Izložba skulptura i grafika "Virtu - realno" Tatjane Jakovljević

Izložba skulptura i grafika "Virtu - realno" Tatjane Jakovljević

Izložba skulptura i grafika "Virtu - realno" Tatjane Jakovljević biće otvorena u subotu, 21. oktobra u 20 časova u beogradskoj galeriji Štab (Crnogorska 10, Savamala).

 

Izložbu će svečano otvoriti profesor Marko Lađušić.

 


Tatjana Jakovljević, naša umetnice prepoznatljivog izraza, posle višegodisnjeg boravka, rada i izlaganja u inostranstvu ponovo se nalazi pred beogradskom publikom. 



Posetioci će biti u prilici da vide neke od skulptura kojima je Tatjana Jakovljević predstavila Srbiju na KIlkenny Art Festivalu u Irskoj, 2015, kao i premijerno, najnovija dela iz istog ciklusa, nastala 2016. i 2017. godine.



Poznata po svojim transparentnim metalnim skulpturama, serijalima Fetiš, Proto-prostor i Voda, koje pamti beogradska umetnička scena sa početka prošle decenije, Tatjana nas ovom prilikom uvodi u VIRTU-REALAN svet visećih skulpturalnih formi i digitalnih grafika. U pitanju su radovi u metalu velikog formata, nastali kao rezultat studioznog istraživanja pitanja domena, estetike i samog medija skulpture u našoj epohi informatičke imperije.


O skulpturi:

Tehnologija digitalne informacije imanentno smanjuje vreme i prostor (njeni prozvodi teže nevidljivosti), i nameće se pitanje - da li umetnost , baš kao i tehlologija, dostiže svoju perfekciju kao dematerijalizovana, nevidljiva ili negde u procesu kompresije prostora i vremana?
Ciklus radova inspirisanih upravo idejom “nevidljivog“ nastaje u traganju za optimalnim odnosom nematerijalne “informacije“ i minimalne količine materije, tj. skulptorskog materijala (metala), koji omogućava nastajanje trodimenzionalne skulptorske forme. Za razliku od matematički savršenih softverski generisanih oblika, ove forme karakteriše ekspresivnost, organski ritam i posebna dimenzija prostornosti.

“Vec decenijama neizmernu inspiraciju nalazim u formi i simbolu ribe. Ova bića imaju privilegiju prisutnosti, direktnog i kompletnog iskustva sopstvenog okruženja, vremena i prostora, iskustva koje je ljudskom rodu sve manje blisko i dostupno… Rad na svakoj skulpturi ribe vođen je idejom postizanja maksimalne transparentnosti, momentalnog odsjaja jedne pristunosti i njene nenametljive povezanosti sa okruženjem. Rukom rađena metalna forma direktno je modelovana u materijalu, sastavljena od bezbroj rezova i čvorova žice nalik prostornom crtežu snažne i napete konstrukcije. Pune površine postignute su ubacivanjem isečenih, perforiranih i obrađenih komada pocinkovanog lima da bi konačno završena skulptura prosla kroz proces galvanizacije i finalnog poliranja. Sam proces kreacije traje po više meseci i za mene predstavlja transcedentalno iskustvo, način da prevaziđem samu sebe...”, kaže Tatjana Jakovljević.

O grafici:

Kompleksnost likovnog ovog istraživanja zaokružena je serijalom digitalnih grafika na metalu. Forme nastale klasičnom skulptorskom obradom metala i tehnikom asamblaža, uvedene posredsvom fotografije  iz realnog u virtuelni digitalni prostor, doživljavaju još jednu fazu tranformacije.  Predstava  skulptorske forme se “cepa“ rastrgnuta između prostorne  i virtulene realnosti. U procesu obrade digitalne predstave - fotografije,  određeni segmenti iste se brišu - nestaju namerom, impulsom ili sentimentom umetnika iz nekog subjektivnog vremena i prostora. Ukidanjem skupine podataka sa  digitalne fotografije, ukida se i virtuelno postojanje fotografisane forme. Forma sada samo delimično egzistira u  viruelnom prostoru, dovoljno autentična i dovoljno izmenjena, da bi ponovo zaživela u prostornoj realnosti, neraskidivo vezana za materijal od koga potiče – metal.

Tatjana Jakovljević rođena je 1972. godine u Beogradu, diplomirala je i magistrirala na Fakultetu Primenjenih Umetnosti u Beogradu. Skulptura predstavlja osnovni medij njenog umetničkog istraživanja sa određenim uticajem predhodnih studija arhitekture, tako da su i praktičan i teorijski rad usmereni, ne samo na formalni pristup tradicionalnoj disciplini skulpture, već na pitanje i pojam prostora generalno. Autor je brojnih arhitektonskih skulptura na fasadama javnih objekata u centru Beograda kao sto su reljefi na zgradi JDP-a, grifoni na Starom dvoru, itd... Osim bavljenja klasičnom skulpturom Tatjana istražuje domen koncepta skupture i integracije umetničkih medija (slike, fotografije i arhitekture sa skulpturom). Svoj prepoznatljivi likovni izraz formira u radu sa metalom, uvođenjem žice kao finalnog skulptorskog materijala, kreirajući skulpture kao prostorne crteže. Ovakav pristup navodi na ideju o nasleđivanju Kalderove poetike ali Tatjana svoje istraživanje fokusira na aktuelne sociološke i kulturološke fenomene 21. veka, pitanje uticaja virtuelne realnosti i posledica konstantnog ubrzanja naše senzorne percepcije. Teoretski rad započinje kao predavač na AUD (American University in Dubai, Visual Communication Department) i nastavlja kroz doktorske disertaciju na UB (Univerisidad de Barcelona, Facultad de Bellas Artes)… Osim Beograda, izlagala je u Dubaiju, Barseloni, Londonu, Minhenu, Kilkeniju itd. Najveći deo njenih radova danas se nalazi u privatnim kolekcijama širom Evrope…

Izložba je prodajnog karaktera i biće otvorena do 24. oktobra 2017. godine.

 

Naslovna fotografija: Romana Slačala

 

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services