Izložba "Tama Svetlost Tama" Đorđa Stanojevića

Izložba "Tama Svetlost Tama" Đorđa Stanojevića

Izložba "Tama Svetlost Tama" umetnika Đorđa Stanojevića biće otvorena u četvrtak, 12. oktobra u 20 časova u Drina Gallery (Andrićev venac br. 4). 

Izložba predstavlja segment najnovijih radova Đorđa Stanojevića, slika i video radova iz tekuće serije Fantastični predeli, koja trenutno sadrži preko 123 radova.




"Tama Svetlost Tama" je dokument performativne i slikarske prakse koja je ujedno oslobođena, istraživačka, automatična i meditativna refleksija na zemlju kao medijum i kao subjekt.



Umetnost Đorđa Stanojevića je palimpsest energetskih otisaka prirodnog sveta.
Stanojevićevi radovi nastaju izlaganjem pigmentom oslikanih platana kiši, snegu, mrazu i sazrevanjem pod suncem ili u senci, u periodu koji može trajati od jedne noći do nekoliko godina. Razlaganje, sedimentacija i fermentacija mineralnih pigmenata na ovaj način direktno utiču na završenu sliku. Ovaj proces posmatranja i učenja od prirode je za umetnika neodvojiv od kreativnog procesa - zajedno formirajući neprekinuti ciklus gde svetlost smenjuje tamu.

„Slično Jozefu Bojsu, Džejmsu Tarelu ili Endiju Goldsvortiju, Stanojević shvata umetnost kao deo sveobuhvatnijeg procesa koji se nastavlja izvan sigurnosti studija ili konceptualne beline galerijskog prostora, pripadajući kreativnosti koja se bavi (kao što je Rilke pisao o Rodenovim skulpturama): "Čudnim dokumentima trenutačnog .... onog neprimetnog, i neprimetnog u nestajanju.”

Čin slikanja kroz minimalnu intruziju materije daje ovim radovima karakteristično elementarni i meditativni kvalitet. Svako delo nastalo na ovaj način je ujedno jedinstveno, lirično, intenzivno i smrtno. Svako traži čistotu i iskazuje taktilnu veštinu koja teži da bude produžena ruka tokova prirode, trenutak u beskonačnom kreativnom procesu u kome ništa nije fiksirano niti trajno, "tako da su jutra i večeri kao ispunjena obećanja", i gde je "stvarnost samo početak a ne i kraj "... (iz kataloškog teksta kustoskinje i teoretičarke Aleksandre Lazar).

Sličnost sa Lend Art-om je kako u procesu istraživanja, tako i u istorijsko - biografskom: Stanojević se vraća prirodi u trenutku raspada Jugoslavije kada, slično posleratnom periodu koji je definisao začetak Lend Art-a u Americi, okolnosti razaranja “zemlje” zahtevaju redefiniciju i konkretizaciju tla pod nogama.

Đorđe Stanojević (1974.) je vizuelni umetnik i predavač. Osnovne, magistarske i doktorske studije završio je na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Profesionalnu karijeru je započeo 1999. godine, nakon završenih osnovnih studija. Do sada je imao 32 samostalne i mnoge kolektivne izložbe u zemlji i inostranstvu. Profesor je na Fakultetu savremenih umetnosti i na Akademiji za umetnost i konzervaciju u Beogradu. Osnivač je i umetnički direktor međunarodnog projekta Nature & Art, koji se bavi povezivanjem prirodnih sa umetničkim procesima. Bavi se teorijom umetnosti, piše kritiku i eseje u oblasti likovnih umetnosti. Njegova dela su zastupljena u muzejima i privatnim kolekcijama u Srbiji, Sjedinjenim Državama, Francuskoj, Austriji, Nemačkoj, Holandiji, Italiji, Švajcarskoj, Kanadi, Luksemburgu, Rumuniji, Sloveniji, Crnoj Gori i Belgiji.

Galerija Drina je privatna galerija za savremenu umetnost osnovana 2016. godine u Beogradu. Galerija ima za cilj da podrži i podstakne značajne mlade umetnike iz zemlje i regiona i poveže ih i predstavi na internacionalnoj umetničkoj sceni putem izložbi i drugih kreativnih programa u zemlji i inostranstvu. Namera galerije je takođe i da podstakne nove kolekcionare umetnosti da otkriju neke od naših najboljih, najinspirativnijih mladih talenata i da sa njima ostvare višegodišnju saradnju. Galerijski izložbeni program vodi umetnički direktor Aleksandra Lazar, koja živi između Beograda i Londona i radi kao kustos, teoretičar umetnosti i nezavisni konsultant.

Izložba će biti otvorena do subote 11. novembra 2017. godine.

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services