Izložba "Ruins of Future Utopia" Saše Tkačenka u galeriji Eugster || Belgrade

Izložba "Ruins of Future Utopia" Saše Tkačenka u galeriji Eugster || Belgrade

Izložba "Ruins of Future Utopia" Saše Tkačenka otvorena je do 30. marta u galeriji Eugster || Belgrade.
 

Na izložbi "Ruine budućih utopija" (Ruins of Future Utopia) prikazan je multimedijalni rad savremene tematike umetnika Saše Tkačenka, kroz skulpturu, instalaciju i video.

 

Nostalgija jasno oblikuje umetnost Saše Tkačenka, pojavljujući se i kao tema i kao princip stvaranja. Pripadajući mrtvoj naciji sa posebnim osećajem za utopiju, umetnik, kao većina rođenih u Jugoslaviji njegove generacije, proživljava stvarnost u prisustvu i pratnji fantomskih iskustava nedostajanja i tuge.

Reč nostalgija u svom originalnom grčkom korenu sadrži reč bol, te je njen smisao naizgled direktan. Njena skrivena moć se, međutim, krije upravo iza ove pretpostavke, zbog čega nas Tkančenkov rad hvata nespremnim, prikazujući nostalgična osećanja kao zavodljiva i afirmativna. Intuitivno ili uz veštinu upotrebe jezika, umetnik sakriva ključnu reč iza ruine, utopije i budućnosti u naslovu. Baš kao što ruine pružaju dovoljno da izazovu sećanje, ali nikad ne pruže zadovoljstvo cele slike, Tkačenkova izložba inspiriše osećanje koje se kompletira tek u ličnom sećanju i imaginaciji. Tajna ove igre je osećaj kome se uvek vraćamo. Ovo je upravo onaj sistem koji održava nostalgiju, koja opstaje na realizaciji da traženje za prvim, originalnim osećajem pruža jednu novu vrstu zadovoljstva.

Iako deluje neuobičajeno pričati o nostalgiji gotovo erotskim pojmovima, oni tačno opisuju Tkačnkov rad kao jednako zaveden i zavodljiv naspram sopstvene femme fatale. Izložba se otvara slikama i motivima koji su na granici hedonizma i romantizma, sprovodeći publiku dalje kroz kolekciju hipotetičkih scenarija i nemogućih želja iz prošlosti. Romantične ideje se provlače kroz asocijacije sa Venecijanskim bienalom, pesme sa oživljenim skrivenim temama i meke boje.

Maštanje o nemogućem kulminira sa umetnikovom sopstvenom iteracijom Jugoslovenskog Muzeja Revolucije, krunisanim otvorenim plamenom, simbolišući večnu vatru. Stavljajući plamen na ikonu neostvarenih snova, večno poetičan neizgrađeni muzej, Tkačenko pretvara sopstvenu emociju melanholije u platformu eksplicitnog uživanja.

Možemo li biti ovoliko strastveni prema sopstvenoj nostalgiji? Ruine budućih utopija postavljaju ovo isto pitanje. Ne samo govoreći o nostalgiji, već noseći tajni sastojak nostalgije u sebi, izložba postavlja kontradiktorne pojmove u savršen sklad. Ako je buduća utopija već u ruinama, onda u jednom trenutno moramo osetiti novu vrstu nostagije za vremenom koje se nije ni desilo (još). Kustoski tekst izložbe - kustos Natalija Paunić

Saša Tkačenko rođen je 1979. godine i trenutno živi i radi u Beogradu. Njegova umetnička praksa bazira se na prostoru i njegovoj transformaciji prilikom izlaganja drugim medijima, kao i na prevođenju arhitektonskih aspekata na polje skulpture i instalacije. Tkačenkov rad kreira dinamične situacije u kojima publika učestvuje kao finalni nivo interakcije izlaganja. Od 2008, učestvuje u izložbama u Srbiji i inostranstvu, uključujući izložbe u institucijama poput Centre Pompidou Paris, Muzej savremene umetnosti u Beogradu, mumok - Museum Moderner Kunst Vienna, Museum of Contemporary Art Zagreb, MNAC - National Museum of Contemporary Art Bucharest, Times Museum Guangdong, MSUV Novi Sad, ACP - Australian Centre for Photography Sydney, Belgrade City Museum, Künstlerhaus Bremen, UnionDocs Center for Documentary Art New York, Castello di Rivoli - Museo di Arte di Contemporanea Torino. Tkačenko je bio deo artist-in-residence programa na ISCP u Njujorku i T.I.C.A-AirLAb Tirana Institute of Contemporary Art. Njegovi radovi su deo kolekcija MSU u Beogradu i Telenor kolekcije savremene srpske umetnosti.

Izložba je otvorena za javnost od 24. februara do 30. marta u galeriji Eugster || Belgrade (Viline Vode BB), a može se pogledati uz prethodno zakazivanje ili tokom planiranih stučnih vođenja (svake srede u 18 časova i subote u 16 časova).

Fotografije: Ivan Zupanc, ljubaznošću autora i galerije Eugster || Belgrade

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text