maje Halilović Biodizajn=priroda+biologija+biodizajn biće održano u četvrtak, 6. decembra od 18 časova, a izložba "Ljubavno pismo" Lamije Halilagić, biće otvorena u 20 časova.

 

 

U poslednjoj seriji radova “Ljubavno Pismo” (2018), slikarka Lamija Halilagić vizuelno komunicira jednu novu temu u svom opusu, približavajući se posmatraču kroz atmosferu ženstvenosti i topline, nostalgije i boli, sujeverja i svedočenja. Kroz upotrebu kombinovane tehnike ona transportuje svoje misli i osećaje u jedno vreme u kojem pisanje ljubavnog pisma i dalje postoji kao polazišna tačka izražaja divljenja, ljubavi i čežnje.

Polazeći od važnosti pisane reči i uzimajući tekst kao osnovicu rada, ona spaja domen semantičkog sa onim likovnim - estetski ujedinjujući značenja svojih reči sa njihovom vizuelnom reprezentacijom. Koristeći tople boje i organske oblike u svom crtežu, slikarka efektno komunicira osećaj zaljubljenosti koji prožima svaki pojedinačni aspekt otkrivanja vlastite intime. Upravo to otkrivanje različitih elemenata predstavlja i jednu od osnovnih kvaliteta ove serije.

Semantička važnost teksta postavljena je u odnos sa sporim proticanjem vremena, kako bi se neke od najintimnijih reči otkrile samo onima koji im posvete dovoljno strpljenja i pažnje. S druge strane, efekat oktrivanja i proticanja vremena naglašava se i skulpturalnošću koju Lamija istražuje i upotrebom objekta kao novog aspekta igre skrivenosti i razotkrivanja. Motiv srca predstavljenog u obliku organa podseća i na ljudski aspekt prolaznosti i patnje koja uprkos svojoj romantičnoj predstavi u obliku ljubavnog pisma ipak otkriva i jednu realnu i pomalo racionalnu formu. Spajanje pojma iracionalnog sa pokušajem njegovog racionalnog opravdanja kreira i dijalog između balkanskog sujeverja o zaštićenosti od zlih pogleda kroz čin postavljanja crvenog konca oko zgloba devojaka - i njegovog skoro metafizičkog utemeljenja u tradicijama Judaizma, Budizma i Hinduizma. Crveni konac, kao najreferentnija vizualna tačka celog opusa, postavljen u oblik spirale u isto vreme uspeva da obuhvati sujeverje i filozofsko nasleđe, lični osećaj i univerzalne ideje, prolaznost i beskonačnost, skrivenost od pogleda i dozvolu da otkrijemo najintimnije osećaje umetnice Lamije Halilagić. Smirna Kulenović

Lamija Halilagić, rođena je 1991. godine u Novom Pazaru. Od 2001. godine, tokom osnovne i srednje škole, pohađa časove slikarstva do upisa na Akademiju Likovnih Umetnosti u Sarajevu, odsek slikarstvo (2010/2011.) Diplomu BA stiče u klasi profesora Amera Bakšića (2015.), kao i zvanje magistra na istoimenoj akademiji pod mentorstvom profesorke Dubravke Pozderac Lejlić. Izlagala je radove u Sarajevu, Beogradu, Novom Pazaru, Zrenjaninu, Novom Sadu, Pančevu, Sremskoj Mitrovici, Rijeci, Banja Luci i Pljevljima; kao i u Panevežysu (Litvaniji) i u printu za Italijanski magazin RAPSODIA (Bologna). Iza sebe ima dve samostalne izložbe i dobitnica je Grand Prixa za najbolji rad na Salonu Mladih u Sarajevu (2018.) Ponosni je član nezavisne organizacije "Physes".
Trenutna okupacija kreiranje ilustracija za knjigu haiku poezije i pripreme za najavljenu samostalnu izložbu naredne godine u galeriji Roman Petrović (Sarajevo).

U četvrtak, 6. decembra 2018. u Kulturnom centru Baraka kroz program Art Šverc dizajnerka Maja Halilović će održati predavanje o biodizajnu, njegovim bioetičkim i bioestetskim komponentama, i njegovoj praktičnoj primeni u polju njenog dizajnerskog rada. Predavanje u KC Baraka će se održati pod motom “Biodizajn čuva naš odnos s prirodnim svetom”.

Biodizajn, kako ističe Halilović, podrazumeva dizajn koji koristi živi materijal i obuhvata širok spektar primena: od arhitekture i industrijskog dizajna pa sve do likovnih umetnosti. “Za razliku od Biomimicry (dizajn koji imitira prirodu), Cradle to Cradle (dizajn koji se prenosi sa kolena na koleno) ili popularnog, ali još uvek jasno nedefinisanog, "Zelenog Dizajna", Biodizajn se odnosi na korišćenje i ugrađivanje živih organizama kao bitnih komponenata dizajnerskog rada. Biodizajn ne imitira prirodu već ruši prepreku između čoveka i prirode te se fokusira na sintetiziranje novih hibridnih objekata življenja. Biodizajn je nova i rastuća grana dizajna koja zamenjuje industrijske ili mehaničke sisteme biološkim procesom, a takav pristup postao je danas izuzetno važan u procesu smanjivanja zagađenosti naše planete i očuvanja njenog klimatskog balansa”, ističe Maja Halilović.

Ova dizajnerka naglašava da Biodizajn ne podrazumeva uzimanje uzoraka organskih struktura, već je reč o direktnoj upotrebi prirodnog sveta i očuvanju njegovih procesa: pohranjivanje i pretvaranje energije, neutraliziranje otrova i zbrinjavanje otpada na način koji održava život ...

U okviru svog predavanja Maja Halilović će u KC Baraka predstaviti rad sa bakterijama iz gljive Kombuča, koje je koristila u procesu stvaranja posebnog materijala koji može, ako se implementira na pravi način, napraviti revolucionarni korak u modnoj industriji koja danas važi za jednog od najvećih zagađivača planete Zemlje.

Maja Halilović je rođena 1985. godine u Tuzli. Dizajnom se bavi već petnaest godina.
Radila je kao glavna kostimografkinja u pozorištu Brčko. Bila je kostimograf na nekoliko alternativnih filmova bosansko-hercegovačke produkcije, i kao dizajnerka covera albuma.
Dobitnica je nagrade za inovativnu ideju 2011. godine za žensko preduzetništvo – Fond Fondacija CURE i Udruženje Infohouse. Izlagala je u Londonu, Ljubljani, Brnu i u nekoliko gradova Bosne i Hercegovine. Godine 2018. izlaže na Međunarodnom sajmu nameštaja i enterijera Imm Cologne u Kelnu u sklopu Pure Talents platforme za predstavljanje mladih dizajnera. Iste godine, 2018. njena dva rada ulaze u uži krug nominacije za najbolji dizajn na Internacionalnim studenskim bijenalima 2018. Reč je o radovima “Miss Safety” i “Billie Jeans”. Radi na tome da osnuje sopstveni brend i otvori umetnički atelje gde bi između ostalog izrađivala i unikatni nameštaj. Ceni haute couture, kostimografiju jer smatra da se kreativnost u odevanju najbolje izražava kroz te vrste umjetnosti. Inspirisana je društvenim revolucijama i revolucionarnim ženama; umetnošću, književnošću, muzikom, naukom i politikom; iako nema uzore divi se radu Bjork, HR Giger, Alberta Einsteina, Husseina Chalayana, Alexandera McQueena, Andrei Arsenyevich Tarkovsky, Pedra Almodóvara.

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text