Izložba slika "Apstrakcija raskršća" Mile Gvardiol

Izložba slika "Apstrakcija raskršća" Mile Gvardiol

Samostalna izložba slika "Apstrakcija raskršća" Mile Gvardiol, biće otvorena u sredu, 12. jula u 19 časova u Galeriji 73 (Požeška 83a, Banovo brdo).


Ovo je 23. samostalna izložba Mile Gvardiol. Na izložbi će biti predstavljeni akrili na platnu dimenzija 100cm x 200cm, i triptisi dimenzija 3x (100x70cm).

 

Mila Gvardiol je rođena 1979. godine u Beogradu. Diplomirala je 2004. na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Doktorirala 2012. godine na Interdisciplinarnim studijima Univerziteta umetnosti u Beogradu. Članica je ULUS-a i ULUPUDS-a. Zaposlena je u zvanju vanrednog profesora na Fakultet za digitalnu produkciju u Sremskoj Kamenici i Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu.

Novi ciklus "Raskršća", iako se dosta razlikuje od prethodnih, jer je jasnijih jednostavnijih oblika kao i ukupne formalne strukture, i sa ublaženim i svedenijim koloritom, ipak je veran postupku naglašene geometrizacije. Svoju homogenost izložba nazvana "Raskršća" ne duguje samo svom objedinjenom tematsko-motivskom sloju. Jer i zaokruženi tematski ciklusi nisu uvek toliko koherentni i povezani, pošto mogu biti manje-više heterogeni u sadržajnom, idejnom i u formalno likovnom smislu. Međutim, naglašena geometrizacija "Raskršća" Mile Gvardiol potpuno je u funkciji naziva izložbe, primerena i u idejnom i u tematskom smislu. Geometrijskim apstrahovanjem autorka temu i značenje "Raskršća" svodi na svoju suštinu. To nisu moguća pesničko-poetička, filozofska, simbolička, kao ni manje-više realistička ili ekspresionistička "Raskršća". Ona su u viđenjima M. Gvardiol postupkom geometrijskog apstrahovanja potpuno svedena, oblikovno očišćena od svega suvišnog; ona su gotovo puristički ogoljena, po principu "minimalnim sredstvima postići maksimum izraza". Putevi redukovani na svetle, bele ili obojene pravilne trake koje se perspektivno udaljavaju, sužavaju i zavijaju u raznim pravcima pod različitim uglovima, istovremeno se ukrštaju i preklapaju stvarajući jedan dubinski slojevit prostor. Pozadine su uglavnom tamne da bi istakle oblike i kretanje traka koje su većinom svetle, bele, ali u nekim slikama i delimično obojene i intenzivnim koloritom.



Kad ne bismo znali da su to manje više složeno i gusto ukrštene putne trake gazela naglašeno urbaniziranih prostora, mislili bismo da su te slike čiste apstrakcije. I ovako, ako zaboravimo njihov tematsko motivski sloj, možemo ih posmatrati samo kao ritmove i pokrete trakastih oblika i boja u prostoru, ili kao dinamiku "linija sila" (likovni pojam futurizma) u prostoru čiji se segmenti sukobljavaju ili sadejstvuju kroz često krajnje složene dinamičke odnose. Slike su izvedene adekvatno izabranom akrilik tehnikom na platnu, kao i stilski doslednom, vrlo preciznom i čistom zanatsko tehničkom egzekucijom. Da bi razbila mogući doživljaj monotonije ove izložbe, Mila Gvardiol se poigrava bojama. Takođe, kao kontrasnu protivtežu brojnim zakrivljenim, Mila uvodi i prave linije. To je jedno sasvim promišljeno, prostudirano i kultivisano slikarstvo. Balša Rajčević, vajar, slikar, istoričar i likovni kritičar.                                                              

Izložba će biti otvorena do 7. avgusta 2018. godine.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text