Meta Hоčevar u Novom Sadu i Beogradu

Meta Hоčevar u Novom Sadu i Beogradu

Meta Hočevar, jedna od najznačajnijih scenografa na prostoru bivše Jugoslavije i autorka kultne knjige "Prostori igre", boraviće u Novom Sadu i Beogradu, u okviru studijske posete Odseku za umetnost i dizajn Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu, pratećeg programa Sterijinog pozorja i izlagačkog programa Galerije Kolektiv iz Beograda.

 

 

 

U okviru šeste sezone Razgovora o scenskom dizajnu (SCENlab razgovori - PREOBRAŽAJI: prošireno polje arhitekture), ovog četvrtka, 24. maja od 19 časova gostuje Meta Hoćevar, arhitekta i scenograf (AGRT, Ljubljana, Slovenija), autorka kultne knjige "Prostori igre".

Predavanje će se održati u Scenskoj laboratoriji ‚‚Borislav Gvojić“ Fakulteta tehničkih nauka (prizemlje), Trg Dositeja Obradovića 6, Novi Sad.

Meta Hočevar (Ljubljana, 1942) je arhitekta i scenograf. Diplomirala je arhitekturu u Ljubljani 1965. godine, nakon čega se bavila isključivo arhitekturom i dobila nekoliko nagrada na arhitektonskim i urbanističkim konkursima. Ozbiljno i dugotrajno se zarazila pozorištem zahvaljujući prilici da 1972. godine sarađuje kao scenograf sa rediteljem Dušanom Jovanovićem na predstavi Ko skoči, taj toči Rudija Šeliga. Povremeno se i dalje bavi arhitekturom, ali u celini je posvećena pozorišnom stvaralaštvu. Kao scenograf radila je u svim slovenačkim pozorištima, u Trstu, u gradovima bivše Jugoslavije i u inostranstvu – Moskvi, Gracu, Beču, Kelnu, Kembridžu (SAD), itd. Najčešće se bavila slovenačkim dramskim delima, a najviše je radila u Ljubljani u Slovenskom narodnom gledališču. Prvi put je režirala 1982. godine. Za svoje scenografije, kostimografije i režije dobila je brojne nagrade. Njen rad predstavljao je Sloveniju na Praškom kvadrijenalu 2007. godine. Profesor je emerus na ljubljanskoj Akademiji za pozorište, radio, film i televiziju.

U ovoj sezoni Razgovora o scenskom dizajnu, predstavljeni su arhitekti čiji profesionalni rad podrazumeva široko polje delovanja u okviru onoga što bi se moglo nazvati proširenim poljem arhitekture. Osim scenografije i scenskog dizajna, ovom proširenom polju danas pripadaju različite oblasti kulturne i umetničke produkcije, o čemu su posebno, iz sopstvenog iskustva, govorili učesnici programa.

Urednici programa „Preobražaji“ su Radivoje Dinulović i Slađana Milićević.
Razgovor sa Metom Hočevar vodi Radivoje Dinulović, arhitekta i profesor Fakulteta tehničkih nauka.


Fotografija: Jure Eržen

 

Otvorena škola scenskog dizajna #4 – Razgovor povodom objavljivanje knjige "Scenski dizajn kao umetnost" Tatjane Dadić Dinulović, biće održan u nedelju, 27. maja u 12 časova na kamernoj sceni SNP-a, Pozorišni trg 1, Novi Sad.

U razgovoru učestvuju: Meta Hočevar, Ivana Knez (Hrvatska), Ana Martina Bakić (Hrvatska), Miloš Latinović i Tatjana Dadić Dinulović. Razgovor vodi: Mia David, arhitekta, docent Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu.

Otvorena škola scenskog dizajna zamišljena je kao kratak susret umetnika, stručnjaka i teoretičara iz oblasti arhitekture, pozorišta i vizuelnih umetnosti, koji će o pojmu scenskog dizajna govoriti iz sopstvenih specifičnih profesionalnih pozicija. Otvorena škola treba da predstavi različite poglede na oblast scenskog dizajna, ali i da kroz lične stavove učesnika reflektuje i, možda, ustanovi novi i, potencijalno, širi pogled na scenski dizajn kao umetničku formu, umetničko sredstvo, metodologiju ili čak ideologiju. Ideja Otvorene škole je da se u multidisciplinarnom okruženju pozorišnog festivala, kroz razgovor, osvetli, prepozna i predstavi jedinstveno polje u i oko scenskog dizajna, kao i njegova pozicija unutar različitih umetničkih struka.

Učesnici otvorene škole:
Meta Hočevar, arhitekta i scenograf (Slovenija)
Ivana Knez, arhitekta i scenograf (Hrvatska)
Ana Martina Bakić, arhitekta i scenograf (Hrvatska)
Miloš Latinović, novinar i pisac
Tatjana Dadić Dinulović, teoretičar scenskog dizajna

Povod za razgovor je upravo objavljena knjiga "Scenski dizajn kao umetnost" Tatjane Dadić Dinulović, koja prema rečima autorke „uspostavlja teorijsku platformu za sagledavanje scenskog dizajna kao oblika profesionalnog delovanja, kao kompleksne strukture posebnih umetničkih i kustoskih praksi, ali i kao područja mogućih pogleda na vrednosti stvaralaštva, pa i života uopšte“. Knjiga je izdata u saradnji izdavačke kuće Klio iz Beograda i Scen-a (Centra za scenski dizajn, arhitekturu i tehnologiju Fakulteta tehničkih nauka) iz Novog Sada.

"Prostori Mete Hočevar": izložba scenografskih radova

Izložba scenografskih radova "Prostori Mete Hočevar" biće otvorena u utorak, 29. maja u 20 časova u beogradskoj Galeriji Kolektiv (Karađorđeva 53). Izložba će biti otvorena do 16. juna 2018. godine.

„Meta Hočevar je dobitnica četiri Sterijine nagrade, za predstave realizovane u četiri različita grada (Zenica, Skoplje, Ljubljana i Zagreb) i republike, u periodu između 1979. i 1984. Nije preterano reći da je Meta Hočevar izmenila jugoslovensku pozorišnu scenografiju. Po obrazovanju arhitekta, ona je ključnu pažnju posvetila ustanovljavanju, organizaciji i artikulaciji scenskog prostora, podrazumevajući, naravno, estetičnost i semantičnost kao osnovne umetničke planove. Ispražnjen, očišćen scenski prostor, određen sa nekoliko ključnih elemenata (platno kojim prekriva pozornicu u Krležinim Legendama ili denivelacija poda u Zlatnim cipelicama Smolea), pokrenuti prostorni planovi, koncentracija na nove materijale i scenska tehnička sredstva, način upotrebe svetla i čitav niz kreativnih postupaka koje je razvila Meta Hočevar, postali su i ostali tema scenografskih razmatranja i danas.“ R. Dinulović: Scenografija i kostimografija na Sterijinom pozorju od 1956. do 2004. Časopis Scena, br. 1, Novi Sad, 2005.

Organizatori: Fakultet tehničkih nauka u Novom Sadu, Odsek za umetnost i dizajn; Galerija Kolektiv, Beograd

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text