Predavanje u okviru kursa WCSCD | Elena Filipović u MSUB

Predavanje u okviru kursa WCSCD | Elena Filipović u MSUB

Predavanje Elene Filipović, direktorke Kunsthalle Basel, u okviru kustoskog programa Šta Kustosiranje Može/Treba Da Bude? (WCSCD / What Could/Should Curating Do?), biće održano u ponedeljak, 15. oktobra u 18 časova u sali „Miodrag B. Protić“ Muzeja savremene umetnosti u Beogradu (MSUB, Ušće 10).

  

U saradnji sa Muzejom savremene umetnosti Beograd, a u okviru kustoskog kursa i serije javnih prezentacija pod nazivom Šta Kustosiranje Može/Treba Da Bude? (WCSCD / What Could/Should Curating Do?), u ponedeljak, 15. oktobra, biće održano peto predavanje. Elena Filipović će govoriti o svojoj nedavnoj studiji "Marsel Dišan, najuticajniji kustos 20. veka?".

Serija javnih predavanja zamišljena je da pruži uvid u nove i drugačije perspektive u teoriji i praksi osmišljavanja izložbe.

Fokus Eleninog predavanja biće na istoriji umetnosti kao disciplini koja se razvijala kroz analizu određenih umetnika i njihovih objekata i slika. Moneovi Lokvanji, Pikasove Demoazels, Đakometijev Čovek u pokretu… I to ne isključuje Marsela Dišana, koji je proslavljen predmetima koje je napravio – bio to kupljeni pisoar kojeg je nazvao Fontanom (Fountain), ili kriptični, erotično-mehanički dijagram poznat i kao Veliko staklo (Large Glass). Ali šta ako uticaj jednog od najvećih umetnika 20. veka leži negde drugde? Ovo predavanje poslužiće da ozbiljno uzmete u obzir Dišanove aktivnosti koje nisu spadale u umetničku kategoriju – od trgovine umetnina, administracije, reprodukcije do njegovih publikacija i organizovanja izložbi. Kroz njegove raznovrsne projekte od 1913. do 1969. videćemo Dišanov neumetnički rad, s pažnjom na one projekte koji se mogu tumačiti kao kustoska praksa ili strategija koja je bila presudna za njegov umetnički rad i koja je uticala na generacije umetnika nakon njega – ugledajući se na činjenicu da okruženje u kom umetnički rad nastaje može biti i sam umetnički rad.

Elena Filipović je od novembra 2014. godine direktorka i kustoskinja Kunsthale Bazel. Prethodno je bila viši kustos Vilsa (WIELS) od 2009. do 2014, kokustoskinja Berlinskog Bijenala 2008. godine zajedno sa Adamom Šimžikom, kao i urednik i kourednik brojnih knjiga i publikacija o svetskoj istoriji umetnosti, uključujući The Artist as Curator: An Anthology (Umetnik kao kustos: antologija) (Mousse Publications, 2017), The Biennial Reader: Anthology on Large-Scale Perennial Exhibitions of Contemporary Art (Rider za bijenale: antologija velikih dugogodišnjih izložbi savremene umetnosti) (Hatje Cantz, 2010), and The Manifesta Decade: Debates on Contemporary Art Exhibitions and Biennials in Post-Wall Europe (Decenija Manifeste: rasprava o izložbama savremene umetnosti i bijenalima u Evropi nakon pada Zida)(MIT Press, 2005). Bila je kustos mnogobrojnih samostalnih izložbi mladih i uspešnih umetnika, kao i nekoliko uspešnih retrospektiva. Autor je nedavno izdatih publikacija The Apparently Marginal Activities of Marcel Duchamp (Očigledno marginalne aktivnosti Marsela Dišana)(MIT Press, 2016) and David Hammons, Bliz-aard Ball Sale (Afterall Books, 2017).

Kustoski kurs i seriju javnih predavanja inicirala Biljana Ćirić u saradnji sa Supervizuelnom, predavanje Elene Filipović omogućili MSUB i Pro Helvetia, uz podršku Zepter hotela i Car:Go.

 


 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text