Otvaranje decembarskih izložbi u Kulturnom centru Beograda

Otvaranje decembarskih izložbi u Kulturnom centru Beograda

Otvaranje decembarskih izložbi u Kulturnom centru Beograda, biće održano 14. decembra u 19 časova u svim galerijskim prostorima KCB-a!

 

 

 

 

 

U Likovnoj galeriji KCB-a (Knez Mihailova 6) biće predstavljena izložba "Prošireni pejzaži" - video instalacije, autora Nemanje Lađića.

Izložba će biti otvorena do 1. januara 2018. godine.

Pop Up, Spieluhr (Muzička kutija) i Squares su novi video radovi Nemanje Lađića, koji će na izložbi pod nazivom "Prošireni predeo", biti prikazani u formi video instalacija. Dinamične gradske predele, vedute i / ili panorame, umetnik artikuliše, kao karakter za sebe, kolažiranjem digitalnih frejmova sakupljenih na različitim geografskim tačkama. Svaki od njih, na svoj način, predstavlja mogućnosti manipulacije digitalnim frejmovima i alteracije statične scenografije. U Pop Up knjizi procesom otvaranja i zatvaranja razmatra se odnos i ritam intimnog i grada, Spieluhr nastaje prevođenjem konkretnog u apstraktno, svetlosti u zvuk, Squares je aktiviran i formiran promenom mesta u vremenu, kroz proces akumulacije frejmova. Digitalno manipulišući sa formalnom strukturom urbanog tkivaautor izbegava svaku narativnost, a samim tim i dramatizaciju, da bi se fokusirao na ambijentalni karakter pretpostavljenog predela.

Prateći program:

  • Subota, 16. decembar 12:00, stručno  vođenje kroz izložbu i razgovor sa umetnikom; od 13:00 -16:00,  Radionica za mlade
  • Subota 23. decembar u 12:00, stručno vođenje kroz izložbu i razgovor sa umetnikom.


 

Nemanja Lađić je rođen u Beogradu 1984. godine. Diplomirao je na vajarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu 2009. u klasi prof. Mrđana Bajića, a 2011. završio Transmedia program na Sint Lukas univerzitetu u Briselu. Izlagao deset puta samostalno i učestvovao na četrdesetak grupnih izložbi i festivala, među kojima su Prostori otstupanja (Salon Muzeja savremene umetnosti, Beograd), 8 načina da se prevaziđu prostor i vreme (Salon MSU), Image Talks (Hasselt, Belgija) i drugi. Bavi se prvenstveno video instalacijama, kroz koje istražuje uticaj savremenih sredstava komunikacije na doživljaj vremena i prostora, kao i relativnost procesa opažanja u kontekstu tehnološki uslovljenog, digitalnog sveta.

U galeriji Artget KCB-a (Trg republike 5/I), biće predstavljena izložba fotografija "Drugi dom" Marine Paulenke. 

Izložba će biti otvorena do 6. januara 2018. godine.

"Prisutnost toga tijela generirana je u fotografskoj slici kroz odsutnost konkretnih osoba iz vidljivih prizora. Ono što je dano da bude viđeno su stvari: odijevni i različiti upotrebni predmeti koji u režimu reprezentacije konotiraju ženskost, te namještajem opremljene prostorije izpražnjene od ljudskih bića, ali usprkos tome nastanjene njihovim životima. Posve nenalik brojnim igranim filmovima čija je radnja smještena u ženski zatvor, ili dokumentarcima koji nas suočavaju sa životnim pričama osuđenica i kažnjenica, fotografije Marine Paulenke propituju značenje samog pojma života.
Nadalje, suodnos naslova serije Drugi dom i vidljivih prizora u fotografskim slikama, otkrivajući ne samo kontradikciju između prava na privatnost i odsutnosti toga prava koju kaznionica implicira, vodi nas, posredstvom Frojdovog termina unheimlich do pojma zazora, odnosno ekskluzije. Obrazlažući ekstenziju pojma, koji bi se u hrvatskom jeziku mogao označiti terminom jezovito, Frojd poseže za lingvistikom i književnošću citirajući značenja riječi unheimlich specificirana rječnicima njemačkog jezika i oprimjerujući ih narativima iz njemačke književnosti. Navodi tako da je značenje riječi unheimlich očito suprotno značenju riječi heimlich ili heimisch koje označuju nešto što je „pripadajuće domu“, „blisko“, ili ono s čim smo dobro upoznati. Zaključuje pritom da je unheimlich zastrašujuće upravo zato što nam nije poznato i blisko. I upravo tom nesvodivom razlikom između poznatog i bliskog i onoga što se takvim pričinja ali to nije i ne može biti, odjekuje niz pitanja koje postavljaju fotografije Marine Paulenke. Pred nama je da razmislimo možemo li sa sigurnošću ponuditi ikakav odgovor. Jer, zazidani prozor ne označuje isto što i grm hortenzija pod njim". Iz teksta: Od perspektive do prozorske rešetke Leonide Kovač

Marina Paulenka je rođena 1985. godine u Vinkovcima. Završila je diplomske studije fotografije na Akademiji dramske umjetnosti i diplomske studije grafičkog dizajna na Grafičkom fakultetu u Zagrebu. Deluje kao samostalna umjetnica i članica HZSU-a (Hrvatska zajednica samostalnih umjetnika) i HDLU-a (Hrvatsko društvo likovnih umjetnika). Za svoj je rad nagrađena Posebnom Rektorovom i Dekanovom nagradom, kao i nagradom Centra za ženske studije. Aktivno izlaže od 2007. godine u zemlji i inozemstvu. Nominovana je za nagrade: THT@MSU nagradu za hrvatsku suvremenu umjetnost 2015. i 2016, Essl Art Award CEE 2015, NEU/NOW 2015. i Erste Fragmenti 2014. Radovi su joj predstavljeni na međunarodnim fotografskim festivalima Delhi Photo i Chennai Photo Bienale u Indiji, Aleppo u Siriji, Backlight u Finskoj, Eastreet u Poljskoj, Photonic Moments u Sloveniji, te objavljivani u izdanjima časopisa The Caravan Magazine, Le Monde diplomatique, Zarez, Tvrđa, ORIS, Quorum, Telegram, British Journal of Photography, 7 Women Looking at Women, posebno izdanje Raw View magazine-a i brojnim drugim. Direktorka je Međunarodnog festivala fotografije Organ Vida, a aktivno učestvuje u raznim fotografskim događanjima u svetu kao kustoskinja, recezentkinja portfolija, edukatorka i predavačica (Rencontres d’ Arles, Photomuseum Wintertour, Robert Capa Prize, New East Photography Prize, festival Fotobook Kassel, Maribor Photobook Award, Format Festival, Eyes On, Self-Publish Riga, Art Weekend Aarhus…)



Program otvaranja:
Četvrtak, 14. decembar 2017.
18:00 – Razgovor sa autorkom i vođenje kroz izložbu
19:00 – Otvaranje izložbe

* Umetnički direktori Galerije Artget u 2017: mr Slađana Petrović Varagić i Miroslav Karić

U galeriji Podroom KCB-a (Trg republike 5 / -1), biće predstavljena izložba "Život tokom smrti- kratki filmovi Jevgenija Jufita". Kustos izložbe je Artem Ušan.

Izložba će biti otvorena do 6. januara 2018. godine.

Izložba "Život tokom smrti- kratki filmovi Jevgenija Jufita" upoznaje posetioce sa  delatnošću osnivača nekrorealizma u oblasti filmske umetnosti. Naziv nam govori i o dobu u kom je nastao, a to je period poslednjih nekoliko godina  postojanja Sovjetskog Saveza i pre svega ukazuje na postupno i neumitno umiranje jedne imperije. I prvi Jufitovi filmovi, na ovaj ili onaj način, govore upravo o tom procesu.

Nekrorealizam kao umetnički pravac, većim delom je nastao zahvaljujući nezaustavljivoj želji Jevgenija Jufita, njegovog osnivača, da snimi film. Tu želju najbolje ilustruju prvi koraci Jufita u filmskom žanru – zapravo, bili su to ne više, do narativni materijali za amaterske eksperimente mladog lenjingradskog umetnika.

Jevgenije Jufit (1961-2016) bio je ruski režiser, slikar i fotograf. U Lenjingradu, gde se rodio, od ranih osamdesetih bio je deo eksperimentalnih umetničkih praksi. Proslavio se prvim filmovima koje je radio u svom filmskom studiju „ Mzhalalafilm”, koji je bio prvi nezavisni filmski studio u Sovjetskom Savezu. Ti rani makabristički kratki filmovi bili su začeće umetničkog pokreta poznatog kao nekrorealizam i samim tim, Jufit se smatra osnivačem tog umetničkog pravca. Godine 1991. snimio je prvi igrani film za koji je dobio glavnu nagradu na filmskom festivalu u Riminiju. Njegovi filmovi su prikazivani na izložbama širom sveta u muzejima poput: MoMA u Njujorku, Narodni muzej u Sankt Petersburgu, Holandski filmski muzej u Amsterdamu itd.


Artem Ušan je ruski filmski kustos, živi i radi u Berlinu. Ušan je u svet savremene umetnosti ušao krajem devedesetih godina prošlog veka, kada je upoznao na Moskovskom univerzitetu članove kolektiva RADEK. Učestvovao je u raznim akcijama i projektima Radek grupe pre nego što je započeo samostalnu karijeru 2004. godine . Od 2010. godine Artem Ušan se seli u Berlin i počinje da radi sa pokretnim slikama kao umetnik i kustos. Na Univerzitetu umetnosti u Berlinu u februaru 2015. godine odbranio je tezu na temu „Aspekti filmske kustoske prakse“. Osnivač je WIPE festivala amaterskog filma čija je premijera bila u Oktobru 2016. godine.

Prateći program izložbe održava se u petak, 15. decembra u 14 časova.

Autor će pričati o filmskoj kustoskoj praksi i o WIPE festivalu amaterskog filma u Berlinu.

Predavanje će biti održano na engleskom jeziku.

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text