Street Art Residencies: tri izložbe apstraktnog street arta u Beogradu tokom jula

Street art residencies: tri izložbe apstraktnog street arta u Beogradu tokom jul

Street Art Rezidenture, održavaju se peti put u Beogradu: Apstraktna umetnost i street art.

 

Tri izložbe u okviru međunarodnog projetka Street Art Rezidenture koji se već peti put realizuje u Srbiji, biće održane u drugoj polovini jula u Beogradu.


 


U okviru ovogodišnjeg projekta Street Art Rezidenture, koje Udruženje Elektrika iz Pančeva sprovodi od 2013. godine pod uredničkim vođstvom Vladimira Palibrka, u Beogradu će tokom jula biti predstavljene čak tri izložbe inostranih street art umetnika. Projekat je podržan od strane Francuskog Instituta u Srbiji, Ministarstva Kulture Republike Srbije, Udruženja za razvoj kulture “Elektrika” i izvesnog broja neformalnih partnera.

Ove godine, fokus programa je na graničnim formama između apstraktne umetnosti i street arta.

U periodu od 17. jula do kraja avgusta 2018. godine, u izlozima Francuskog Instituta u Beogradu u Knez Mihailovoj ulici biće izložena foto dokumentacija radova pariskog slikara i street art umetnika mlađe generacije Tea Lopeza (Théo Lopez), koja uključuje murale, slike na raznim objektima i digitalne glitch-grafite.

Ova izložba-prezentacija kao uvod u Teov opus, svojevrsna je najava i deo uvodnih aktivnosti u ovogodišnji projekat “Street Art Rezidenture”, njegove posete Srbiji koja je planirana za jesen ove godine i tokom koje će on oslikati jedan broj murala u Beogradu i van njega.

U svom radu, Theo se koristi tehnikama karakterističnim za street art i grafiti scenu, i naizmeničnom kombinacijom spontane improvizacije i striktne kontrole kreativnog procesa kreira vibrantne kreacije koje u sebi nose reference na ranu avangardu XX veka ali i na savremenu urbanu umetnost, objedinjive terminom-neologizmom “graffuturism”.

Apstraktno slikarstvo u urbanom kontekstu: Théo Lopez

Realizujući svoje radove na potezu od street arta, preko slikarstva na platnu do glitchovanja i digitalnih grafita, Theo u svom opusu zadržava nekoliko stilskih konstanti, a to su bogat kolorit karakterističan za uličnu umetnost, futurističke, skoro konstruktivističke geometrijske strukture, uz konstantno igranje sa tradicionalnim tehnikama koje se koriste u izvedbi grafita i street arta. Na neki način, govoreći o njegovom radu možemo reći da su u pitanju vrlo komunikativne, graničnene i emerging forme ulične umetnosti sa stabilnim referencama na istoriju savremenih avangardi. Konstantnim kretanjem između spontanosti, otvorenosti za slučajnost i elemenata kontrolisanog procesa, mnoštvom lejera i međusobnim dijalogom linija i boja, autor kreira slike nastanjene interesantnim vizuelnim i energetskim vibracijama. Za one koji su uvek gladni novih i preciznijih definicija, možemo reći da su se termini graffuturism, apstraktno slikarstvo i street art/graffiti /muralska umetnost na zanimljiv način susreli i legurisali u radu Thea Lopeza. Theo je član pariskog multimedijalnog kolektiva “9eme concept”, u okviru koga rame uz rame sa etabliranim old school umetnicima radi na realizaciji multimedijalnih događaja, izložbi i street art akcija. Komesar izložbe u Beogradu je Vladimir Palibrk.
 

 

U sredu 18. jula u Ostavinskoj Galeriji, na adresi Kraljevića Marka 8, od 19 časova, biće otvorena izložba-instalacija KLEPSYDRA, posvećena urbanoj legendi o istoimenom pariskom skvotu iz 80-tih godina XX veka. Nikad potvrđene informacije o ovom skrivenom mestu do kojih je došao tokom istraživanja neformalne scene Pariza, poslužile su autoru koji sebe predstavlja pseudonimom Dzaizku kao inspiracija za kreiranje jednog broja apstraktno-futurističkih paste-up kolaža velikog formata. Izložba će biti otvorena do 23. jula, i nakon otvaranja moći će da se poseti svakog dana između 17h i 21h. Ključne reči koje karakterišu rad ovog autora su visual noise, akumulacija i repeticija, post-industrial inspiracija, neoprimitivism.

Instalacija “Klepsydra” inspirisana je istraživanjem istorijata neformalne scene Pariza, tokom kog je autor naišao na tragove o istoimenom skvotu, prostoru utopijskog egzila koji je bio aktuelan među subkulturnim grupama u francuskoj prestonici tokom 80-tih godina XX veka. Dobro skriven u urbanom tkivu i sa mnoštvom izlaza i ulaza kroz katakombe na sasvim suprotnim stranama grada, lokalitet Klepsydra je sve vreme svog postojanja ostao nevidljiv za neupućene. U duhu poslednjih neoromantičarskih talasa osamdesetih, umetničkim scenama tog doba su kružile legende o paranormalnim muzičkim seansama I romantičnoj, tehno-futurističkoj renesansi kultnih umova epohe koji su se na njima zaticali. Budući da niko nije precizno znao – ili nije hteo da javno kaže – gde se to mesto zaista nalazi I da li ono uopšte postoji, Klepsydra je ubrzo stekla mitski status kolektivne halucinacije nastale u krugu umova izbeglih iz negostoljubive realnosti.

„Više decenija nakon svog nestanka, i dalje živa u vidu predstave i intuitivnog nagoveštaja, Klepsydra se počinje pojavljivati u urbanim legendama, u pričama I snovima onih koji sebi dozvole da o njoj dovoljno dugo razmišljaju. Tokom jeseni 2015-te, otkrivši sasvim slučajno priču o ovom mestu, počeo sam intenzivno da sanjam hodnike tog prostora – koji se uvek pojavljivao kao već godinama zatvoren I napušten, obasjan zracima jutarnjeg sunca, zauvek zaključan nakon poslednjeg iscrpljujućeg, maratonskog kolektivnog tehno-transa. Tokom instalacije svojih radova u Ostavinskoj Galeriji, pokušaću da publici prenesem deo te atmosfere iz sna. Ovom prilikom, u tome će mi svojim doprinosima pomoći I francuska ilustratorka Lina Lefevre I meksička umetnica Inari Resendiz.“ – autor.

DZAIZKU – nakon odrastanja na post-jugoslovenskoj fanzinaškoj sceni, ovaj id-entitet skoro neizgovorljivog imena je nepomirljivost svojih iskustava i paradigmi kroz koje je prošao sažeo u povratku na termin otkriven u ranoj mladosti - KOMPRESIONIZAM – nazivajući sebe jedinim živim i aktivnim predstavnikom tog pravca. Pod ovim imenom bavi se povremeno pisanjem, street artom, kolažima i konfabulacijama. Od 2014-te godine živi u Francuskoj.

U petak 20. jula u galeriji kulturnog centra Kvaka 22 (Ruzveltova 39) od 19h biće otvorena izložba pod nazivom "Single Frames", autora Johanesa Mundingera, slikara i apstraktnog muraliste. Po drugi put u Srbiji, ovaj berlinski umetnik će se beogradskoj publici predstaviti radovima malog formata nastalim tokom svog rezidencijalnog boravka u Beogradu, a izložba će trajati do 27. jula.

Prepoznatljiv po “apstraktnim portretima” zasnovanim na istraživanju konteksta/lokaliteta na kom rad nastaje, Johannes Mundinger kreira vizuelne strukture koje suptilno komuniciraju sa publikom i dovršavaju se kroz igru pokrenutu u umu i opažajnim moćima posmatrača.

“U svojim novijim radovima bavim se istraživanjem redukcije, uklanjanja I reparacije. Već neko vreme slikam direktno na staklu, kao materijalu sa kojim smo stalno u kontaktu poslednjih godina usled sve veće upotrebe računara, pametnih telefona I tableta. Ovako nastali radovi komuniciraju tiho I suptilno kroz interakciju do koje dolazi u glavi posmatrača” – Johannes Mundinger o svom radu.

Svoje radove Johannes Mundinger najčešće namenjuje određenim mestima i lokacijama, referišući u njima na autentičnu istoriju okruženja u kom se rad izvodi. Rezultate ovih istraživanja o kontekstu on koristi kao polaznu tačku u kreiranju svojih uglavnom apstraktnih slika, da bi otišao korak dalje od običnog portretisanja mesta. Tako da se može reći da se njegov rad više zanima za istraživanje o jednom nestu nego za puku kartografsku klasifikaciju. Bitan deo njegovog opusa čine slike i murali na velikim fasadama.

Johannes Mundinger je rođen 1982. godine u Offenburgu, studirao je u Munsteru i Briselu, a od 2011-te godine je stacioniran u Berlinu. Johannesovi murali mogu se naći na mnogim mestima među kojima su i Jerusalim, Meksiko Siti i Sankt Peterburg. Do sada je izlagao u brojnim institucijama I galerijama uključujući i Museum Kunsthalle Wilhelmshaven, Museum Weserburg, Bremen i Freiburger Kunstverein. Zajedno sa Sofijom Hirš dobitnik je nagrade žirija Berliner Kunstverein za 2013tu godinu.

Izložba Single Frames realizovana je u sklopu Street Art Residencies platforme Udruženja za razvoj kulture Elektrika, pod uredničkim vođstvom Vladimira Palibrka. Street Art Residencies projekat je finansijski podržan od strane Ministarstva Kulture Republike Srbije i Francuskog Instituta u Srbiji.

Izložba Single Frames obuhvata radove nastale tokom Johanesove rezidenture u Srbiji, I moćiće da se pogleda do 26. jula.

Projekat Streeet Art Rezidenture realizuje se uz finansijsku pomoć Ministarstva kulture Republike Srbije i Francuskog Instituta u Srbiji, i kroz partnerstvo Elektrike sa Udruženjem građana Firma/Klub Heroja iz Novog Pazara i Agora Art Action iz Bele Crkve.

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

Perfection is attained by slow degrees; it requires the hand of time.
 

Voltaire više
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text