LAICA typeface | TDC tipografska izvrsnost

laica, alesio d elena, type directors club, tdc, alessio d ellena

Predstavljamo vam tipografsko pismo LAICA, italijanskog grafičkog i slovnog dizajnera Alesija D’Elene, koje je udruženje Type Directors Club iz Njujorka, nagradilo Sertifikatom tipografske izvrsnosti.

Laica pismo je nastalo kao završni projekat Type Media Master programa Kraljevske umetničke akademije u Hagu, u Holandiji. Ostale završne radove možete pogledati ovde.

 

 

Na ovogodišnjem tipografskom konkursu TDC Typeface Design Competition 2017, odabrano je 13 pobedničkih projekata, od ukupno 250 prijavljenih radova iz 38 država.

Laica-Alessio-D-ellena-

Tipografski projekti biće prikazani u okviru Typography 38 – godišnje publikacije udruženja Type Directors Club, kao i na 63. izdanju Izložbe nagrađenih radova u Njujorku (TDC 63 Awards Exhibition), i 8 dodatnih država koje će izložba posetiti (Engleska, Francuska, Indonezija, Izrael, Japan, Južna Koreja, Kanada, Kina, Nemačka, Poljska, SAD, Španija, Tajvan, Tajland i Vijetnam).

Laica-Alessio-D-ellena-

Laic, la·ic (lā'ik) adj. Also, la'i·cal. lay; secular. Noun. one of the laity. Etymology: Greek «lāikós» of the people, equivalent. to lā(ós) people plus -ikos -ic. Late Latin lāicus. adv. La'i·cal·ly (Oxford dictionary).

Laica, predstavlja italijanski naziv za laika (nestručno, neiskusno, nevično lice u nekoj veštini, narodno, svetovno). Laika predstavlja neznatno konfliktnu tipografsku familiju, sa pregršt skrivenih detalja koji često nisu u potpunosti kompatibilni.

Laica-Alessio-D-ellena-

Početna ideja Laike, bila je stvaranje tipografskog pisma za tekući tekst, veličine od 9 do 12 pt. U cilju dobijanja određenog ritma na stranici i posebnosti zakrivljenih linija, Laika se zasniva na nepovezanosti dve uobičajene alatke koje se koriste za uvežbavanje i skiciranje slova (širokog i zašiljenog pera), odnosno na balansiranju kriva koje se dobijaju njihovim korišćenjem. 

Laica-Alessio-D-ellena-

Rezultat je svojevrsni pačvork oblika, čiji koreni leže u tradicionalnoj kaligrafiji, a koji je istovremeno savremenog i svežeg izgleda. U pokušaju da se pozicioniraju crne tačke, zaobilazeći striktni, filološki pristup, kombinuju se dve prirode unutar jedinstvene tipografske familije.


Laica-Alessio-D-ellena-

Laika takođe koketira i sa neobičnim: u konstantnoj poziciji između trezvenog i ekscesnog, onda i dalje odgovara na htenja izdavaštva u upotrebi tipografije.

Laica-Alessio-D-ellena-

Alesio D’Elena (Alessio D'Ellena), rođen je 1985. godine u okolini Rima (Fratokje, Lacio). Bavi se grafičkim i tipo dizajnom. Stekao je Master diplomu “TypeMedia” programa pri KABK Akademiji umetnosti u Hagu 2016. godine, kao i Master diplomu Dizajna izdavaštva i komunikacija pri fakultetu ISIA Urbino u Italiji. Osnovne studije završio je pri fakultetu Ludovico Quaroni, na Univerzitetu La Sapienza u Rimu. Član je digitalne slovolivnice Cast. Predavao je Tipografiju od 2013. do 2015. godine na Akademiji lepih umetnosti u Urbinu.
Njegov ilustrovani bukvar - vodič kroz italijanske gradove Rim i Milano, objavila je izdavačka kuća Corraini 2012. i 2013. godine.

Laica-Alessio-D-ellena-

Laica-Alessio-D-ellena-

Laica-Alessio-D-ellena-

D’Elena istražuje proces slovnog dizajna i dizajna uopšte, kao nedogmatsku praksu. U svom radu on (pre)naglašava formu, ispituje granice koncepta i (zlo)upotrebljava alatke. Tipografiju i tipo-dizajn shvata kao sistem i medij.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"If you are not curious, forget it.” 

Achille Castiglioniviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services