Izložba "Svijet bez nas" u riječkom Malom salonu

Izložba "Svijet bez nas" u riječkom Malom salonu

Grupna izložba "Svijet bez nas- priče o eri neljudskih aktera", biće otvorena 7. septembra u 20 časova u galeriji Mali salon (Korzo 24, Rijeka).

 

Drugo more predstavlja ovu izložbu u Rijeci u okviru evropskog projekta "State Machines" i uz podršku Rijeka 2020 – Evropske prestonice kulture.

 

 

Istražujući svet u kojem više ne dominiraju ljudi, izložba nemačke kustoskinje Inke Arns okuplja novomedijske radove svetski priznatih umetnika: Timo Arnall, Ignas Krunglevicius, Mark Leckey, Nicolas Maigret & Maria Roszkowska, Yuri Pattison, Sascha Pohflepp, Suzanne Treister, Addie Wagenknecht, Pinar Yoldas.


Svijet bez nas - foto Jure Gorsic _ Aksioma
 

Ideja izložbe pritom ne počiva na nekom post-apokaliptičnom scenariju, već na opisu sveta koji je rezultat postepenog tehnološkog razvoja čiji počeci sežu u naše doba. Oruđa za stvaranje "sveta bez nas" nalaze se svuda: putevima voze prvi samovozeći automobili, novinske članke sastavljaju algoritmi, a tekstove prevode mašine. Algoritmi su već 2009. godine trgovali trećinom svih deonica u Evropskoj uniji i SAD-u, a o trenutnom opsegu možemo samo da nagađamo.

Rastući uticaj neljudskih aktera u našem svakodnevnom životu nije samo tema nekolicine nedavnih filmskih i televizijskih ostvarenja, poput filma Ona (Her, 2013) i TV serija Crno ogledalo (Black Mirror, 2011) i Stvarni ljudi (Äkta människor, 2012), već i savremene (medijske) umetnosti.

Umetnici koji učestvuju na izložbi na sličnom tragu ispituju mogućnosti ekologije nakon ljudi, zamišljajući svakodnevicu post-antropocena kao vremena u kojem su kontrolu preuzeli neki drugi oblici "života", poput algoritama, veštačke inteligencije, veštački stvorenih nanočestica i genetski modifikovanih mikroorganizama.

Posetioce izložbe među ostalim očekuju priče o monolitnom crnom hladnjaku koji razmišlja o smislu sopstvenog postojanja, veštačkoj inteligenciji koja u formi trodimenzionalne animirane mačke vlada jednim megapolisom i algoritmu koji stvara umetnička dela na temelju ideja o kojima ljudi nikada nisu ni promišljali.



Kustoskinja izložbe je Inke Arns, umetnička direktorka dortmundske organizacije Hartware MedienKunstVerein (HMKV). Od 1993. godine radi kao nezavisna kustoskinja i teoretičarka u području medijske umetnosti, internetskih kultura i Istočne Evrope.

Doktorirala je na berlinskom Univerzitetu Humboldt i priređivala je izložbe u mnogim evropskim muzejima i galerijama. Autorika je brojnih članaka na temu medijske umetnosti i internetske kulture, a od knjiga koje je napisala mogu se izdvojiti naslovi Neue Slowenische Kunst (NSK) – an analysis of their artistic strategies in the context of the 1980s in Yugoslavia (2002), Net Cultures (2002) i Objects in the mirror may be closer than they appear! The Avant-Garde in the Rear-View Mirror (2004).

Izložba će biti otvorena do 22. septembra 2017. godine.

Organizator: Drugo more
Produkcija: HMKV (Hartware MedienKunstVerein, Dortmund) i Drugo more
Ko-produkcija: Aksioma – Institute for Contemporary Art, Ljubljana
Program su podržali: Program Evropske komisije Kreativna Europa, Zaklada Kultura nova, Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Grad Rijeka – Odjel za kulturu
Program je realizovan u okviru "State Machines", saradničkog projekta Aksiome (SI), Drugog mora (HR), Furtherfielda (UK), Institute of Networked Cultures (NL) i NeMe (CY).
Ovaj projekat je finansiran uz podrški Evropske komisije. Sadržaj ove komunikacije isključiva je odgovornost autora i ni na koji način ne predstavlja stavove Evropske komisije.

 

Naslovna fotografija: Izložba u ljubljanskoj galeriji Vzigalica, foto: Matevz Paternoster
 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services