Promocija monografije "Dušan Todorović - Vizuelni tragovi" u MSUV

Promocija monografije "Dušan Todorović - Vizuelni tragovi" u MSUV

Promocija monografske publikacije Dušan Todorović - Vizuelni tragovi u izdanju Zavoda za kulturu Vojvodine, 2017, biće održana u petak, 15. decembra u 13 časova u Kino sali Muzeja savremene umetnosti Vojvodine (Dunavska 37) u Novom Sadu.


 

O monografiji, njenoj jedinstvenoj i neobičnoj strukturi i sadržaju govoriće autori: Ljiljana Slijepčević, istoričarka umetnosti; Miroslav Štatkić, kompozitor; Mile Ignjatović, istoričar umetnosti; Nebojša Milenković, istoričar umetnosti, Dušan Todorović, autor i umetnik.

Dušan Todorović je skoro četrdest godina reprezentant one vrste stvaralaštva u kojem se konfrontiraju i pri tom kreativno usklađuju umetnik i angažovani intelektualac, idealista i skeptik, sanjar i cinik, boem i savesni pedagog, manuelni graditelj i manipulator savremene tehnike. (Ljiljana Slijepčević)



U večitoj dilemi da li umetnost može i treba da utiče na društvo i na njegove tokove ukupnog razvoja, Dušan Todorović kaže da je : ... suština umetnosti u permanentnom praćenju promena koje se dešavaju u političkom, društvenom, ekonomskom i tehnološkom razvoju. Sve je to svojevrsni konglomerat u kojem živi današnje moderno društvo na rubu sveta zatrpanog idejama, tehnološkim inovacijama i sistemima u kojima vlada informacijski rat, koji dalje vodi u prave sukobe i ratove. U takvom sistemu i takvom okruženju, umetnost opstaje kao jednostavna i suštinska poruka koja vizuelnim jezikom opominje ili skreće pažnju na suštinu današnjeg sveta. Ona otvara vrata i nudi rešenje u pokušaju da utiče na promene ka boljem, novom i lepšem svetu.
Nestabilni svet traži i produkuje nove, nestabilne vrednosti—pa tako i sama umetnost u tom svetu nužno postajei počinje da funkcioniše kao mesto konfuzije, na kom se (re)produkuju: protiv(u)rečnosti, dileme, nesigurnosti, različite frustracije, vizuelne prenatrpanosti i iz njih proizlazeće značenjske nedoslednosti... Reč „novo“, pritom, sve više postaje sinonim za isprazno, te se prošlost i sadašnjost (pošto o budućnosti više niko ni ne govori) danas sustižu upravo u onoj dilemi koju—prafrazirajući čuveno Šekspirovo „Biti ili ne biti?“, Dušan Todorović prevodi u ovovremensko: „Biti ili kliknuti?“. A ja bih, u svetlu najnovijih virtuelnih revolucija iniciranih ekspanzivnim širenjem društvenih mreža, dodao da se, kao (jedini) preostali oblik društvenog participiranja pojavljuje i novi socijalni fenomen: „Kliknuti—ili ne biti“. (Nebojša Milenković)



Dušan Todorović je rođen u Kragujevcu, 1945. godine. Nakon diplomiranja na FLU u Beogradu, magistrirao je na istoj Akademiji 1974. godine. Od 1976. do 1981. bio je zaposlen na Akademiji umetnosti u Novom Sadu kao asistent, a potom kao docent i kasnije kao profesor i dekan. Tokom višedecenijskog umetničkog angažmana imao je oko 45 samostalnih izložbi, dobitnik je deset prestižnih nagrada za umetnička ostvarenja, na jugoslovenskom i republičkom nivou. Dobitnik je vrlo ugledne Nagrade Pokrajinskog udruženja univerzitetskih nastavnika i naučnika Vojvodine, 2012. godine za životno delo, koja se dodeljuje za ukupne ostvarene rezultate u oblasti nauke i umetnosti.


 

 

 

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text