Svečano otvoren Paviljon Srbije na Bijenalu u Veneciji

Svečano otvoren Paviljon Srbije na Bijenalu u Veneciji

Na 58. Bijenalu savremene umetnosti u Veneciji, 9. maja je svečano otvoren Paviljon Republike Srbije koju predstavlja postavka "Povratak gubitka memorije" umetnika Đorđa Ozbolta.

 

 

 

Kustos odabranog projekta je Nikoleta Lambertuci, dok je komesar nastupa na Bijenalu Vladislav Šćepanović, profesor na Falkultetu primenjenih umetnosti u Beogradu i predstavnik Srbije na 57. Bijenalu u Veneciji 2017. godine.


Kustoskinja Nicoletta Lambertucci 


Od 25 idejnih rešenja, pristiglih na konkurs Ministarstva kulture, Programski savet i komesar odabrali su „Povratak gubitka memorije“ Đorđa Ozbolta, koji, smatraju, najbolje odgovora na centralnu temu „May You Live in Interesting Times“ (Da živite u zanimljivim vremenima), kao iskaz novog umetničkog direktora Bijenala Ralfa Rugofa.

„Želeo sam da stvorim dijalog između slike i skulpture, haotične prošlosti i neizvesne sadašnjosti i budućnosti. Sve je bazirano na ličnim sećanjima na period moje mladosti, ali na kolektivnoj percepciji te epohe, prvenstveno na sećanjima na kulturnu baštinu na koju nismo obraćali veliku pažnju jer je bila tu prisutna, da bi se protokom vremena naša percepcija te baštine promenila“, pojasnio je umetnik Đorđe Ozbolt, koji poslednjih 20 godina živi u Londonu gde je izgradio zavidnu umetničku reputaciju.

Paviljon Srbije na Bijenalu savremene umetnosti u Veneciji, svečano je otvorio Ministar  kulture i informisanja Vladan Vukosavljević, i pozvao prisutne da posete postavku Đorđa Ozbolta, umetnika koji ove godine predstavlja našu zemlju radom ”Povratak gubitka memorije”.



“Pred nama je imaginarna individualna istorija, satkana od niti sećanja i redefinisanja simbola iz mladosti. Zadatak umetnosti je da svet učini vidljivim, a Đorđe Ozbolt čini da njegov intimni svet sećanja postane svima vidljiv i dostupan. Postoji najmanje jedan element koji pripada umetničkom delu, a ne pripada realnosti. Projekat „Povratak gubitka memorije“ stvara čitav autonomni sistem takvih umetničkih elemenata čiji je izvor izbledelo polje prošlosti”, rekao je ministar o predstavljenom radu. Vukosavljević je ukazao na to da je Ministarstvo i ove godine, na 58. smotri savremene umetnosti, pružilo značajnu podršku predstavniku naše zemlje odabranom od strane Stručnog saveta Ministarstva u sastvavu: Danijel Кvaran, Dragan Zdravković, Vladimir Dimovski, Milica Todorović i Gala Čaki koji su procenili da umetnikov rad na autentičan način odgovara na temu umetničkog direktora Ralfa Rugofa ”Da živite u zanimljivim vremenima”.

“Poetika nekih umetnika kao odgovor na društvene prilike odražava potrebu da ideju progresa prihvate i uključe je u svoj rad, dok kod drugih raste želja da se povuku iz savremenog života i zarone u samu suštinu svoje umetnosti ili u introspekciju i preispitivanje. Neki se umetnici vraćaju prošlosti i revitalizuju njene elemente preko reminiscencija”, zaključio je ministar izražavajući nadu da rad u paviljonu samu publiku može da podstakne da razmisle o svojoj viziji prošlosti i zanimljivim vremenima koja su pred njima bila nekad i koja su pred njima sada.

Tokom svečanog otvaranja prisutnima su se obratili komesar nastupa Republike Srbije Vladislav Šćepanović i kustoskinja projekta Nikolela Lambertući.

Otvaranju su prisustvovali Ješa Denegri, Biljana Tomić, Svetislav Goncić, Gordana Goncić, Uroš Đurić, Vuk Ćuk, Raša Todosijević, Vladimir Veličković, Vuk Vidor.

Đorđe Ozbolt je rođen u Beogradu 1967 godine. Studirao je arhitekturu na Beogradskom Univerzitetu, a preselio se u London 1991. godine gde je nastavio svoje studije na Kraljevskoj Akademiji umetnosti. Ozbolt živi i radi na relaciji London-Beograd. Njegove skorašnje samostalne izložbe su: “Veliki zaobilazak”, Holburn muzej, Bat, Engleska; ”Recite im da sam nešto rekao…” ("Tell them I said something..."), Hauser & Wirth Cirih (2010); “Ko kaže da Jave nema dred" ("Who Say Jah No Dread"), Hauser & Wirth Cirih 2013. godine; "More paintings about poets and food", Hauser & Wirth New York 69th Street (2015); "Mens sana in corpore sano", Herald St., London, Engleska (2014); "The Grand Tour", Holburne muzej, Bat, Engleska (2016); "Hrabri novi svet" ("Brave New World"), Hauser & Wirth, Somerset, Engleska (2017)...
Ozbolt je učestvovao na mnogim grupnim izložbama a izdvajaju se: "The Allure of the Collection", The National Museum of Art, Osaka, Japan (2012); "Beasts of England, Beasts of Ireland", Visual Carlow, Carlow, Irska (2014); "Figure Studies", Contemporary Art Museum, St. Louis MO; "Prague Biennale", Prag, Češka republika (2007); "Tate Triennale", Tate Britain, London, Engleska (2006); "Hrabri novi svet" ("Brave New World"), 57. Oktobarski salon, Beograd, Srbija.
2014. godine švajcarska izdavačka kuća JRP Ringier objavila je katalog posvećen njegovom stvaralaštvu. Na proleće 2017. godine, Hauser & Wirth su izdali monografiju sa Ozboltovim novijim izložbama i radovima.  

Profil

Morate se ulogovati da biste poslali poruku
Uloguj se | Registruj se

Tip of the day

"Simplicity is the ultimate sophistication"
 

Leonardo da Vinciviše
Mouse Eye Tracking by PicNet Software Development Services
text